Tragedia de la World Trade Center pare sa fi schimbat economia in cele
mai mici detalii. Publicitatea pe care o anunta pentru acest sezon firmele
de specialitate, pentru promovarea produselor destinate femeilor, va lua
forme mai optimiste, exuberante, dinamice, luand locul abordarilor mai
degraba agresive de pana acum. Laura Tampa - Brand Communication Director
Leo Burnett - spune ca reclamele romanesti din aceasta zona se bazeaza
in continuare pe sublinierea beneficiilor rationale ale produselor.
Fabien Baron, presendintele agentiei Baron&Baron, din New York, ce creeaza
campanii pentru parfumurile Hugo Boss si Calvin Klein, anticipeaza:
"Oamenii vor vedea in acest sezon posetere foarte vesele, pozitive,
dinamice, luminoase. Nu se va mai pune accentul pe aranjarea impecabila a
parului, pe machiaj sau efecte speciale de design. Fotografiile personale,
intime, in scenarii din viata de zi cu zi vor deveni importante". De ce
acest nou fel de a vedea lucrurile? Designerii americani par sa spuna
in cor: "de ce sa ne prefacem agresivi si suparati? Trebuie sa fim
recunoscatori ca suntem in viata". Simboluri precum familia, bucuria de
a trai par sa fie in prim-plan acum. Publicitatea in lumea modei se va
concentra prin urmare pe simplitate si pe calitatile produselor. Desigur,
va fi loc si pentru fantezie, dar aceasta se va indrepta spre valori cu
adevarat esentiale: situatii legate de familie, casa, prietenie.
Clipurile publicitare vor fi filmate in locatii obisnuite, din motive
psihologice si financiare. Donna Karan planuieste sa se "intoarca la
radacini si sa filmeze in New York City". Gap va continua in aceeasi
linie de pana acum, folosind in reclame persoane cu stil, si nu neaparat
celebritati. Cat despre sex, ingredientul atat de controversat si des
folosit in reclamele adresate femeilor, acesta va continua sa fie prezent,
dar intr-o concentratie mult mai diminuata.
Reclamele romanesti te vor imbia si ele oare intr-un mod diferit sa
optezi pentru produsul X ori Y? La aceasta intrebare iti raspunde Laura
Tampa, Brand Communication Director Leo Burnett: "Ma voi referi doar la
produsele cosmetice si de ingrijire destinate femeilor deoarece agentia
noastra se ocupa de promovarea unor marci importante din acest segment
si anume a samponului Wash&Go, a deodorantului Secret si a liniei
de cosmetice Max Factor. Piata produselor cosmetice si de ingrijire
pentru femei este una concurentiala, unde in special in segmentul de
mijloc se da o lupta acerba de castigare a cat mai multor cumparatori
si de fidelizare a celor existenti. Marile companii multinationale
investesc in mod constant in acapararea unui segment cat mai mare de
piata, prin dezvolarea si lansarea unor produse ce raspund cerintelor
pietei si asteptarilor consumatorilor. Trecand la modul de promovare al
acestor produse observam ca intreaga comunicare subliniaza in principal
beneficiile rationale ale acestor produselor (deodorante care nu lasa
urme, sampoane care inlatura matreata sau regenereaza parul vopsit,
etc.), aspectele emotionale fiind comunicate in special prin modul de
realizare a reclamelor: casting, acting si editare. Piata este in plina
dezvoltare si speram ca viitorul sa ne ofere surprize placute atat in
ceea ce priveste diversificarea gamelor existente, cu produse inovatoare
si de calitate, cat si in ceea ce priveste promovarea lor".
Fara sex si agresivitate
De Dana Tudor
Posteaza comentariu