Acesta este rezultatul studiului anual al consumatorilor realizat de OC&C Strategy Consultants. Pentru elaborarea „Proposition-Index 2015”, diferitele promisiuni de servicii oferite de 95 de retaileri germane au fost analizate prin intermediul a 26.000 de evaluări individuale ale consumatorilor germani.
„Calitatea este atunci când se întoarce clientul, nu produsul”. Motto-ul fondatorului companiei Horst Wort-mann a dat rezultate pentru Tamaris. Producătorul de pantofi din Detmold a recunoscut încă de la început că orientarea pe servicii şi satisfacţia clienţilor sunt avantaje competitive importante. Tamaris încearcă să câştige ambasadori ai brandului prin focusarea pe nevoile clienților, mai ales într-un context în care este din ce în ce mai greu să ieși în evidenţă doar prin produs.
Popularul brand de încălţăminte combină calitatea cu expertiza în tendinţe pentru a obţine un raport preţ-calitate foarte bun, care interzice explicit reducerile. Gama diversă oferită de colecţiile Tamaris garantează că persoanele din fiecare grupă de vârstă vor găsi ceea ce caută, iar nivelul ridicat de pătrundere pe piaţă, cu peste 1.000 de spaţii comerciale, crește accesibilitatea colecţiilor în întreaga lume. Designul inconfundabil duce, de asemenea, la o recunoaştere extrem de ridicată a brandului. Mulţumită profilului clar, Tamaris a reuşit să crească satisfacţia consumatorilor cu 2,5% şi a urcat opt poziţii în clasament în 2015.
Toţi clienţii care au vizitat sau au cumpărat dintr-un anumit magazin în ultimele trei luni au putut să îşi exprime opinia despre Tamaris.
Pe lângă întrebări despre preţuri, calitate şi diversitatea produselor, clienții au fost chestionaţi şi asupra experienţei lor de cumpărare şi a modului în care personalul magazinului s-a comportat cu ei. Răspunsurile au arătat în mod clar că nivelul serviciilor percepute de consumator au influenţă directă asupra satisfacţiei lor generale şi asupra probabilităţii de a recomanda retailerul mai departe. Deşi produsul rămâne focusul principal al clienţilor, sondajul a demonstrat că o experienţă de cumpărare simplă şi plăcută, o pre-selecţie adecvată şi sfaturi bune din partea personalului de vânzare devin chiar mai importante în alegerea brandului și a locului de cumpărare.Această trăsătură distinctivă este importantă atât în competiția cu retailerii de modă, cât și în competiția cu retailerii din mediul online, care tind să aibă prețuri mult mai scăzute.
Cu toate acestea, după cum a arătat și studiul, orientarea serviciilor către o abordare „prietenoasă și competentă”, dar și către o adresare directă a problemelor reprezintă cele mai importante critetii pentru ca un retailer să câștige și să își mențină avantajul competitiv. Dovada faptului că Tamaris reușește acest lucru nu este doar poziția de lider pe care o are în studiul OC&C, dar și premiul pe care l-a obținut recent, „Campionul numărul 1 în serviciile de comerț staționar de încălțăminte”. Tamaris a reușit să își asigure un loc râvnit printre câștigătorii medaliei de aur în topul cel mai extins al serviciilor din Germania, realizat de cotidianul Die Welt și de societatea Service Value GmbH.