Bijutieri si parfumeuri

Ca si femeile care au privilegiul sa le poarte, bijuteriile si parfumurile legendarelor case de bijuterii sunt opere unice, cu propria lor aura magica si modul lor special de a-si pune in valoare personalitatea. Diamante, safire si perle, aur, argint si platina ori flori, condimente si fructe sunt mestesugit combinate in creatii de exceptie, adevarate imnuri dedicate frumusetii femeilor. Afla mai multe de la Cristina Turnagiu-Dragna, jurnalist si consultant de imagine.

Boucheron

De mai bine de 140 de ani, Boucheron aduce acelasi omagiu femeii si frumusetii. Arabescuri de pietre pretioase pentru femeia eleganta a perioadei Belle Epoque, cercei geometrici pentru "femme-garcon" a anilor nebuni, flori, fluturi si buchete pentru frumoasele anilor '50, toate aceste creatii fiind sinonime cu eleganta si rafinamentul tipic francez. Astazi Boucheron creeaza pentru femeia mileniului trei, parca si mai indragostita de frumos decat pana acum, aflata permanent in cautarea autenticitatii si pasiunii.

Din 1858, patru generatii ale familiei Boucheron si-au legat povestea de cea a bijuteriilor frantuzesti de lux. Inca din vremea Curtii Regale franceze, Frederic Boucheron a initiat moda diamantelor gravate dar si a aurului incrustat in otel, fiind coplesit de premiile obtinute la expozitiile universale. Intotdeauna un pionier, el a fost primul bijutier care si-a pornit afacerea in Place Vendome, in 1893, loc ce urma sa devina centrul lumii in domeniul bijuteriilor. Fiul sau, Louis, a preluat afacerea cu bijuterii in 1903, cand a si fost ales de catre Sahul Iranului sa evalueze bijuteriile coroanei- tezaurul iranian - cunoscut si sub numele de Comoara celor 1001 de nopti. In anul 1920 Louis Boucheron a calatorit in India pentru a cauta cele mai frumoase pietre pretioase. Aici a descoperit o piatra extraordinara, de culoare albastru intens, un safir birmanez ce urma sa devina emblema casei Boucheron. Tot in acea vreme a fost ales sa creeze si bijuteriile somptuoase care imbogateau trezoreriile maharajahilor orientali. In 1930 Louis Boucheron a fost numit prin decret imperial Aparatorul si Patratorul Bijuteriilor Iranului, titlu care este in posesia casei si astazi.

Alegand pentru creatiile sale linii simple dar inovatoare si pietre rare, lucrand cu nestemate fatetate intr-o maniera perfecta si jucandu-se cu aurul de diferite culori, familia Boucheron si-a descoperit si a impus propriul sau stil, unic si fermecator. Femeile recunosc cu usurinta stilul plin de armonie, modernitate si rafinament al casei, stil influentat de misterul oriental al arabescurilor.

Aceeasi magie orientala ce a invaluit intotdeauna casa Boucheron se regaseste si intr-o alta creatie de exceptie a casei. La fel de stralucitaore si misterioasa ca bijuteria: parfumul (esente create pentru femei dar si pentru barbati). Invaluite in caldura si senzualitatea data de ingredientele puternic aromate, in esenta de flori albe, vanilie, lemn sau condimente, toate parfumurile lansate de casa Boucheron stralucesc in adevarate flacoane bijuterii. Safirul de Birmania este nelipsit de pe sticlele de parfum Boucheron: Boucheron Femme si Boucheron Homme, Jaipur Femme si Jaipur Homme si splendida creatie pentru femei, Jaipur Saphir. Ultimele sosite in galeria de arome a casei Blucheron: Initial (intr-o sticla asemeni unei perle prinse intr-un pandantiv) si Trouble (o sticla de un rosu aprins, asemeni modelelor antice, cu un sarpe din aur cu ochii de smarald, incolacit pe gatul fin al flaconului- tentatia pura, atat de draga casei Boucheron).

