Oscar de la Renta este designerul care face furori oriunde s-ar
afla. Elegant si plin de stil, admiratorii sai din toata lumea aplauda
felul sau de a fi. Creatiile sale incita atmosfera si parfumurile dau
intelesuri noi emotiilor.
"Individualitatea este foarte importanta", spune Oscar de la Renta cand
aduce vorba despre numeroasele schimbari prin care au trecut femeile in
ultimul secol si despre felul in care acestea incearca sa isi protejeze
imaginea. "In perioada anilor '70, ele considerau ca trebuie sa se imbrace
in costum cu pantaloni, pentru a reusi in asa zisa lume a barbatilor. Ma
gandesc la cat de fragila poate fi feminitatea. Cat de important este
pentru o femeie sa stie cine e cu adevarat."
Designerul crede ca parfumul pe care l-a lansat in anul 1977, "Oscar",
botezat dupa numele sau, a beneficiat de un imediat succes si asta pentru
ca se adreseaza unei femei independente, sigure pe sine, careia nu ii
este rusine sa isi afiseze feminitatea. De la Renta nu s-a gandit ca
parfumul va avea un succes atat de mare, mai ales ca anul acela a adus
cu sine multe lansari.
"Oscar", primul sau parfum, a castigat premiul "FiFi", in 1978, fiind
declarat "Cel mai bun parfum al anului". "Desigur", explica Oscar,
"numele designerului, o sticla frumoasa si un ambalaj elegant sunt
factori de care depinde succesul. In general, oamenii sunt intrigati de
nume sau de forma unei sticle. Importanta acestor amanunte pentru snobi
se diminueaza pe masura ce femeia isi doreste sa cumpere al doilea sau
al treilea parfum. De acum inainte, ea va cauta acea aroma pentru ca
stie ca i se potriveste si ca ii sustine imaginea. S-a identificat cu
acest parfum."
Oscar crede ca, o data ce femeia a reusit acest lucru, ea nu ar trebui
sa isi schimbe parfumul doar de dragul noutatii. "E ca si cum si-ar
schimba culoarea parului in fiecare zi. Luni esti blonda, marti bruneta si
continui in acest ritm. Cu siguranta ti-ai pierde identitatea. Nu vreau sa
spun ca femeia nu ar trebui sa isi schimbe niciodata infatisarea. Dar un
parfum este o semnatura; chiar si dupa ce o femeie paraseste incaperea
in care se afla, parfumul sau trebuie sa iti aminteasca de faptul ca
s-a aflat in acel loc."
De la Renta spune ca este un lucru dificil, daca nu imposibil, sa vorbesti
despre femeia din Europa si, separat, despre cea din America. "Moda si
parfumurile sunt atat de interesante si incitante pentru ca lumea devine
din ce in ce mai mica, femeia de azi este... internationala. Nu mai sunt
valabile clasificarile si nu mai poti recunoaste nationalitatea unei
femei dupa felul in care aceasta se imbraca. Cand am inceput sa creez
vestimentatie in anii '60, o femeie nu si-ar fi cumparat niciodata haine
roz, daca barbatului ei i-ar fi placut albastrul. Azi, ea face alegerea
in functie de gusturile ei si cumpara acea haina roz. Nu inseamna ca nu
isi iubeste partenerul, ci doar ca persoana ei este pe primul loc."
"Volupte", lansat in 1992, a castigat cel de-al doilea premiu FiFi. Oscar
a creat chiar el sticla parfumului. "Pour Lui", lansat in 1980, de
asemenea castigator al unui premiu Fifi, este chiar aroma pe care o
foloseste designerul. Nu exista nici o indoiala ca Oscar de la Renta
iubeste parfumurile si le considera ca fiind importante: "Moda se
schimba si, cu foarte putine exceptii, este uitata de catre public. Dar
parfumurile clasice, ca o rochie invizibila, dureaza. Acestea sunt
descoperite de noi generatii si numele designerului ramane in memoria
lor."
Oscar de la Renta pune mare pret pe parerile celor din anturajul
sau: "Daca le pot vinde lor parfumul, inseamna ca acesta va fi
un succes. Oamenii acestia sunt foarte importanti pentru mine. Au
cunostintele necesare, autoritate, increderea de a comunica impresii
despre frumusetea abstracta a unui parfum. La urma urmelor, rochia
o incerci si vezi daca iti vine bine sau nu, dar parfumul trebuie
introdus treptat, cu emotie, in asa fel incat o femeie sa nu poata
rezista tentatiilor si promisiunilor pe care le inspira."
Posteaza comentariu