Renumita casă de modă din Franța a anunțat că nu va mai produce haine și accesorii realizate din blană, dar nici produse din piele precum piele de crocodil, șopârlă sau șarpe.
Un reprezentant Chanel a declarat pentru CNN că decizia a fost luată în mare parte pentru că nu este posibil să se obțină aceste produse respectându-se în același timp principiile companiei.
"Noi, la Chanel, revizuim în mod continuu lanțurile de furnizori pentru a ne asigura că se ridică la nivelul așteptărilor noastre în ceea ce privește integritatea. În acest context, din experiența noastră am descoperit că este tot mai dificil să găsim surse ce se ridică la standardele noastre etice pentru pielea exotică", a declarat un purtător de cuvânt al brandului francez.
Schimbarea a fost întâmpinată cu entuziasm de organizația pentru protecția animalelor PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), al cărui motto este "animalele nu sunt ale noastre pentru a le putea purta".
"Dopurile sticlelor de șampanie sar la PETA, mulțumită anunțului făcut de Chanel potrivit căruia renunță la pielea exotică, inclusiv cea de crocodil, șopârlă sau șarpe", a declarat Tracy Reiman, vicepreședinte executiv PETA.
"De zeci de ani, PETA a cerut brandului francez să opteze pentru moda de lux pentru care animalele nu trebuie să sufere și să moară, iar acum este timpul și altor companii, printre care și Louis Vuitton, să urmeze exemplul Chanel și să facă același lucru", a mai adăugat reprezentantul PETA.
Directorul creativ Chanel este Karld Lagerfeld încă din anul 1983.
Acesta a preluat postul la 12 ani după moartea fondatoarei Coco Chanel. Lagerfeld este directorul creativ și al casei de modă Fendi, în creațiile căreia a inclus blana de cârtiță, iepure sau veveriță.Karl Lagerfeld (foto: Hepta)
PETA consideră că nu mai există argumente pertinente pentru folosirea materiei prime de origine animală, din moment ce "inovațiile în materie de textile au făcut ca blana artificială și pielea sintetică să fie aproape imposibil de deosebit față de blana și pielea de animale".
Gucci a anunțat anul trecut o mișcare similară, renunțând la folosirea blănurilor de nurcă, coiot, raton, vulpe sau alte animale crescute în captivitate sau capturate pentru blană.
În 2016, designerul italian Giorgio Armani a anunțat că brandurile sale vor stopa folosirea blănurilor.Vivienne Westwood, Calvin Klein și Ralph Lauren au renunțat, de asemenea, la includerea blănurilor în creațiile lor.
În cele mai noi colecții, numeroase branduri au inclus blana sintetică, cea naturală fiind considerată demodată. "Blana reală este extrem de demodată. Nu este relevantă, nu este sexy, nu este la modă și nu este cool", a declarat designerul Stella McCartney, al cărui brand a eliminat total folosirea materiilor prime de origine animală.
Chanel se alătură și altor companii care au interzis folosirea pielii de animale exotice, printre care ASOS, Nike, Nine West sau Puma, potrivit PETA.