Bright Side ne prezintă explicaţia psihologului Susan Weinschenk a 5 lucruri pe care le facem fără să ne dăm seama:
1. Căutăm unele informaţii, însă ajungem să citim cu totul altceva
Nu ţi s-a întâmplat să cauţi pe internet unele informaţii, iar peste jumătate de oră să îţi dai seama că ai citit ceva cu totul diferit faţă de subiectul iniţial? Motivul pentru care se întâmplă asta e dopamina. Aceasta creşte emoţia şi dorinţa de a căuta, nu controlează numai sentimente de plăcere produse de lucruri precum mâncarea sau sexul. Ea ne motivează să explorăm lumea!
2. Ne amintim doar 3-4 lucruri odată
Fiinţele umane îşi pot aminti doar 3-4 lucruri odată, însă după doar 20 de secunde acestea vor dispărea din amintirile noastre dacă nu le repetăm iar şi iar. Imaginează-ţi că eşti nevoit să reţii un număr de telefon pentru că nu ai pe ce să îl notezi, iar dacă numărul va fi împărţit în 3, 4 grupe, îţi va fi mult mai uşor să îl memorezi, cu menţiunea că trebuie să îl repeţi mereu: 0756*233*546. Ar fi mult mai dificil dacă ai lua fiecare cifră individual: 0*7*5*6*2*3*3*5*4*6!
3. Întodeauna ne dorim să avem din ce alege, însă atunci când se întâmplă asta e extrem de dificil să luăm o decizie
Responsabilă este din nou dopamina, provocându-ne o dependenţă de informaţii. Cazul cel mai concret este o sesiune de cumpărături în supermarket, unde opţiunile sunt diverse. S-a dovedit faptul că alegerea din mai puţine produse este mai uşoară şi şansele de a cumpăra ceva sunt mai mari, contrar dorinţei omului de a avea iniţial o mulţime de opţiuni. Atunci când ne vedem în faţa faptului împlinit, pur şi simplu vom îngheţa!
4. Nu putem ignora mâncarea, sexul sau pericolul
Cu siguranţă aţi observat că maşinile încetinesc în trafic dacă în preajmă s-a produs un accident, cu toate că drumul este liber şi nu există obstacole. Oamenii sunt atraşi de scene înfiorătoare, chiar dacă sunt conştienţi de ce le-ar putea provoca. Totul depinde de creierul nostru reptilian, căruia îi pasă de supravieţuirea noastră. Mâncarea, sexul şi pericolul sunt asociate cu supravieţuirea şi e imposibil să nu le observăm, indiferent cât am încerca să le evităm.
5. Suntem tentaţi să alegem brandurile
Vrei să îţi achiziţionezi un televizor nou. Optezi pentru o marcă cunoscută sau pentru una de care nu ai auzit pentru că produsul este mai ieftin? Tot creierul reptilian, care este interesat de siguranţă este responsabil de alegerile noastre. Acesta este sensibil la ideea de pierdere, aşa că în lipsa posibilităţii de a vedea produsul în realitate, vom fi ghidaţi doar de marcă şi de ceea ce ştii despre aceasta până în acel moment.
Posteaza comentariu