Simbolul acestei perioade este manechinul Twiggy, cu doua trasaturi definitorii: 1.67 metri si 48 de kilograme. Dominatia formelor voluptoase a incetat, silueta ideala fiind acum cea filiforma.
Machiajul pune accent pe ochi. Este permisa folosirea concomitenta a tuturor trucurilor de marire a ochilor: gene false, khol negru, mascara in exces. Restul machiajului este mentinut nud, expresia dorita fiind cea artificiala, de papusa.
Modalitatile de aranjare a parului nu exceleaza la capitolut diversitate. Lungimea este medie sau scurta si finisajul este impecabil. Frizura este, mai ales, usor de aranjat si intretinut. In unele cazuri, tunsoarea scurta este voit androgina, singura nota de feminitate fiind culoarea, in cazul careia predomina variatiile pe baza de roscat, ajungandu-se pana la roz.
La paleta colorantilor sintetici se adauga nuante extreme, cum ar fi orange si verde. Un succes nebun are coafura "swinging hair", care anunta o noua moda in hair-style: volumul voit fals, obtinut prin tapare.
Hainele continua curentul initiat de manechine ca Jean Shrimpton: fuste mini, asociate obligatoriu unor picioare zvelte si lungi, rochii mulate in culori pastelate, avand ca accesorii barete cilindrice si cordoane late. Materialele, uni sau cu modele predominant geometrice, au ca punct comun comoditatea.
Vedetele care au influentat epoca sunt: Ali Mac Graw, care odata cu "Love Story" a devenit un punct de referinta in moda, manechinele Twiggy si "The Shrimp", Jean Shrimpton, Patti Hansen, Penelope Tree, Jane Birkin si Catherine Deneuve. O influenata notabila a avut Jackie Kennedy, care a cucerit inimile americanilor prin eleganta innascuta.
Posteaza comentariu