Chaumet

Casa pariziana de bijuterii din anul 1780 Chaumet, incarneaza de mai bine de doua secole imaginea de libertate a creatiei.
Monsieur Nintot, fondatorul dinastiei de bijutieri ce creeaza pentru aceasta casa, a fost cel dintai care a conturat identitatea stilului Chaumet, o linie ce combina perfectiunea, originalitate si creativitatea. Reputatia sa de artizan a ajuns la urechile imparatului Napoleon I care a desemnat casa Chaumet principala furnizoare de bijuterii a monarhiei franceze, Aceasta numire i-a adus si alte monarhii si mari familii europene printre clientii fideli. Imbinarea prfecta dintre traditie si modernitate a fost transmisa din tata in fiu pana astazi, cand casa Chaumet creeaza inca bijuterii celebre caracterizate de aceleasi linii simple, forme pure, senzualitate si armonie.

Aceleasi caracteristici au fost transpuse in alte doua creatii absolut facinante: apa de toaleta si apa de parfum Chaumet. Doua esente florale subtile si voluptoase in acelasi timp, sant stranse in doua sticle simple si moderne. O combinatie de otel si sticla, cu forme rotunde, un moment de placere si senzualitate.

Bvulgari

O imbinare senzationala de clasicism si modernitate, armonizata de o permanenta cautare a materialelor, tehnicilor si designului inovator, sprijinita de atentia acordata combinatiilor de culori, pietre si metale. Iata liniile de forta ale casei Bvlgari.

Dinastia de bijutieri Bvlgari descinde dintr-o veche familie greceasca de argintari originari din Epirus unde Sotirio, fondatorul acestei familii, executa obiecte pretioase din argint. La mijocul secolului XIX acesta emigreaza in Italia, unde in 1884 isi deschide primul magazin, la Roma. In timpul primei decade a secolului XX fiii sai muta magazinul in via Condotti, care a ramas pana astazi sediul recunoascut in intreaga lume al firmei Bvulgari. Mergand initial pe linia clasica a creatiei de bijuterii, incepand cu anii '50 Bvlgari se indreapta spre liniii speciale, deosebite, indepartandu-se de stricta disciplina ce domina scoala franceza, creandu-si propriul stil unic in lume.

Recunoscuti pentru imensa lor generozitate, membrii familiei Bvlgari continua si astazi ceea ce au inceput in anii 70: sustinerea permanenta a cauzelor umanitare. Un procent semnificativ din profitul casei de bijuterii si parfumuri se indreapta catre sprijinirea asociatiilor si fundatiilor care sprijina lupta impotriva bolilor metabolice ori poluarii si laboratoarele de cercetare pentru descoperirea remediilor pentru bolile secolului XXI. Numeroase celebritati sunt astazi clientele fidele ale casei Bvlgari: Brook Shields, Ines Sastre, Angelica Huston nu rateaza nici un eveniment de reala importanta in high-life-ul international fara sa isi etaleze ultima achizitie de la Bvlgari.

Rapida dezvoltare a casei de bijuterii a facut ca intr-un timp foarte scurt sa fie lansate pe piata alte cateva produse marca Bvlgari: o linie de ceasuri, una de ochelari, o linie de pielarie, una de matasuri iar in 1992 primul parfum numit Eau Parfumee - Cologne au The vert, pentru femei si barbati, o aroma de ceai verde mediteranean foarte proaspata. A urmat apoi Bvlgari pour Femme, intens, rafinat si senzual, asemeni bijuterilor si Bvlgari pour Homme, o linie completa pentru barbati. Extreme, o versiune mai concentrata a lui Eau Parfumee, Petit et Mamans, un parfum delicat de musetel si frunze de ceai verde, dedicat mamelor si copiilor iar in 1998 a fost prezentat Black, primul parfum unisex al casei. Puternic, urban, fara piramida olfactiva, dintr-un singur ingredient: ceaiul negru. In 1997 casa Bvlgari si casa Ferragamo au semnat un contract pentru o investitie comuna, doua noi companii de parfumerie: Feragamo Parfums si Ungaro Parfums, sub mamagementul integral al casei Bvlgari.
Ultima creatie a casei Bvlgari a fost lansata in acest an, se numeste Aqua pour homme si este pozitionat ca un parfum aromatic-aqvatic intens, elegant si vibrant, pentru barbatul caruia ii place sa traiasca in natura, care se semte parte din puterea ei. Sticla extrem de rafinata reprezinta o "piatra" de culoare albastru- ultramarin slefuita de valurile marii.

