Capriciile Modei

Moda naște Monștri….sau , ca să mă exprim plastic monștrii sacri  impun moda la români. Unii au o teorie care ne pune pe noi ca izvor al limbii latine…poate să fie asta în sângele nostru

Moda naște Monștri….sau , ca să mă exprim plastic monștrii sacri  impun moda la români. Unii au o teorie care ne pune pe noi ca izvor al limbii latine…poate să fie asta în sângele nostru de nu ne mai săturăm de frații noștri italieni? Poate că Da, poate că Nu. Un lucru este cert: mărcile italienești merg mână-n mână cu cele românești și sunt gustate de un public foarte  larg.

Primăvara lansează sezonul evenimentelor mondene ce înfloresc peste tot într-o explozie de idei, inițiative originale și bugete prețioase. PR-iștii aleargă după vedete , la îndemnul presei , punând mai mult accent pe cine a venit la eveniment decât pe ceea ce se lansează acolo. Ca să mă fac înțeleasă, este un Must Have să ai Premium People ca să spui că ai fost la The Main Event. Iar numele vedetelor sunt aruncate la presă, ca peștele în undiță, și uite așa ai evenimentul garantat. Altfel nu îmi explic cum , cu ceva timp în urmă, aproape tot Bucureștiul și  presupun că și provincialii care se plimbă în mașini scumpe, au venit , cu mic – cu mare ca să asiste la lansarea magazinului Cavalli.  Mai ceva ca la un meci de fotbal, lumea se călca în picioare și pe trena de la rochii așteptând  apariția dlui.Roberto Cavalli.

Prezența acestuia, și aici trebuie să aplaud organizatorii, a fost un succes.

Dl.Cavalli știe să-și joace rolul foarte bine ,având ani de experiență în spate. Lumea a fost atât de încântată că a asistat la acest eveniment încat au uitat ca dl.Cavalli a mai fost în România acum câțiva ani  și atunci a  trecut neobservat. Acesta înseamnă un bun PR. Să știi să îți organizezi evenimentul astfel încât să creezi dependență de brand, să răspunzi la interviuri astfel încât să capeți a doua zi titluri mari în ziare, în concluzie …să știi să-ți vinzi marfa.

Fix la o săptămână, la celalalt capăt al Bucureștiului, mai precis în Dorobanți, alt fel de lume, mai restrânsă, dar foarte distinsă, se aduna pe peluza magazinului Moschino. Vitrina colorată se potrivea perfect cu atmosfera și cu renașterea naturii. Clinchetul de pahare de șampanie și prăjiturile sub formă de inimă, simbol al brandului, au adus acel Touch rafinat, specific italienesc. Prezentarea de modă a atins toate tendințele internaționale, cu tușa personalizată Moschino.

Ochelari supradimensionați, rochii și costume în imprimeuri florale și geometrice, stilul retro într-o notă futuristă, gențile în culori neonice , au electrizat scările albe și au încântat publicul. Zâmbetul doamnei Carmen Șeitan, care patronează brandul în România pe lângă alte branduri italienești, îți garanta că te afli la locul potrivit dacă vrei să fii pe Lista Eleganței.

E adevărat că de la italieni pornește moda, deși francezii ar putea să dezaprobe comentariul meu, dar până la urmă sunt și eu subiectivă, …Oui, Oui Madame Chanel, c’est vrai que tu est la Reine mais…..italienii au un Je ne sais quoi al lor…n’est-ce pas? Moda la români a evoluat foarte mult. Pe timpul adolescenței mele erau faimoase atelierele de croitorie de lux, Casa de Modă Venus , Magazinul Victoria și  Fondul Plastic. Astăzi, au apărut tineri designeri, magazine de fashion online, blogerii , târgurile de vintage și fashionistele.  Un mix interesant de oameni ce își expun părerile și creațiile  pe undele virtuale ale Internetului.

Oferta este mare iar pretențiile au crescut.

Noii critici ne impun cum și de unde să ne îmbrăcăm. Putem să ne îmbrăcăm în cele mai rafinate lucruri, cu semnatură de designer, pășind în magazinul cu portar la ușă și stiliști serviabili sau, cu aceeași bani, să ne achiziționăm o garderobă întreagă de la rețelele de magazine tip hyperstore, multumiți fiind că am cumpărat mult, dar cu dezavantajul că esti copie la indigo cu alte câteva sute de persoane . Unii  preferă concept store-urile mici, personalizate, cu haine alese cu grijă de către iubitorii de modă, iar alții caută lucruri unicat, vintage la târgurile de profil, cum a fost  Duminica aceasta la Fashion, Beauty&Vintage Fair , ce s-a ținut la Villa Rodizio. Întrucât nu vreau să închei jurnalul meu cu o pledoarie doar pentru brandurile italienești, vă pot recomanda un mic boutique, Vanilla Beautiful Store, pe strada Puțul lui Zamfir nr.37, Dorobanți, cu haine și accesorii semnate de designeri romani și nu numai…

Un Paște Fericit vă doresc!

Cu drag,
Dana Săvuică
http://www.danasavuica.ro/
https://www.facebook.com/pages/Dana-Savuica/158645347535146?ref=ts

dana-svuica
dana-svuica
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod