Cizmele UGG sunt, poate, cele mai controversate încălţări care au apărut pe piaţă în ultimul timp. Sunt persoane, în special femeile, care le adoră şi persoane care le consideră foarte urâte, iar în această categorie sunt foarte mulţi bărbaţi.
Argumentele sunt pro şi contra. Într-adevăr, aceste cizme sunt foarte comode, călduroase, ideale pentru acele zile de iarnă friguroase.
Pe de altă parte, trebuie să recunoaştem că puţine sunt femeile, ca să nu zic niciuna, care emană senzualitate în aceste încălţări. Tocmai de aceea, bărbaţii nu sunt foarte încântaţi când iubitele lor poartă astfel de cizme.
Un lucru este sigur, aceste încălţări sunt foarte practice şi au reuşit să convingă foarte multe persoane să le poarte zi de zi. Povestea lor este veche, de peste 200 de ani australienii le poartă peste tot (au fost preferatele ciobanilor şi a surferilor australieni).
Sunt făcute din piele şi blană de oaie tratate special astfel încât să fie călduroase, dar să nu-ţi transpire piciorul în ele. Talpa este realizată dintr-o bucată solidă, cu o grosime de circa 1,30 cm şi uşor flexibilă.
Însă, istoria mărcii UGG începe în zilele noastre, în anul 1978, când Brian Smith, un tânăr surfer din Australia, a plecat în Statele Unite şi a luat cu el interesantele cizme.
În anul 1983 a cedat drepturile asupra mărcii UGG producătorului de încălţăminte Deckers, pentru aproximativ 12.000 de euro şi trei perechi de cizme pe care le primeşte anual. Din anul 1998 UGG-urile au început să fie vândute pe piaţa de lux a accesoriilor, pentru câteva sute de dolari perechea, iar acum afacerea UGG valorează circa 600 de milioane de euro.Binenţeles, că şi în acest caz primele care au purtat aceste cizme au fost vedetele de la Hollywood, iar de la ele a pornit nebunia UGG-urilor.
În prezent, toată lumea, de la mic la mare, are cel puţin o pereche de cizme îmblănite, chiar şi bărbaţii (în acest caz vorbim de bărbaţii din America).