Cat de mult conteaza sexul intr-o relatie?

Este adevarat ca intr-o relatie actul sexual poate suda si mai mult legatura dintre cei doi, dar mai intai trebuie construit fundamentul relatiei, bazat pe sentimente...
Cand m-am gandit sa realizez acest material, mi-am amintit de o discutie pe care am avut-o cu niste prieteni, acum ceva timp, la o petrecere de Revelion. Era aproape dimineata, iar  toata lumea era  dornica sa poarte discutii "de larg interes".

Si cum discutiile despre sex intre amici sunt cele mai aprinse, iar concluziile rapide, am convenit sa atingem subiectul: "Cat de mult conteaza sexul intr-o relatie?"

Parerile au fost impartite; in grupul nostru de prieteni exista un cuplu care urma sa se casatoreasca si care sustinea cu inversunare ca sexul este cel mai important intr-o relatie, ponderea fiind de 90%. In sustinerea acestei concluzii a punctat si un cuplu casatorit.

Ajunsesem sa ma intreb: dar cum ramane cu dragostea, comunicarea, intelegerea sau increderea? Ocupa doar 10% din ingredientele unei relatii? Chiar atat de putin? Oare am ajuns sa dam comunicarea pe acele minute de placere carnala?

In opinia mea, atunci cand intr-o relatie importanta sexului are o pondere de 90%, poti considera ca este vorba despre o relatie bazata pe sex. Exista multe astfel de cazuri, mai ales cand cei doi nu au nicio obligatie unul fata de celalalt, sexul fiind liantul dintre ei, iar comunicarea nici nu isi are rostul.

Aceste genuri de relatii pot trece la urmarorul nivel, mai "profund", in care intervin atat sentimentele de dragoste, cat si comunicarea, reusind o echilibrare a prioritatilor in cuplu. Dar poti iubi pe cineva doar pentru placerile sexuale pe care ti le ofera?

Este adevarat ca intr-o relatie actul sexual poate suda si mai mult legatura dintre cei doi, dar mai intai trebuie construit fundamentul relatiei, bazat pe sentimente profunde, intelegere, respect si alte componente esentiale. Sexul este un lucru care se intampla intre doua persoane care se iubesc sau care iubesc sexul.

Exista si multe persoane care renunta la o relatie de lunga durata din cauza incompatibilitatii sexuale; desi lupta cu ea, se intampla ca dragostea sa piarda in fata placerilor sexuale.

Atunci cand dispare atractia, dispare si dorinta de a face sex, iar relatia are de suferit. Pentru ca unul din cei implicati in relatie sa nu caute in alta parte satisfactia sexuala, trebuie sa sustii acesta "flacara" a atractiei reciproce.

Este normal ca dupa o perioada de timp mai indelungata, atractia dintre cei doi parteneri sa se mai domoleasca. Gandeste-te la parintii si bunicii nostri, care sunt impreuna de 20-30 de ani si relatia continua sa reziste. In aceste cazuri fericite, respectul si comunicarea sunt punctele forte care au reusit sa mentina aceasta legatura atat timp.

In vremurile vechi si de mult apuse, doua persoane care se iubeau asteptau pana la casatorie sa faca sex. Mai exista astfel de cazuri? Mai exista femei/barbati "de moda veche", care isi pierd virginitatea in noaptea nuntii? Pana la urma, nu este un lucru chiar asa de rau. Dar daca te casatoresti si realizezi ca nu esti compatibila din punct de vedere sexual cu sotul? Ar fi fost mai bine sa faci sex inainte de casatorie?

Nu sunteti compatibili din prima noapte; aveti nevoie de timp, de intimitate pentru a va "invata" unul pe celalalt, ce si cum va place fiecaruia. Placerea vine odata cu "pofta de celalalt". Cine spune ca fost "profesor" inca de prima data cand a facut sex, minte! Si sexul cere experienta si documentare.
 
Tine de optiunea fiecaruia, de conceptii, de educatia sexuala primita din partea familiei, de valorile morale si, oricum, sexul premarital nu vine in contradictie cu invataturile lui Iisus, ci doar cu dogmele bisericesti.

Deci, pana la urma, cat conteaza sexul intr-o relatie? Daca este sa vorbim in procente, cred ca 50% ar fi suficient, restul este ocupat de alte lucruri importante, la fel de importante - iubirea dintre cei doi, comunicarea, respectul reciproc, intelegerea, acceptarea defectelor etc. Toate acestea formeaza un tot unitar si trebuie sa figureze mereu pe lista de prioritati dintr-un cuplu.

Sexul, ca activitate de cuplu, reprezinta o manifestare fizica a ceea ce simti. Este important, dar nu uita ca intr-o relatie nu trebuie sa devii "sclavul" unor placeri in defavoarea sentimentului. Sexul este ingredientul care completeaza o relatie, nu o implineste.
 

