Cine sunt noii designeri ai brand-ului DKNY?

Anul trecut a marcat ultima iesire la rampa a Donnei Karan in calitate de Chief Designer al brand-ului DKNY, ce se afla sub umbrela LMVH Fashion Group inca din anul 2001.

Donna Karan a ramas un consultant apropiat al grupului, in plus ea a anuntat ca odata cu implinirea a 67 de ani se va ocupa de actiuni filantropice, va lansa o carte bibliografica si se va dedica de lansarea unui nou brand personal, Urban Zen. “Imi propun sa imi petrec mai mult timp calatorind. Visul meu este sa am o motocicleta, sa merg in locuri pe care nu le-am mai vazut niciodata si sa descopar artizani locali. Sunt indragostita de Bali si de Haiti”.

In locul ei au fost numiti nu unul, ci doi designeri care sa aduca un suflu “young&fresh” colectiilor DKNY.

Este vorba despre Dao-Yi si Maxwell Osborne, cei care au pus bazele brand-ului Public School. “Amandoi am crescut in New York, iar DKNY a fost parte din cultura acestui oras inca din anii formarii noastre ca designeri si totodata locuitori ai orasului. Este unul dintre brand-urile de suflet care a schimbat moda americana”, au declarat acestia intr-un comunicat de presa.

Sa traiesti in New York, in anii ’90 insemna sa fii “martorul” unei culturi dominate de muzica hip-hop, rave si goth. In curtile scolilor din orasul american puteai vedea o adevarata explozie de haine urbane, in care predominau piese vestimentare relaxate, precum pantalonii largi, hanoracele, bluzele de traning.
Dao-Yi Chow si Maxwell Osborne au crescut in Queens, respectiv Brooklyn, iar creatiile lor sunt dominate de acest aer urban, insa cu o reinterpretare sofisticata, o estetica moderna si elevata. Chow a studiat comunicarea la Universitatea din New York, iar Osborne Arte Vizuale, iar impreuna au lucrat ca designer pentru Sean John.

In 2008 au pus bazele brand-ului Public School, mai intai cu o linie masculine, apoi cu o linie feminina, propunandu-si “sa conecteze outfit-urile ce pot fi purtate la un concert rock cu cele ideale pentru o piesa pe Broadway”.
 Cei doi designeri si-au propus sa “mixeze” piese din streetstyle cu moda high-fashion si sa “rupa” barierele intre aceste doua lumi, ceea ce le-a adus recunoasterea din partea Council of Fashion Designers of America.

Prima lor colectie pentru DKNY a fost lansata in septembrie anul trecut, odata cu Saptamana Modei de la Londra, iar piese cheie, prezentate pe catwalk sunt acum disponibile si in Romania, in magazinul Sport/Couture din Baneasa Shopping City sau pe www.sportcouture.ro. Colectia are un aer minimalist, dar foarte sofisticat.
Blazere si pantaloni riguros croiti din stofe de buna calitate sunt mixati cu bluze albe si rochii-camasa, topuri fluide si numeroase piese care se remarca prin pliseuri, drapaje si asimetrii. Ca paleta cromatica, predomina non-culorile: albul, negrul, dar si bleumarinul si nuantele de albastru electric, iar ca materiale cele naturale, precum bumbacul, matasea, lana.