Vav Cleef&Arpels

Istoria Van Cleef&Arpels incepe in 1896 o data cu fericita casatorie a lui Alfred Von Cleef, fiul unui reputat specialist in diamante, cu Estelle Arpels, fiica unui comerciant de pietre pretioase. Pasiunea pentru nestemate i-a facut pe Charles si Juliene Arpels, fratii Estelei, sa se asocieze cu Alfred Von Cleef pentru a fonda una dintre cele mai prestigioase case de bijuterii, ulterior de parfumuri din lume. Adresa noului magazin? Bineinteles, celebra Place Vendome din Paris.

Printr-o selectie severa a pietrelor de exceptie utilizate in creatia de bijuterii, printr-o continua cautare a formelor perfecte si prin perpetuarea spiritului inovator al fondatorilor, casa Van Cleef&Arpels si-a putut pastra pana astazi stilul inconfundabil. Sursa inepuizabila a superbelor bijuterii au fost dintotdeauna florile si animalele ale caror forme si culori s-au regasit din 1925, in principalele colectii si linii ale casei. Aceste creatii extraordinare, care au reusit sa imite atat de bine plantele si animalele au devenit in scurt timp preferatele multor staruri legendare: Marlene Dietrich, Maria Callas, Audrey Hepburn, Sofia Loren, Rommy Schneider, Catherine Deneuve, Arielle Dombaselle, Karen Mulder ori Sharon Stone. Nici capetele incoronate nu au rezistat tentatiei casei Van Cleef&Arpels: ducele de Windsor a acoperit-o pe iubita sa Wallis Simpson cu bijuteriile celebrei case, Curtea Regala a Iranului a comandat casei setul de bijuterii (paruri, tiare, colane, pandantive, cercei, bratari etc.) pentru incoronarea imparatesei Farah iar printul Rainier i-a acordat in 1957 titlul de "Furnizor Oficial al Principatului". Printesa Caroline de Monaco continua si astazi sa fie fidela prestigioasei case de bijuterii.

"Am vrut sa cream si paruri de esente nu doar paruri de diamnate". Aceasta declaratie a initiat producerea unei linii de parfumerie pentru femei si barbati in colaborare cu grupul Sanofi. Aceeasi grija pentru alegerea materiilor prime manifestata in bijuterie a fost pastrata si in parfumerie, in alegerea ingredientelor. Primul parfum, FIRST, creat in 1976 a fost si primul parfum creat de o casa de bijuterii, o aroma clasica si eleganta, un parfum pentru toate ocaziile, care a cunoscut un imens succes. A urmat parfumul masculin Van Cleef&Arpels pour Homme, aromatic si original, Gem, o esenta feminina, senzuala si inovatoare, Tsar, un parfum masculin tonic si proaspat, Van Cleef un parfum ultra feminin, cu acorduri floral-orientale si Miss Arpels, un mesaj floral tandru si subtil. Au fost lansate apoi Birmane, un parfum-omagiu adus senzualitatii si misterelor femeilor din Orient, pe aceeasi linie, Zanzibar, urmat de Murmure si gama Les saisones (cate un parfum pentru fiecare anotimp). Toate flacoanele Van Cleef&Arpels sunt prezentate lumii intregi in adevarate bijuterii de sticla, cu forme amintind de cele ale pietrelor pretioase fatetate.