Comentarii (48)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • diaconita ionut pe 10 Iul 2014, 21:55
    care credeti ca sut de casa din amandoua fete

    comparati antre aceste persoane care credeti ca asi iubeste familia mai mult

    0
    0

  • Amy pe 31 Mai 2013, 15:10
    Compatibilitate sexuala

    Vorbiti de compatibilitate... E o prostie! Daca fiecare tineri casatoriti ar fi virgini, si nu cu un "buchet" de experiente in pat nu ati mai vorbi de compatibilitate...si ar invata ambii sa se satisfaca fara a putea compara... Va orientati prea mult pe satisfactiile carnale decat pe cele sufletesti! Sa presupunem ca esti nebuna dupa modul in care e un om la pat dar daca nu e intelegere, iubire,respect etc. cu acesta familie si viitor nu construiesti. Atunci cand iubesti poti darui, poti comunica. Traim intr-un haos! Valorile umane se pierd... si e infricosator ca nu stii unde o sa se ajunga intr-o 100 de ani din cauza "incompatibilitatii ". Incurajati ceva frumos si nu ceva animalic!

    5
    3

  • Sergiu pe 22 Apr 2012, 17:06
    La ce bun SEX

    Fetelor si Baetei ginditiva la ce va trebuie sex, pentru placeri, acestea sunt trecatoare, pentru copii, acestia sunt viata..., cine iubeste copii nu se va desparti in viac.

    8
    4

  • valiushk pe 9 Dec 2011, 14:01
    cat de mult conteaza sexul intr-o relatie ?!

    pentru mine una ...conteaza ...nu imi dau seama cat la suta dar stiu ca daca n-as avea contact cu iubitul meu nu as putea sta langa el...!!! sunt femeie ..sunt om ...simt nevoia de mangaiere , atingeri s.a.m.d !!!! cand am contact cu persoaana iubita ...ma simt mai dorita , mai iubita ...si asta ma va tine langa el ptr mult timp..!!! daca as fi cumva dezamagita , n-as renunta la iubirea lui , la el.....sunt sagetatoare si-mi place sa fiu iubita si sa iubesc la maxim !!! :X :X

    8
    6

  • Denisa pe 22 Iun 2011, 23:25
    sex

    Eu sunt casatorita de vreo 2 ani si sunt de parere ca sexul are o importanta intro-o relatie in proportie de 60%. Eu sunt cu sotul meu de 7 ani dar am facut sex abia dupa 2 ani , adik inainte de casatorie . Atunci am simtit ca e momentul si nu regret asta. Dupa parerea mea a face sex e diferit de a face dragoste. Sex poti face cu oricine iti iese in cale si dragoste doar cu persoana pt care ai sentimente.

    7
    1

  • ion pe 5 Mai 2011, 17:10
    e important si sexul intro relatie dar trebuie sa fie ambii pregatiti pentru asta

    nustiu ce sa zik ,eu ma intilnesc cu prietena mea de 2,6ani si niki pin amu nu am avut un contact sexual cu ea ,dar sunt de parere ca daca am avea asa ceva in relatia noastra neam intalege cu mult mai bine si nu neam certa atit de des dar eu o iubesc si o sa astept momentul acela cind ea va fi pregatita si va vrea sa faca cu mine sex

    7
    4

  • fofilina pe 2 Iun 2009, 22:19
    parerea mea...

    importanta sexului difera de la caz la caz, de la relatie la realatie...asta depinde cel mai mult de caracterul persoanelor...cat de libertini sau cat de familisti sunt...intro relatie normala dupa parerea mea...sexul este f important dar cum zice diggler este importand dat nu inseamna totul.....cand faci sex cu o persoaana de care esti atasata si o respecti si chiar o iubesti atunci o poti numi chiar dragoste care este ceva si mai frumos....ceva la care simti un tremurici in interiorul tau cu o persoana care te excita si la cel mai mic gest...asta inseamna sex adevarat si in si in adevaratul sens al cuvantului....ce am avut mai importand de zis am zis...miubitiva mult:))

    3
    1

  • jojo pe 2 Mai 2009, 18:16
    sex

    nu stiu c s zk...yo am pr d 4luni ji ihk nam faqto,yo ink nu miam inkeput viata sexuala ji nc nu prea m tenteaza sinker...kteodata aj vrea s o fk ku el pt a lega my mult dragostea noastra pt k yo ink m my gandesk l exu ji poate k dk el va fi primu baiat pt mn o s l uit p fostu...d altfel mie frik ji s nu raman insarkinata k am auzit k poti ramane ji dk nu este rupt himenul...ji mie tare frik d akele dureri...ce sa fk??ajutatima...

