Conceptul a aparut secolul trecut
La inceputul secolului trecut, cand casele de moda incepeau sa-si dezvolte un stil individual, sa-si afirme propria viziune asupra modei vremii, contactul direct cu clientii era absolut imperativ pentru succesul afacerii.
Croitorii englezi de costume barbatesti formasera o adevarata breasla si aveau o maniera distinsa de servire a gentlemenilor care le treceau pragul. Primele doamne ale modei feminine isi primeau clientele intr-o atmosfera luxoasa, de sanctuar al feminitatii.
Toti acesti primi artizani ai creatiei vestimentare stiau ca produsul lor se vinde mult mai bine daca este “impachetat” cu zambete, servilitate, acuratete in executie si atentie la detalii. Erau, ca sa spunem asa, un soi de intuitii de marketing, pentru ca era stiut: un client multumit recomanda, la randul sau, atelierul respectiv, tranformandu-se in ceea ce numim acum agent publicitar.
Almanahurile si cataloagele de moda exista de mai bine de 300 de ani si putem spune ca sunt precursoarele revistelor glossy de astazi. Prima aparitie notabila este semnalata in 1693, cand “Lady’s Mercury” era cea mai savurata publicatie pentru femeile din Anglia.
Peste Ocean, din atelierul de moda, creatiile au ajuns sa fie expuse in… bazar, “Harper’s Bazaar”, prima revista de moda din America, editata in 1867. Initial, avea structura unui ziar saptamanal si publica diferite creatii vestimentare din Germania si Franta, avand ca public tinta femeile de conditie sociala medie si superioara.
Tot in aceeasi perioada, in 1892, a aparut pe piata si "Vogue". Interesant este ca “Vogue” este creatia unui barbat, nu a unei femei, asa cum s-ar putea crede, iar din 1909, cand a fost preluata de Conde Nast, a fost transformata in prima revista glossy, recunoscuta la nivel international (dupa numai un an, se distribuia deja in noua tari).
In timp, presa a acordat un interes crescut acestui domeniu, dovada fiind numarul mare de titluri care se adreseaza femeii si modei, in special. Odata cu dezvoltarea noilor tehnologii, televiziunea a preluat rolul de promotor, dar si de critic de moda pentru ca, in ultimii ani, curentul sa se lanseze exploziv pe cea mai mare platforma media: Internetul. De aici si pana la telefonul mobil n-a fost decat... o atingere.
Foto:
http://www.apple.com/iphone
http://www.donnakaran.com
http://www.harpersbazaar.com
http://www.vogue.co.uk
Posteaza comentariu