Chopard

Sunt cei care au facut din bijuterii nu doar un cadou cu valoare monetara ci si unul cu valoare sentimentala. Animale, clauni, litere sau cifre, au devenit pandantive din materiale pretioase ori acoperite de pietre colorate. De fapt, maiestria combinarii culorilor si metalelor, pietrelor si sticlei a facut din casa Chopard un nume preferat nu numai de clientii cu varsta medie si peste medie si cu un statut social aparte, ci si de catre cei mult mai tineri, care au vazut in aceasta casa un partener de drum lung.


Din 1860, cand la Geneva, pe malul Lacului Leman, lua fiinta primul magazin de ceasuri Chopard si pana astazi, prestigiul casei a crescut continuu, nu numai datorita celebrelor ceasuri-bijuterie incrustate cu pietre pretioase ce au facut deliciul societatii ocidentale multa vreme. Liniile de bijuterii ale casei Chopard au fost intotdeauna create in amintirea unei povesti, de obicei de dragoste, ca omagiu adus unei femei deosebite ori unui loc cu puternice semnificatii. In linii complicate si pretentioase, cu design clasic, indelung elaborat ori in forme simple si elegante, cu linii clare si rafinate, bijuteriile Chopard au starnit admiratia multor generatii si si-au cucerit locul privilegiat printre furnizorii de bijuterii ai mai multor mari familii din lumea intreaga.

Aceeasi varietate o regasim si in creatia de parfumuri a casei Chopard, care a optat chiar de la inceput pentru arome puternice, floral-orientale pentru creatiile destinate femilor si pentru esente proaspat aromate in cazul parfumurilor pentru barbati. Casmir a fost primul si cel mai mare suces al casei Chopard, fiind primul parfum feminin din gama floriental-gourmet. Acesta are o aroma calda si invaluitoare, Mira Bai urmandu-i ca o varianta mai proaspata, la fel de penetranta insa. Heaven, primul parfum masculin s-a impus prin aroma sa proaspata-aromata, fiind urmat de Cashran lansat in anul 2000, ca varianta masculina al celebrului Cashmir, deopotriva de aromat si tonic.

In 1999 Chopard lanseaza cu mare succes Wish, un parfum oriental cu puternice accente de vanilie si o sticla asemeni unui safir fatetat si prelucrat pentru a fi purtat ca un pandantiv, in 2001 creeaza Madness, o"nebunie" de parfum, un floral-lemnos din extracte de piper roz si lemn de palisandru. Sticla parfumului (inspirata de ceasul Ice Cube pe ale carui fatete sunt montate 76 de pietre pretioase de rubin) vorbeste despre life-style-ul si opulenta persoanei careia i-a fost dedicat: femeia matura si sofisticata care nu poate trai decat inconjurata de lux si glamour!

In 2004 esenta floral-lemnoasa luxoasa, atemporala si transparenta creata de celebrul parfumeur Alberto Morillas primeste la lansare numele de Infiniment Chopard. Aroma este asezata intr-o sticla a la fel de celebrului designer Jerome Faillant Dumas: un bol din cristal incoronat cu un arc metalic aurit si gravat. Aceasta minunatie de sticla si-a primit si ambalajul pe masura: o cutie acoperita si tapetata cu matase ecrue.

Cartier

Cei de la Cartier declara ca sunt foarte multe elemente care apropie creatia de bijuterii de creatia de parfumuri: omul care le poarta, spiritul in care sunt create, alegerea celor mai pretioase materiale si mai ales incalcarea si depasirea limitelor si standardelor pentru a reusi sa aduci in fata oamenilor creatii unice. Acestea sunt si astazi valorile casei Cartier.

Cu o istorie de mai bine de 150 de ani (Louis Francois Cartier preia atelierul de manufacturat bijuterii din Paris al profesorului sau in 1847!), Cartier s-a situat intotdeauna in fruntea producatorilor de bijuterii si ceasuri: au lansat de-a lungul timpului celebrele ceasuri Tonneau, Tank si Pasha, vestitele colectii de obiecte din piele bordeaux si stilouri pretioase pentru femei si barbati, minunate colectii de bijuterii si creatii unice.