    1
    9

  • kiki pe 21 Apr 2009, 10:48
    sex

    diggler,probabil ca asa ai fost obisnuit sa le schimbi ca pe sosete,sau poate ca nu ai gasit o persoana potrivita,sau poate ca asa e in ziua de azi,cauti,cauti dar nu gasesti nmc bun,si ajungi batran si singur si obosit,tu poate crezi ca nu exista cupluri care sa reziste pre mult,eu iti repet ca noi suntem impreuna de 20 de ani si ne simtim la fel ca la inceput iar sexul conteaza foarte mult intr-o relatie,nu totul dar conteaza.

    3
    1

  • diggler pe 22 Oct 2008, 13:02
    buna intrebare!

    in nici unul din articolele mele (scriu si eu pentru diverse publicatii)nu am gasit raspunsul,asa ca incerc sa-l aflu de la voi.am avut o gagica,nici iubita,nici prietena,care spunea ca minim75%...as putea sa scriu un roman,dar ar fi irelevant.i-as da dreptate,daca as avea din nou 17-18 ani.da,imi place sa ma culc cu una,cu alta si o fac des; dar intr-o relatie cat de mult conteaza sexul?daca prima luna si prima partida de sex sunt minunate,a doua la fel,dupa a 3a luna nu neaparat ca nu mai exista atractie,ci scade interesul pentru sex.sau libidoul.una din 2.daca nu ma culc cu tine ca la inceput,la fel de des,nu inseamna ca nu tin la tine iubita.poate am nevoie si de altceva,cum ar fi o discutie...nu sunt maestru intr-ale relatiilor,recunosc,iar numarul relatiilor mele de-o noapte este,fara falsa modestie,mare.dar unele lucruri sunt naturale,precum nevoia de cunoastere,de atasare,de iubire.sexul conteaza,dar nu inseamna totul.

    2
    4

  • ADELAIDA pe 22 Sep 2008, 23:40
    SEX

    SEXUL INTR_O RELATIE ESTE CHEIA . O RELATIE FARA SEX NU SE POATE NUMI A FII O RELATIE. ATAT BARBATUL CAT SI FEMEIA AU NEVOIE DE SEX DRAGOSTE ,PENTRU CA ASA NE MANIFESTAM PRACTIC CA IUBIM , FACA_ND SEX / DRAGOSTE

    4
    5

  • Max pe 6 Sep 2008, 19:59
    re: Erika

    Erika, si cat crezi ca ar mai sta iubitul tau cu tine daca nu l-ai satisface sexual? Sau daca ramai paralizata?

    5
    2

  • erika pe 19 Aug 2008, 16:11
    :))

    eu vad lucrurile astfel...cat conteaza sexul intr-o relatie, pai s-o luam altfel, cat la % ai mai sta cu iubitul tau daca nu ai avea parte de sex si n ai fi satisfacuta? eu una as mai sta cu el 1%, deci conteaza sexul 99% pt mine:) apropos..nu's nimfomana

    3
    6

  • halla_elektra pe 16 Aug 2008, 14:02
    tare

    e cea ce sigur trebuie sa stim in viata.

    2
    1

  • KIKI pe 15 Aug 2008, 10:54
    cu picioarele pe pamant

    imi place foarte mult ce a scris Max,dragoste ,iubire,sex,relatie durabila,relatie la distanta,toate cuplurile trec prin momente grele si mai ales uneori apar probleme din cauza situatiei materiale(in ziua de azi fetele sunt foarte cu picioarele pe pamant)si totusi dupa 20 de ani am ajuns la concluzia ca daca dragoste (sex)nu e ,nimic nu e-mare dreptate are Marin Preda si cred ca sunt o norocoasa.

    3
    2

  • Andreea pe 23 Iul 2008, 18:55
    Foarte important

    Cu siguranta ,sexul este foarte important intr o relatie ,deoarece este ceva ce leaga doi oameni.Cu cat intelegerea pe mai multe planuri este mai mare cu atat relatia are mai multe sanse sa dureze cat mai mult.E nevoie si de mult noroc ca sa ai o relatie sexuala reusita ,dar odata ce simti ca el este alesul trebuie sa lasi deoparte toate prejudecatile.Fa o pentru tine si pentru el.

    3
    1

  • ana pe 17 Iul 2008, 21:36
    iubirea conteza mult

    niciodata nu trebuie de egalat aceste doua laturi iubirea e iubire si sexul e sex. sexul cu adevarat poate lega mult mai puternic o relatie adica poate pune temelii mai trainice intr-o relatie asta numai atunci cind totul a inceput de la dragoste, respect si intelegere aceste trei compartimente sunt cele mai importante intr-o relatie dupa parerea mea. cind iubesti si stimezi persoana de alaturi nu faci sex numai ca sati fie tie bine da te gindesti la partenera sau partenerul sa se poata simti bine ca o iubesti si ea la fel atunci se completaza placera aceasta. dupa parerea mea persoanele care pun pe primul loc sexul si nu dragostea atunci cel mai des esueaza intr-o relatie.

