Echipa de design de la H&M a studiat în amănunt arhivele de modă ale muzeului pentru a selecționa piesele vestimentare reprezentative ale ultimelor trei secole de haute couture. Astfel a rezultat o colecție contemporană și totodată artistică, plină de expresivitate, avangardistă, responsabilă față de mediu și cu adevărat unică. Aceasta va fi disponibilă din data de 7 aprilie în aproximativ 180 de magazine din întreaga lume, precum și online.
„Colecția bogat ornamentată și realizată din materiale inovatoare mai sustenabile reprezintă o suprapunere de aluzii, forme și texturi, completate de accesorii decorative și bijuterii de inspirație deco”, a declarat Ann-Sofie Johansson, Consultant de creație la H&M.
Liniile fluide sunt principala caracteristică a rochiilor delicate, a caftanelor inspirate din artă și a fustelor cu efect sculptat. Imprimeurile adaugă un element de surpriză, transformând piesele vestimentare în picturi trompe l'oeil sau sculpturi de efect precum rochia de bal lungă, cu decolteu adânc și cu imprimeu marmorat drapat sau rochia fluidă imprimată cu o scenă din Cele trei grații a lui Botticelli. Rochiile scurte și bluzele picturale denotă un rafinament nonșalant, creând o legătură electrizantă și eclectică între prezent și trecut.
„Una dintre piesele mele preferate ale colecției este rochia mini asimetrică, inspirată de o pictură a lui Gustave Moreau. Îmi place ideea de armonizare a materialelor responsabile față de mediu cu picturile vechi. Este minunat să ai o vestimentație mai sustenabilă și, totodată, potrivită pentru covorul roșu”, a afirmat Julia Restoin Roitfeld, imaginea acestei campanii.
Printre materialele utilizate regăsim mătasea ecologică, cânepa, amestecurile de in reciclat și Tencel®, dar și unele inovatoare precum mărgele și ștrasuri din sticlă reciclată și Denimite – un material confecționat din denim uzat reciclat, utilizat de H&M în premieră în lumea modei.
Ca o noutate, colecția Conscious Exclusive pentru acest sezon include trei rochii de mireasă – un spectacol de eleganță concretizat în linii drapate feerice, pentru mireasa care dorește să fie deopotrivă frumos îmbrăcată și responsabilă față de mediu.
H&M va fi sponsorul exclusiv al viitoarei expoziții Fashion Forward - 300 years of Fashion de la Musée des Arts Décoratifs, al cărei curator este Pamela Golbin.