Presedintele Beauty Center, Dana Sota, are 38 de ani. S-a casatorit
la varsta de 19 ani cu Nicole Sota si impreuna au un baiat de 15 ani,
Andrei. In casa lor (si ce casa!), Dana a fost fotomodelul nostru (si
ce fotomodel!) pentru o zi.
Dana a urmat cursurile Academiei de Studii Economice si, dupa terminarea
studiilor, s-a angajat ca economist la ITC, iar in 1990 a infiintat,
impreuna cu sotul sau, firma Sota Communications Company. Aceasta a
fost primul dealer Connex, iar Dana a preluat acest departament si a
construit reteaua de dealeri Sota in Bucuresti si in tara. Din dorinta
de a-si imbunatati activitatea, a inceput cursurile unui MBA Codecs
Open University. Dar, pentru ca nu se regasea in lumea calculatoarelor,
a retelelor si biroticii, a schimbat, in 1999, profilul activitatii,
infiintand Beauty Center.
"Sunt o romantica materialista. Romantica atat cat trebuie, iar
materialista pentru ca altfel nu se poate. De aceea, cand am vrut sa fac
ceva al meu, care sa-mi placa, n-am stat mult pe ganduri. Am planuit
in amanunt insa modul de functionare al centrului", spune ea. Dana a
modificat mai intai un etaj al cladirii din Scoala Herastrau. A cumparat
apoi o franciza de la o firma italiana si, in afara de aparatura, produse
si toate cele necesare acestui domeniu, tot personalul a fost instruit,
la Bucucuresti, in cadrul Centrului UP, de catre esteticieni italieni.
Desi la prima vedere pare ceva simplu, Dana considera ca o astfel de
afacere, desi frumoasa, este greu de condus pe piata romaneasca. "In orice
clipa trebuie sa fii la curent cu noutatile pietei, sa achizitionezi
produse, dar mai ales sa te remarci. Nu este usor sa te faci cunoscut
in Romania, unde se stie ca abia in ultimii ani oamenii au inceput sa
aprecieze importanta imaginii. Imi amintesc ca la inceput foarte putini
barbati veneau la centru. Era pentru ei ceva nefiresc sa intre in incinta
unui astfel de spatiu, teoretic destinat femeilor. Dar mentalitatile
se schimba", apreciaza Dana. Iar dupa ce devii cunoscut, importanta
este sa pastrezi clientela fidela, lucru care se obtine numai prin
calitatea ofertei si serviciilor. "Clientii nostri sunt toti la fel de
importanti, indiferent ca sunt vedete TV, persoane publice sau oameni
care-si doresc pur si simplu sa arate si sa se simta mai bine. De aceea
am conceput un sistem propriu de rezervari in asa fel incat fiecaruia
sa i se acorde intimitatea si atentia cuvenita. Punctualitatea este un
atu al centrului. Cei care vin doresc sa fie preluati la ora rezervarii
si sa plece conform programului. Nici un minut mai tarziu. Si sunt de
acord. Respectand timpul clientilor, ii respecti pe ei, dar si pe tine,
ca centru. Am depus mult efort si pasiune dar am avut si multa rabdare
pentru a obtine ceea ce mi-am dorit. Acest lucru se observa si prin
faptul ca baza noastra de date se mareste constant, dovada ca mecanismul
gandit initial a fost fara gres", precizeaza ea. In timpul liber, Danei
ii place sa se plimbe, sa vada locuri noi, dar mai ales sa citeasca
reviste de specialitate. Asa ii vin ideile. Iar pentru acest sfarsit de
an, intentioneaza sa aduca o noua marca de produse cosmetice in Romania.