"Saptamana modei de la Iasi a marcat un nou inceput cu dreptul in moda romanesca, iar avergura acestui show de moda a intrecut toate asteptarile, chiar daca nu a fost format numai din colectiile designerilor cunoscuti. Tinerele valori au foarte mult de oferit", spune Irina Schrotter, "sufletul" festivalului.
"Organizarea spectacolului a incercat sa atinga standarde internationale; podium de 20 m, 2 ecrane imense, o sala de 5000 de locuri plina, sistem de sonorizare foarte performant, iluminare inspirata din prezentarile de la Milano...
Este pentru prima oara in moda autohtona, cand s-a intalnit acest grad de omogenizare a valorii colectiilor vestimentare. Tinerii designeri au avut productii de o calitate superioara, pornind de la material, croiala pana la concept si design. Astfel au rezultat creatii competitive cu orice casa de moda consacrata in Romania.
"Nu se mai poate face moda de calitate medie in Romania, ci numai de calitate superioara. Festivalul de la Iasi devine promotorul tinerei generatii de designeri de o valoare reala, intr-un numar remarcabil", povesteste Alin Galatescu.
Spectacolul a intrunit trei etaje de dezvoltare. Tinerii designeri (Maria Orhan, Ana Maria Lungu), designeri in curs de consacrare (Wilhelmina Arz, Silvia Serban) si case deja celebre in peisajul modei romanesti (Irina Schrotter, Tina R, Agnes Toma).
Au lipsit pseudo-scandalurile formale de la editiile trecute, toti designerii fiind procupati de aparitia pe podium a colectiilor. Iasi Fashion Week marcheaza o noua etapa a modei romanesti. Dupa "era" post-comunista si etapa in care moda era privita ca un eveniment monden, acest domeniu capata in Romania profesionalismul si recunoasterea specifice.