Lansarea noilor modele a captat atenția presei internaționale, care a comentat că Barbie – cu o istorie de 57 de ani - începe să devină o femeie “adevărată”, în contextul criticilor aduse, de-a lungul anilor, proporțiilor „imposibile” ale celebrei păpuși.
Oana Stoianovici, coach și specialist în dezvoltare personală și feminitate, crede că presiunea publică în creștere pentru schimbarea viziunii asupra frumuseții feminine determină companiile ca, în cele din urmă, să-și racordeze “filosofia” la tendințe: “Societatea actuală a început să părăsească șabloanele în care a forțat femeia să intre, iar companiile încep să servească nevoia femeii de a fi reprezentată autentic. Trăim din ce în ce mai mult nevoia de fi recunoscuți și apreciați pentru unicitatea noastră. Frumusețea nu este un standard, ea se naște în ochii celui care o caută, mai degrabă decât o judecă.”
În opinia Oanei Stoianovici, păpușa Barbie este, de fapt, un reper pentru multe fetițe în devenirea lor ca femei, ceea ce poate afecta stima lor de sine. De aceea, este important ca mesajul pe care îl oferim copiilor, în diverse contexte, să pună accent pe valoarea unicității care derivă din diversitate.
Păpușa Barbie, forme de femeie adevărată. Ce spun specialiştii
Din 2016, cea mai cunoscută păpușă din lume apare în trei alte versiuni: Barbie înaltă, Barbie minionă și Barbie cu „forme“.