    4
    1

  • Roberto pe 8 Iul 2008, 14:51
    E vorba de sex

    Pai o relatie se bazeaza pe sex , o relatie stransa poti avea si ,,fata cu fata " si baiati cu baiat...deci oamenii se bazeaza pe cei cu sex opus, chair daca nu vreau sa faca sex, stau cu cineva ....cu care ar trebui ....

    1
    0

  • a-dinutza pe 5 Iul 2008, 20:39
    cat de mult conteaza sexul intr-o relatie?

    cred ca e nevoie de realizat o diferenta intre sex si dragoste; in opinia mea,a face sex semnifica a urmari obtinerea propriilor placeri/satisfactii, fara a implica si partea sentimentala; a face dragoste inseamna a te implica pe plan sentimental si a avea ca obiectiv a-l face pe cel de langa tine sa simta placerea si a obtine placerea in doi. a face dragoste inseamna a o construi, deci e mai mult decat sex, e o comunicare, un mod de a-i arata celulalt ce simti pt el. Asadar, sexul (numit asa la modul general) conteaza mult intr-o relatie, fiind un mod de comunicare si de construire a dragostei/relatiei...

    3
    1

  • Max pe 4 Iul 2008, 11:32
    re Dana

    Ai putea in acest caz sa ii scrii o scrisoare in care sa spui ce simti. Poate parea ciudat sa ii scrii cuiva care locuieste sub acelasi acoperis cu tine, dar merita incercat de vreme ce alte canale de comunicare nu exista. Exista chiar si o carte despre relatiile de cuplu, scrisa de John Gray - "Barbatii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus" - in care este recomandata scrisoarea ca mijloc de a comunica sentimente dificile. Este o carte foarte populara (best seller), se gaseste in orice librarie si nu e nici scumpa. Pot fi folositoare sfaturile pe care le gasesti in ea.

    2
    0

  • flori pe 4 Iul 2008, 11:29
    sex

    Probabil k sexul este foarte important intr-o relatie deoarece toti barbatii vad acest lucru ca pe o atractie mai buna decat umorul si alte chestii pe care paote un barbat nu le apreciaza uneori.Pana la urma orice realtie se bazeaza pe sex,daca iei partea buna a lucrurilor si chiar daca de la inceput de bazezi pe altceva pana la urma decurge tot la sex.Numai exista iubirea aceea pe care bunica era fata mare cand s-a maritat toate aceste lucruri numai exista.Acum conteaza mai mult sexul chair daca paote nu ti la persoana respectiva foarte mult iti palce sa faci sex cu ea de aceea stai cu ea ca te simti bine si paote vrei sa faci sex.De aceea sunt persoane care se despart ,se impac si oare de ce ??Pentru k le place sa faca sex daor cu acea peroana nu se mai gandesc la sentimente la nimic.O relatie fara sex nu exista este nula.

    2
    1

  • charms pe 3 Iul 2008, 13:50
    sex,,,chiar conteaza

    sex,,, chiar conteaza si conteaza foarte mult intr o relatie este firesc omenesc,,,cum vreti sa o luati. Nu ar exista cupluri,,,copiii,,,familie daca nu ar fi SEX,,,este in firea oricarui om in constructia noastra ca indivizi.Prima data cand vezi o p;ersoana de sex opus spui cat de bine arata si cat de mult te atrage sexual,,,nu spui vai ce l iubesc nu exista asa ceva.Din sex,,,se ajunge la dragoste.Este o diferenta dintre o prietenie,,,si o relatie,,,,, nu credeti iar sexul,,,,este ft important intr o relatie.Cunosc pe cineva care este intr o relatie de 3 ani este foarte multumita sa poarta ft frumos cu ea ii ofera tot ce vrea dar sex,,,,,,lipseste iar asta a "pus o" pe ganduri ,,,si daca stai sa te gandesti,,,,nici o familie nu ti poti face,,,ca nu ai cu cine:)asa ca mai ganditi va cand spuneti ca sexul nu este important este foarte important,,,va spune o persoana casatorita de 10 ani:)

    2
    0

  • dana pe 2 Iul 2008, 08:18
    re MAX

    Ai dreptate in rest.

    0
    1

  • dana pe 2 Iul 2008, 08:17
    re MAX

    ce te faci cand nu ai cu cine sa discuti?Refuza orice discutie .Cu adevarat articolul nu este reusit dar vedeti dine cate discutii a generat.Inseamna ca sexul este important nu?.

