Bluza fără nasturi a devenit piesă obligatorie în Marina Militară
Probabil cineva din Marina Militară a Statelor Unite a văzut elementul practic al noii invenții pentru că anul următor au fost instrucțiuni clare ca toți soldații să poarte cămăși de corp fără nasturi pe sub uniformă. În curând, mii de bărbați au fost familiarizați cu confortul unei bluze elastice, fără nasturi.
Deși Cooper Underwear Company a făcut gulerul elastic faimos, nu se poate spune că a inventat tricoul.
Acesta a evoluat treptat din bluzele cu mânecă lungă pe care bărbații le purtau pe sub haine în secolul XIX. Tot mai mulți producători au încercat apoi să creeze haine elastice, care puteau fi întinse și trase pe cap, pentru ca apoi să revină la forma inițială.În 1890, bluza din bumbac era considerată în continuare o piesă de lenjerie de corp, iar purtarea ei în public era un gest scandalos. În unele state, purtarea în public a bluzei care semăna a lenjerie de corp era interzisă prin lege.
Scriitorul F. Scott Fitzgerald a menționat prima dată tricoul în scris
Treptat, bluza cu guler elastic a început să „prindă”, devenind tot mai populară. În 1920, piesa vestimentară a renăscut sub un alt nume, datorită scriitorului F.
Scott Fitzgerald. Potrivit Dicționarului Oxford, autorul a fost primul care a folosit cuvântul „T-shirt” în scris. Apare în romanul „The Side of Paradise”/„Dincoace de Paradis”, într-o listă cu obiecte pe care un personaj le ia cu el la internat. Fitzgerald a presupus că termenul este familiar cititorilor săi și că l-ar asocia cu tineretul rebel din școlile americane. Cuvântul T-shirt (cămașă T) este cel mai probabil derivat de la forma T a acestei piese vestimentare.În limba română, cuvântul „tricou” este derivat din franțuzescul „tricot”, țesătura împletită din fibre textile din care se realiza tricoul.
Până în anii '40, tricoul devenise o piesă reprezentativă în liceele americane.
Adolescenții aveau dulapurile pline cu tricouri, pe care le personalizau cu petice cusute sau franjuri.Măsurile tricourilor devin tot mai mari
Tricoul evoluează odată cu societatea. Iar o transformare radicală se observă în ceea ce privește mărimile.
„Un tricou larg din anii '70 pare foarte mic acum. Toată lumea era slabă și tricourile erau strâmte atunci. Industria hainelor a schimbat mărimile aproape o dată la zece ani. În prezent tricourile sunt mai largi și mai lungi. Atunci când organizăm licitații, ne asigurăm că dimensiunea tricoului este întotdeauna specificată. Se măsoară tricoul de la un subraț la altul și de la baza gâtului la marginea de jos. Astfel clienții știu exact mărimea corectă, pentru că ar putea să cumpere un tricou large și să se aleagă cu ceva foarte mic”, declară pentru nytimes.com Jacques Van Gool, proprietarul unei case de licitații.
Posteaza comentariu