Domnişoara Middleton a ales acest brand pentru măiestria şi respectul pentru tradiţie, dar şi pentru atenţia pe care o acordă detaliilor atunci când creează o piesă vestimentară. Domnişoara Middleton şi-a dorit ca rochia ei să reprezinte o îmbinare a elementelor tradiţionale şi a celor moderne, toate completate de viziunea artistică ce caracterizează brand-ul Alexander McQueen. Domnişoara Middleton s-a implicat în elaborarea rochiei, mai mult decât atât, a colaborat strâns cu Sarah Burton atunci când s-a creat tiparul pentru rochia de mireasă.
Rochia exprimă măiestria britanică şi a fost realizată cu ajutorul mai multor croitori veniţi de pe tot teritoriul Angliei. Rochia aduce un omagiu tradiţiei în croitorie a englezilor, prin folosirea materialelor şi meşteşugurilor tradiţionale, a formelor simple, dar şi a elementelor romantice care au inspirat designul. Conceptul doamnei Burton a pornit de la aceste principii, îmbogăţind apoi rochia cu tăieturi şi accesorii contemporane şi feminine.
Designul:
Aplicaţiile de dantelă pe corset şi fustă au fost realizate manual de Şcoala Regală de Arte şi Meserii din Hampton Court Palace. Aplicaţiile din dantelă au fost aşezate manual folosind tehnica Carrickmacross, folosită prima dată în Irlanda anilor 1820. Florile au fost tăiate din dantelă şi aplicate manual pe mătasea de culoarea fildeşului cu scopul de a crea un design unic şi organic care să aducă alături şi trandafirul, ciulinul, narcisa şi trifoiul, simbolurile regiunilor Regatului Unit.
Dantela englezească şi cea franţuzează au fost folosite pentru corset şi fustă, dar şi pentru jupon. Din cauza faptului că mătasea a provenit din surse diferite, s-a ţinut cont ca florile să fie de aceeaşi culoare. Întreg procesul a fost supervizat şi organizat de domnişoara Burton şi echipa ei.
Rochia a fost făcută din satin culoarea fildeşului şi satin alb. Trena a avut 2 metri şi 70 de centimetri. Corsetul, confecţionat din satin culoarea fildeşului, strâns în jurul taliei şi căptuşit pe coapse, a respectat stilul victorian şi este un model extrem de uzitat de casa Alexander McQueen. În spate, rochia se închide cu 58 copci tip moş şi babă, dar şi cu nasturi din organza, fixaţi de buclele Rouleau. Juponul a fost realizat din tul de mătase, brodat cu dantelă Cluny.
Materiale:
Dantela franţuzească Chantilly a fost combinată cu dantela englezească Cluny pentru a putea fi prelucrate cu ajutorul tehnicii tradiţional irlandeze Carrickmacross. Toate celelalte materiale folosite în realizarea rochiei au fost puse la dispoziţie de celelalte fabrici de profil din Marea Britanie. Alegerea materialelor a reprezentat o muncă de cercetare pentru Sarah Burton şi echipa ei.
Şcoala Regală de Arte şi Meserii:
Reprezentanţii Şcolii Regale de Arte şi Meserii de la Hampton Court Palace au supervizat lucrul prestat de echipa Alexander McQueen, atât la capitoul croială - decuparea dantelei -, cât şi la capitolul asamblare - poziţionarea fiecărui detaliu în parte. Detaliile din dantelă au fost fixate cu ajutorul cusăturilor executate la doi-tei milimetri în jurul fiecărui detaliu. Croitorii s-au spălat pe mâini la fiecare 30 de minute ca să păstreze materialele impecabile, iar acele se reînnoiau la fiecare trei ore, ca să fie la fel de ascuţite şi la fel de curate.
La realizarea acestei piese vestimentare s-a folosit actuala echipă de la Şcoala Regală de Arte şi Meserii, oameni din fostele echipe, absolvenţi şi studenţi, cel mai tânăr având 19 ani. Munca celor de la Şcoala Regală de Arte şi Meserii a fost folosită în principal pentru trena şi fusta rochiei de mireasă, pentru corset şi mâneci, dar şi pentru voal şi pantofi.
Voalul şi bijuteriile:
Voalul a fost realizat din straturi de mătase, brodată cu flori din dantelă, aplicate manual. Voalul a fost prins de tiara 'halo' Cartier, împrumutată de Regină, domnişoarei Middleton. Tiara 'halo' a fost confecţionată de Cartier în 1936 şi a fost comandată de Ducele de York (mai târziu Regele George VI) pentru Ducesa lui (mai târziu Regina Elizabeth, Regina Mamă). Tiara i-a fost oferită Prinţesei Elizabeth (actuala Regină a Marii Britanii) de către mama sa cu ocazia celei de-a 18-a aniversari.
Cerceii miresei, realizaţi de Robinson Pelham, au forma unor frunze de stejar stilizate, confecţionate din diamante, cu ghindă în mijloc, în care există o perlă autentică. Designul a fost inspirat din emblema familiei Middleton care conţine frunze de stejar şi ghinde. Cerceii au fost făcuţi în antiteză cu tiara. Mireasa a primit acest cadou din partea părinţilor, confecţionat special pentru ziua nunţii ei.
Pantofii miresei:
Pantofii au fost realizaţi tot manual de echipa casei Alexander McQueen şi au fost confecţionaţi din satin cu dantelă brodată manual.
Buchetul miresei:
Buchetul, în formă de scut, a fost realizat din crenguţă de mirt, crin imperial şi zambile. Buchetul a fost conceput de Shane Connolly şi îmbină perfect o serie de semnificaţi ale Familiei Regale, însă nu s-a uitat nici de limbajul florilor.
Semnificaţia florilor din buchet:
- Crin imperial - fericire
- Zambilă - constanţă în dragoste
- Iederă - fidelitate, căsătorie, prietenie, afecţiune
- Mirt - dragoste, simbolul căsniciei
Buchetul a conţinut crenguţe de mirt plantate de Regina Victoria în anul 1845, dar şi o crenguţă folosită în buchetul de mireasă deţinut de Regina Victoria în 1947.
Tradiţia folosirii crenguţelor de mirt în buchetul miresei a început după ce Regina Victoria a primit un buchet de flori care conţinea mirt de la bunica Prinţului Albert. În acelaşi an, Regina Victoria şi Prinţul Albert au cumpărat Casa Osborne şi acolo au plantat crenguţa de mirt, care continuă să existe şi astăzi. Prinţesa Victoria, fiica cea mare a Reginei Victoria, a folosit pentru prima dată în buchetul ei de mireasă această plantă, la nunta ei din anul 1858. Acest element simbolizează inocenţa miresei.