    1
    1

  • Maya pe 1 Iul 2008, 11:00
    apropo de ce a spus Max despre dragoste&sex

    ''De aceea sexul poate sa strice o relatie, ceea ce denota ca el a fost temelia ei. Daca baza ar fi fost iubirea, relatia nu s-ar fi putut strica.'' - ilustreaza exact ce am discutat odata cu iubitul meu. Sunt constienta ca a insistat sa fie cu mine pentru ca se simtea atras fizic, abia cand voi vedea ca relatia rezista in timp chiar si dupa momente in care sexul nu este posibil (distanta geografica, suferinta, etc.) voi fi absolut sigura ca ma iubeste. L-am intrebat odata daca m-ar mai iubi daca as fi tintuita pentru 6-7 luni intr-un scaun cu rotile (presupunand ca dupa acea perioada totul ar reveni la normal) si mi-a raspuns prompt 'da'; nu pot sa-l cred 100% si nici nu as vrea sa trec prin asa ceva doar pentru a-l vedea cum se poarta, insa pot sa-l supun la alte teste sa-i incerc iubirea..astfel nici nu voi simti cum trece timpul si voi sti sigur ca am imbatranit cu folos, mai ales daca la sfarsit, il voi gasi tot langa mine. Are dreptate Max, gandeste mai profund decat toti ceilalti, daca baza unei relatii de orice fel este dragostea, aceasta rezista in timp (am trait-o pe pielea mea, cu oameni pe care ii iubesc de cand aveam 6-7 ani) dar cand o relatie se bazeaza pe ceva mai efemer, se poate destrama la fel de efemer. De aceea, sper ca totusi, iubitul meu sa imi poarte in suflet o dragoste adevarata, chiar daca si el si eu avem defecte ca orice Pamantean. De asemenea, e haios faptul ca nici macar nu am citit articolul, ci comentariile, care imi par foarte interesante!

    4
    0

  • Manual de sex pe 30 Iun 2008, 19:36
    Viata e complexa

    Nici sexul, nici iubirea nu sunt mai bune decat...simtul umorului. Distractia si umplerea timpului cu ceva distractiv, o poti face si cand libidoul e scazut, dar si cand iubirea e amintire.

    0
    3

  • Max pe 30 Iun 2008, 10:20
    iubire vs. sex

    Articolul, desi departe de a fi profund ca analiza, a dat cel putin nastere unor discutii pe aceasta tema. Din parerile pe care unele dintre voi le-ati expus, observ ca exista o asociere de tipul sex=iubire pe care majoritatea dintre voi o faceti. Adevarul e ca sexul nu este iubire si nu este nici completarea iubirii. Sexul este o necesitate biologica. O fac animalele cand sunt in calduri, si nu poti spune ca o fac din iubire. La fel, si omul cand e excitat, flamand, simte nevoia de sex, de aceea si se foloseste termenul de "apetit sexual". Nu am auzit in schimb de "apetit pentru iubire". Foarte multe spuneti: "cand iubesti sexul este mai bun". Nu este mai bun cu nimic. De multe ori, mai ales intr-o relatie de mult asezata, dorinta sexuala scade odata cu satisfacerea ei in timp, in vreme ce un partener nou s-ar putea sa-ti incite mai multa dorinta si pofta, senzatii noi. Pentru o femeie latura emotionala este cel mai bun declansator al actului sexual, la fel cum pentru un barbat latura fizica este cel mai bun stimulent. Dar in timp ce un barbat cunoaste ca dorinta sexuala cauzata de fizicul ei atragator nu inseamna iubire, femeile fac confuzia intre emotiile sexuale induse de partener considerand ca il iubeste. Si totusi daca ceva nu merge in "relatie" ajunge sa se indoiasca de "iubirea" ei. In realitate se indoieste de sentimentele si emotiile ei sexuale, astfel ca atractia SEXUALA i se diminueaza, si nu asa zisa iubire. De aceea sexul poate sa strice o relatie, ceea ce denota ca el a fost temelia ei. Daca baza ar fi fost iubirea, relatia nu s-ar fi putut strica. Dragostea este pasiune, un foc care arde atat timp cat exista oxigen care sa-l intretina. Este mare la inceput, si se diminueaza in timp, adesea sfarsind prin a se stinge. Iubirea este compasiune, poate fi calda sau rece, si nu depinde de nici un ingredient sau factor exterior. Nu se diminueaza si nici nu creste. Pur si simplu exista. Unii ajung sa o cunoasca, altii nu. Un om care cunoastea iubirea, care s-a scufundat in ea, nu o sa va spuna ca va iubeste mai mult cand ii faceti pe plac, si mai putin atunci cand nu-i faceti pe plac. Oameni care au iubit, cunoscuti sau nu, un Isus, un Buddha, n-au iubit mai mult oamenii atunci cand erau jos de pe cruce, si mai putin atunci cand au fost pe cruce. Indiferent de actiunile exterioare, iubirea nu se transforma in altceva. La fel si voi, daca ati cunoaste iubirea si ati fundamenta relatiile pe baza ei, relatiile voastre ar fi durabile. Cu sex mai mult, mai putin, mai de calitate,sau mai de putina calitate, ar dura. La urma urmei, puteti sa va gasiti cati parteneri sexuali doriti, iubirea nu v-ar opri niciodata sa experimentati, sa incercati, sa gustati, sa traiti viata din plin. Iar daca unul din parteneri ar dori sa faca sex cu altcineva pe care il considera mai compatibil si vrea sa isi petreaca timpul viata alaturi de acea persoana, relatia voastra tot nu s-ar strica. Pentru ca iubirea inseamna daruire, altruism, nu revendica niciodata nimic pentru sine. Ati gasi alte persoane care sa primeasca florile minunate pe care le-ati avea de daruit. In schimb, cei care n-au deschis usa iubirii, nu pot face mare lucru si nu au nimic frumos de daruit. De aceea adeseori despartirile se fac violent, cu reprosuri, cu scandaluri, cu tot felul de revendicari dintr-o parte sau alta. Inconstient, persoanele in cauza cunosc ca n-au nimic de daruit, ca nu vor mai gasi pe altul sau alta, incep sa se agate de partener, chiar daca se despart fizic, emotional pot sa ramana legati de trecut si fostul partener. Apoi o iau de la capat, cu alt partener, se bucura o vreme, apoi incepe declinul atractiei, si din nou procesul se repeta. Daca nu se despart, ajung sa nu se suporte, sa se insele, sa fie frustrati. Mai multe despre iubire si sex, puteti citi in cartile lui Osho: "Iubire, Libertate, Solitudine" si chiar "Cartea despre Sex".