Inca din anul 1904 Cartier a fost recunoascuta international pentru pretioasele sale creatii si premiata de catre regele Edward VII-lea al Angliei. De acum inainte momentele importante se vor succeda cu repeziciune: in 1906 este creata prima bijuterie art-deco semnata Cartier, o brosa cu forme abstracte si geometrice.
Trei ani mai tarziu Louis Cartier cumpara celebrul diamant albastru de 45.52 de carate "Hope" pe care il vinde dupa un an, auzind ca aduce numai ghinioane proprietarilor lui.

In 1914 se lanseaza primul ceas a carui bratara este impodobita integral cu briliante si onix. Sunt sigura ca stiti celebrul model Cartier de trei bratari sau inele din aur ingemanate, fiecare avand alta culare. Ei bine, acest model care se vinde cu mare succes si in 2005 a fost lansat in 1924. In 1938 Casa Cartier realizeaza cel mai mic ceas de mana si il ofera cadou printesei Elisabeta a Angliei, viitoarea regina Elisabeta a II a Marii Britanii. Timp indelungat, Cartier a fost furnizorul oficial al casei de Windsor, in 1948 Ducele si Ducesa de Windsor comandand vestita brosa din platina - Panthere - cu un safir cabochon de 152 de carate. Un alt cuplu celebru beneficiaza de comorile create de casa Cartier: in 1969 este cumparat de catre reprezentanta din New York, un diamant mare, alb-bleu de 69.42 de carate care ii va fi vandut lui Richard Burthon pentru al oferi lui Elisabeth Taylor. Faimosul diamant va fi cunoascut de acum inainte ca diamnatul Taylor-Burton.

In 1972 casa Cartier este preluata de un grup de investitori si dezvoltarea sa internationala nu mai poate fi oprita. In 1974 se lanseaza conceptul Les Must de Cartier si se deschid cu aceasta ocazie primele magazine la Biaritz si Singapore. In 1984, preocupati de grija pentru pastrarea dar si sustinerea artei ia fiinta Fundatia Cartier pentru Arta Contemporana care continua sa sustina si astazi un mare numar de artisti tineri in crearea si expunerea operelor lor. De la cela mai fine esente parfumate lansate de catre Cartier pana la pietrele cele mai pretioase, amandoua sunt conduse de acelasi design al excelentei, de aceleasi standarde inalte si de aceeasi ambitie: de a impodobi si de a intensifica fiecare personalitate.

In 1981 Cartier reuseste o realizare unica in lumea parfumului, lansand, in acelasi timp, doua parfumuri: Must de Cartier, for women (parfum oriental clasic) si Must de Cartier, for men (o creatie originala bazata pe contrast si opulenta, cu stralucire orientala: proaspat si senzual in acelasi timp). La sfarsitul aceluiasi an este scos pe piata si parfumul Santos (completand gama ce cuprinde ceas (1904) si stilou, create cu multi ani inainte pentru prietenul fidel al lui Louis Cartier, aviatorul si inventatorul brazilian Alberto Santos-Dumont). Urmeaza in 1987 un parfum oriental-floral, Panthere pentru femei iar in 1992 un parfum pentru barbati Pasha, o aroma senzuala de lemn aromat. Un an mai tarziu se reediteaza succesul casei, imbunatatit sub numele de Must II de Cartier iar in 1995 So pretty, feminin, gratios, un parfum floral-verde. In 1998 se lanseaza cel de-al patrulea parfum masculin, Declaration, un tribut adus barbatului indragostit si o aroma senzuala si revigoranta de lemn umed. Anul 2002 aduce primul parfum unisex, Eau de Cartier Concentree, un parfum "very green", fresh, din categoria parfumurilor citrice-aromate. Ultima aroma a casei Cartier se numeste Eau de Cartier - Cartier d'ete si este o editie limitata pentru vara anului 2005.

cristina@blooms.ro ">

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod