Dana Sota, o romantica materialista

Presedintele Beauty Center, Dana Sota, are 38 de ani. S-a casatorit la varsta de 19 ani cu Nicole Sota si impreuna au un baiat de 15 ani, Andrei. In casa lor (si ce casa!), Dana a fost fotomodelul nostru (si ce fotomodel!) pentru o zi.

Dana a urmat cursurile Academiei de Studii Economice si, dupa terminarea studiilor, s-a angajat ca economist la ITC, iar in 1990 a infiintat, impreuna cu sotul sau, firma Sota Communications Company. Aceasta a fost primul dealer Connex, iar Dana a preluat acest departament si a construit reteaua de dealeri Sota in Bucuresti si in tara. Din dorinta de a-si imbunatati activitatea, a inceput cursurile unui MBA Codecs Open University. Dar, pentru ca nu se regasea in lumea calculatoarelor, a retelelor si biroticii, a schimbat, in 1999, profilul activitatii, infiintand Beauty Center.

"Sunt o romantica materialista. Romantica atat cat trebuie, iar materialista pentru ca altfel nu se poate. De aceea, cand am vrut sa fac ceva al meu, care sa-mi placa, n-am stat mult pe ganduri. Am planuit in amanunt insa modul de functionare al centrului", spune ea. Dana a modificat mai intai un etaj al cladirii din Scoala Herastrau. A cumparat apoi o franciza de la o firma italiana si, in afara de aparatura, produse si toate cele necesare acestui domeniu, tot personalul a fost instruit, la Bucucuresti, in cadrul Centrului UP, de catre esteticieni italieni.

Desi la prima vedere pare ceva simplu, Dana considera ca o astfel de afacere, desi frumoasa, este greu de condus pe piata romaneasca. "In orice clipa trebuie sa fii la curent cu noutatile pietei, sa achizitionezi produse, dar mai ales sa te remarci. Nu este usor sa te faci cunoscut in Romania, unde se stie ca abia in ultimii ani oamenii au inceput sa aprecieze importanta imaginii. Imi amintesc ca la inceput foarte putini barbati veneau la centru. Era pentru ei ceva nefiresc sa intre in incinta unui astfel de spatiu, teoretic destinat femeilor. Dar mentalitatile se schimba", apreciaza Dana. Iar dupa ce devii cunoscut, importanta este sa pastrezi clientela fidela, lucru care se obtine numai prin calitatea ofertei si serviciilor. "Clientii nostri sunt toti la fel de importanti, indiferent ca sunt vedete TV, persoane publice sau oameni care-si doresc pur si simplu sa arate si sa se simta mai bine. De aceea am conceput un sistem propriu de rezervari in asa fel incat fiecaruia sa i se acorde intimitatea si atentia cuvenita. Punctualitatea este un atu al centrului. Cei care vin doresc sa fie preluati la ora rezervarii si sa plece conform programului. Nici un minut mai tarziu. Si sunt de acord. Respectand timpul clientilor, ii respecti pe ei, dar si pe tine, ca centru. Am depus mult efort si pasiune dar am avut si multa rabdare pentru a obtine ceea ce mi-am dorit. Acest lucru se observa si prin faptul ca baza noastra de date se mareste constant, dovada ca mecanismul gandit initial a fost fara gres", precizeaza ea. In timpul liber, Danei ii place sa se plimbe, sa vada locuri noi, dar mai ales sa citeasca reviste de specialitate. Asa ii vin ideile. Iar pentru acest sfarsit de an, intentioneaza sa aduca o noua marca de produse cosmetice in Romania.