    3
    0

  • gina pe 30 Iun 2008, 00:51
    conteaza...foarte mult

    cosider ca exista sex doar din simpla placere de a o face si sex-ul care te apropiie de partener...bine asta se intampla cand iubesti.si nu exista o prportie la cat conteaza sex-ul dar cert e ca nepotrivirea in pat distruge multe cupluri.adica totusi e o placere si cu cat e mai mare cu atat se simti mai atrasa de el...parerea mea.cunosc persoane care sunt dezamagite d.pd.v. sexual si a aparut nesiguranta ca nu stie daca-l iubeste.cred ca conteaza si sexul...daca el nu se poarta cum trebuie compatibiltatea in pat (oricat de mare si buna ar fi ea)este egala cu 0...si apoi fiecare cu relatia ei.multi nu pun pret pe sex...dar totusi cand iubesti ai nevoie de acea apropiere pe care numai sex-ul ti-o poate da si s-ar putea sa se strice totul daca sex-ul nu prea merge

    4
    1

  • ella pe 29 Iun 2008, 18:57
    Cat de mult conteaza sexul intr-o relatie

    Are dreptate si Roxana Laura si Danutza. Nereusit articol ! Ca multe altele. Intri pe site , citesti titlurile articolelelor si te astepti sa dai peste ceva pe masura titlului. Cand colo...numai prostii. Uite si asta : intr-o relatie 50% sex si restul lalala si blablabla. O chestie absolut tampita. Asa : jumi-juma ca sa nu se supere nimeni. Cine esti tu Nicoleta Tarantus sa o faci pe psihologul de doi bani? Si cine crezi ca suntem noi cei de pe net ? Aici mai "navigheaza" si oameni maturi, cu experiente de viata, nu numai copii fara minte care citresc tot felul de ineptii. Oameni care stiu, nu care-si dau cu parerea. Si chiar daca ai o parere si vorbesti in necunostinta de cauza, gandeste bine inainte. Spune ceva de bun simt . Si ...fetito ! In general nu da sfaturi daca nu esti in masura sa o faci.

    3
    1

  • Max pe 29 Iun 2008, 09:56
    re:Dana

    Dana, esti un sagetator, ai un orizont de cunoastere larg. Ce-ti scapa este faptul ca nu este o simpla "incompatibilitate astrologica", pentru ca astrele sunt reprezentarea a unor functii psihice umane. Este o incompatibilitate la nivel facultatiilor, nevoilor, a intregii fiinte (fizic, mental, emotional). Sunteti 2 fiinte diferite ca inzestrare, si calitatile si defectele fiecaruia nu se imbina cu a celuilalt pentru ca sunt armonici mult prea disonante. Trecutul si prezentul inteleg a fost si este dureros pentru tine. Va trebui sa discutati sa evaluati impreuna viitorul si sa gasiti ce aveti de facut.

    0
    0

  • dana pe 28 Iun 2008, 12:32
    re

    nu cred ca cineva isi bazeaza relatia numai pe sex sau in proportii 90% dar cu adevarat o relatie bazata pe respect comunicare dar fara o relatie fizica la fel de sanatoasa repet spun din experienta nu cred ca va doriti.Ma repet probabil aveti asta si nu va doriti mai mult.Cand cersesti un strop de atingere mangaiere nu cred ca mai poti fi un om intreg .Max sunt sagetator iar sotul meu rac .Din pc. de vedere astrologic nu ne portivim deloc.Totusi avem 24 ani de casnicie.Sa nu credeti ca racirea asta se datoreaza celor 24 ani asa a fost de la inceput.Am sperat ca odata cu trecerea timpului va fi mai bine,dupa care au venit copii care mi-ai ocupat timpul si nu am mai evaluat starea de lucruri altfel luam masuri demult.

