Haine cu parfum de cafea
Dupa moartea Margarethei, in 1992, la numai 56 de ani, firma s-a confruntat cu primele probleme financiare serioase. Dupa ce la conducerea ei s-au succedat mai multe nume, vara trecuta afacerea a fost preluata de cei cinci mostenitori ai clanului Herz, patroni ai brandului de cafea Tchibo: Max, Guenter, Daniela, Wolfgang si Michael Herz. Ei il desemnasera la conducerea companiei pe Bruno Saelzer, fost director la Hugo Boss.
Vanzarile au fost sub asteptari, iar noile colectii au fost criticate pentru lipsa lor de inspiratie, fiind etichetate de criticii de moda drept depasite. Wolfgang si Michael Herz detineau, fiecare, 12,45% din actiunile Escada. Practic, o “felie” generoasa, ce i-a ajutat sa urce pe locul 224 in lista miliardarilor intocmita de revista americana “Forbes” anul acesta. Totusi, averea lor estimata la 2,8 miliarde de euro, nu le-a salvat investitia, din lipsa de lichiditati.
O raza de speranta pentru Escada
Cativa investitori s-au aratat interesati sa achizitioneze pachetul majoritar al brandului german si sa-l scape astfel de la faliment. Printre acestia, se vehiculeaza si numele unor cunoscuti antreprenori: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton S.A. si PPR S.A., companie ce detine marcile Balenciaga, Boucheron, Gucci si Yves Saint Laurent. De aici, intelegem foarte bine de ce aceste firme se considera puse la adapost de criza.
In acelasi timp insa, alte trei case de moda de prestigiu, Christian Lacroix, Hugo Boss si Gianfranco Ferre, intampina greutati. In ultima luna, Cristian Lacroix a anuntat ca, pana la sfarsitul anului, spera sa functioneze sub un alt patronaj, demersurile pentru gasirea unui cumparator al companiei fiind deja in derulare.
Vom ramane oare si fara parfumurile Hugo Boss? Sa speram ca nu. Totusi, brandul are mari probleme si numai cu statutul de “boss” nu se poate lauda. In prima parte a acestui an, compania a inregistrat pierderi de 15,9 milioane de euro. In acest timp, brandul italian Gianfranco Ferre cauta sa atraga fonduri si sondeaza piata pentru noi investitori.
Chiar daca unele state si-au anuntat deja iesirea din recesiune, revenirea pietei se va face treptat si nu foarte curand, ameninta analistii economici. Deja, industria produselor de lux a pierdut 8% din vanzari. In medie, se spune ca sunt necesari 5-6 ani pentru ca o companie sa prinda radacini in piata si sa se impuna ca marca. Totusi, se vede treaba ca nu doar vechimea pe piata conteaza, ci mai ales pretul produselor. I
Comentarii (2)
Rochii superbe pe www.e-ivory.ro
parerea mea este ca se exagereaza cu pretul pentru hainele de firma. eu imi pot permite sa-mi cumpar si o haina de firma, dar nu as da atatia bani pe niste carpe, cat de bine lucrate ar fi ele si oricat de fine ar fi materialele. nu sunt de acord nici cu hainele de 2 lei din bazar, dar nu trebuie exagerat nici intr-o directie, nici in alta. asa ca, eu zic ca marii creatori si-o cam merita...
Posteaza comentariu