“Barba non facit philosophum”, spune un vechi proverb latin, dar cu siguranţă este simbolul “lumbersexualului”, bărbatul acela care poartă cămăşi cadrilate din flanel, o barbă deasă şi un rucsac cu laptop în loc de topor.
Până nu demult, bărbaţii care îşi doreau să pară interesanţi purtau haine slim, părul dat pe spate şi erau proaspît raşi, acordând o atenţie deosebită hainelor din garderobă şi produselor de îngrijire.
Deşi nu taie copaci în pădure, ci este fotograf, publicitar, specialist în IT, cântăreţ într-o formaţie rock sau corporatist, acesta vrea să îşi arate masculinitatea, virilitatea şi puterea într-o societate în care, din ce în ce mai multe femei, se impun în funcţii de conducere. Psihologii spun că bărbaţii îşi lasă barba să crească, atunci când vor să îşi ascundă vulnerabilitatea, au suferit o traumă (precum divorţul, pierderea job-ului sau a unei rude apropiate) ori vor să pară mai maturi… în timp ce celebrităţile vor să se ascundă de paparazzi.
Totuşi, conform studiilor, purtatul bărbii este un trend mai degrabă preferat de bărbaţi, decât de femei, (92% dintre femei au declarat într-un sondaj că preferă bărbaţii fără barbă). De altfel, un studiu realizat de Universitatea New South Wales şi publicat în revista Biology Letters a indicat un detaliu foarte important: că femeile sunt atrase de barba propriului partener şi nu neaparat de barba oricărui bărbat!
De altfel, în lume bărboşii sunt asociaţi şi cu acţiuni caritabile. Movember, mişcare apărută în Australia şi sărbătorită în luna noiembrie, îi încurajează pe bărbaţi să-şi lase mustaţă sau barba să crească pentru a strânge fonduri necesare cercetării bolilor mentale şi a cancerului de prostată.
“In or out”, zilele bărboşilor s-au transformat în evenimente memorabile. De exemplu, de curând a avut loc “Concursul Naţional de Bărbi”, iar pe 22 Octombrie magazinul VGeneration se transformă în cel mai cool barbershop din Bucureşti. Prietenii de la Bărbosul Prietenos vin să te tundă şi să îţi aranjeze gratuit barba.