    0
    0

  • junelight pe 27 Iun 2008, 15:20
    titlu

    faptul ca sexului ii revin 90 de procente (asta in tinerete) NU inseamna ca relatia se bazeaza pe sex!! ci inseamna ca viata cuplului merge mana in mana cu felul in care se petrec lucrurile in pat. asta pt ca o viata sexuala sanatoasa este defapt determinata de ceilalti factori: iubire, afectiune, atractie, intelegere, comunicare, respect etc si o ilustreaza foarte bine: adica pt a avea o viata sexuala de cuplu frumoasa, care sa te implineasca si care sa nu te lase cu frustrari, trebuie sa fii in ordine la celelalte capitole, orice neregula se va traduce cumva in activitatile din pat! eu sunt de acord ca intr-un cuplu cei doi sa fie best friends, insa ceea ce ii deosebeste de asta este tocmai atracia sexuala, comunicare la un nivel strain de relatiile platonice. deci intr-un fel, sexul cam face relatia :-S

    0
    3

  • adriana manole pe 27 Iun 2008, 11:23
    rasp. la comentariul reporterului...

    "cat de mult conteaza sexul"intr-o relatie??bvvvvvvvv.mi-a placut "optica"ta...intr-o relatie sunt alte lucuri mult mai importanta..eu as zice ca sexul conteaza doar in proportie de 35-40% si mi se pare mai mult decat suficient..pt. ca celelalte:dragostea,respectul,comunicarea,intelegerea ocupa locul primordial intr-o relatie "sanatoasa"...si reprezinta "ingredientele cheie" pt. ca acea relatie sa reziste in timp...sexul,intr-adevar ,este o completare a "acestora"...deci,e gresit cine considera sexul cel mai important!! Dar, din nefericire, majoritatea tinerilor de azi pun "accepnt" doar pe sex...de asta si relatiile sunt de scurta durata....uneori cu final "dezastruos"..

    1
    1

  • Max pe 27 Iun 2008, 10:35
    re: casnicie si sex

    Dana, problema ta e una des intalnita. In special la femeile nascute sub semnul Pestilor: femeia langa omul nepotrivit la locul nepotrivit. Din cate vad, ai dezvoltat o relatie de dependenta fata de sotul tau. Tinzi dupa afectiunea sa psihic si fizic, iar el ti le refuza sistematic. Probabil el tinde spre afectiunea altcuiva. Faptul ca ti le refuza si niciodata nu te simti implinita, te face sa ramai 'agatata' de el. Eu cunosc personal 2 cupluri in situatia ta: ele pesti, ei tauri. Ele permanent frustrate cersind afectiunea lor, parteneri permanent in cautare de alte orizonturi. Din cand in cand ele mai primesc si sex, rar si de scurta durata, si atunci pentru satisfactia lor.

    0
    0

  • Mirea Dana pe 27 Iun 2008, 09:17
    casnicie si sex

    probabil fetelor,care ati scris aveti o viata sexuala normala.Dar ce te faci cand toata viata astepti de la cel de langa tine sa-ti ofere acest lucru dar vine cu tot felul de motive si te refuza.Ce faci in situatia in care cersesti fiecare farama de dragoste afectiv sau fizic.Va spun din experienta ca daca nu ai parte pe langa dradoste si de sex nu poti merge mult inainte.Compatibilitatea sexuala si sexul in sine ocupa in viata noastra un loc fruntas dar nu vrem sa recunoastem sau cum am spus cei ce spun ca nu nu au probleme de acest ordin.Laura vreau sa-ti spun ca eu cunosc un cuplu de 70 ani care are a viata sexuala cum eu nu am avut nici cand ne-am casatorit ii invidiez pentru asta.

    2
    0

  • Laura pe 27 Iun 2008, 00:03
    varsta

    Cred ca procentele se modifica raportat cu varsta. Toti, cei care ati scris v-ati gandit numai la voi. Toti sunteti persoane tinere o dovada fiind faptul ca folositi computerul. Eu cunosc un cuplu care are 60 ani de casnicie. Ambii parteneri au peste 80 de ani. Oare cere ar fi procentele lor?? Credeti ca atunci cand ii dor toate se mai gandesc atata la sex?

    1
    0

  • mioc emilia pe 26 Iun 2008, 23:03
    momentul schimbarii

    jocul materiei..se petrec modificari ale structurilor corporale..Magia a fost aruncata la cos.e bine pentru cei care (pot) face sex,fara prejudecati,sufera mai putin.se zice ,ca doar cei care n-au cunoscut dragostea,fac sex.

    2
    0

  • elisabeta pe 26 Iun 2008, 21:05
    cat de mult?

    dupa 32 de ani de casnicie ,pot spune ca dragostea 90% si 10%sexul ,intr-o relatie....? sexul 90% si 10%dragoste ,si intr-o relatie de durata,unica ,dragoste ,iubire=sex 100%

    0
    1

  • gina pe 26 Iun 2008, 20:22
    fara sentimente

    barnatii pot face sax si fara sentimente,bat cimpii pina isi ating scopul

    1
    1

  • mihaela pe 26 Iun 2008, 16:27
    sa nu uit..

    si ca o completare, da conteaza si compatibilitatea partenerilor. fiindca uneori chiar nu se poate , iar sexul e un lucru care nu poate fi trecut cu vederea.

    0
    1

  • mihaela pe 26 Iun 2008, 16:22
    conteaza, dar conteaza si atractia ...si atractia nu e doar sex!

    mai inati iubirea...si apoi sexul :D .Nu zic nu, sexul e minunat dar mai intai e IUBIREA. sexul se invata in timp. ce-ti place si ce nu, ce-i face placere lui ....dar mereu trebuie sa te gandesti ca "faci asta" pentru ca-l iubesti....fiindca sunt un milion de lucruri care-ti plac la el si dai ca sa primesti. sexul fiind doar unul dintre aceste lucruri.

    1
    0

  • danapuirebel pe 26 Iun 2008, 16:21
    sex, sex...

    Imagineaza-ti urmatorul scenariu : dupa saptamanile ''nebune'' de la inceputul relatiei, partenerul tau devine ''comod'', partidele de sex sunt mai rare, nu mai are aceeasi flacara in privire, nu mai tremuri cand te atinge. Insa cunoaste deja ceea ce tie iti place, te consulta inaintea unei decizii, respecta punctele tale de vedere, te place asa cum esti, ''aranjata'', cand urmeaza sa iesiti in oras, sau ''ciufulita'', cand faci curatenie in locuinta. Eu n-am stiut sa apreciez ceea ce am, am crezut ca rarirea partidelor de sex inseamna diminuarea sentimentelor lui, iar asta a dus aproape la despartire. Ideea ca iti poti pastra partenerul prin intermediul sexului, este total falsa, daca vorbim de o relatie de durata. Exista o autoare, Sherry Argov, ale carei carti mi-au salvat relatia. Merita citita!

    0
    0

  • Danutza pe 26 Iun 2008, 14:51
    re 'articol nereusit'

    Roxana Laura are dreptate, din pacate. De prea multe ori, titluri care promit mult, nu spun practic nimic. Si incep sa deschid tot mai rar link-urile trimise de pe acest site, pentru ca sunt pierdere de vreme. O singura completare la comentariile Roxanei. Spui tu..."Gandeste-te la parintii si bunicii nostri, care sunt impreuna de 20-30 de ani si relatia continua sa reziste" Nu este esential sa reziste o relatie, indiferent cum. Esential este sa avem o relatie reusita din toate punctele de vedere si sa reusim dupa 20, 30, ...50 de ani de casnicie sa gandim: am imbatranit langa jumatatea mea, sunt o norocoasa!

    2
    0

  • Sexe pe 26 Iun 2008, 12:31
    SEX

    Oh da.. sex.. ce bine le zici.. dar e de ajuns ideea de sex intr-o relatie? Eu zic ca foarte mult conteaza si felul in care se face sex... sau cum se ajunge la un compromis intre parteneri pentru a avea o relatie armonioasa din punct de vedere sexual. Intre noi fie vorba, nu crez ca merge o relatie adevarata fara sex. Si nu vorbesc de relatii la 14-16 ani. Pe cand si articole mai hot?

    3
    1

  • APRIL pe 26 Iun 2008, 12:19
    NU-I CHIAR SIMPLU

    DRAGA MEA , CE TE FACI DACA TE CASATORESTI VIRGINA SI CONSTATI CA SEXUL ESTE PENTRU TINE NEPLACUT CA DESI ITI IUBESTI PARTENERUL EXISTA ACEEA INCOMPATIBILITATE INTRE PARTENERI, CA TE SIMTI FRUSTRATA , CA TE INVINOVATESTI .... SI DUPA UN NUMAR DE ANI , AI "OCAZIA ' SA EXPERIMENTEZI CU ALTCINEVA (FATA DE CARE TREBUIE SA AI CEVA SENTIMENTE , PENTRU MINE ESTE F. IMPORTANT) SI .....SURPRIZA - E SUPER ,CONSTATI CU STUPEFACTIE CA TU NU AI NICI O VINA , CA SEXUL CHIAR POATE FI SUPER, CA PROBLEMA CU INCOMPATIBILITATEA NU E VORBA IN VANT . PENTRU CA O RELATIE SA MERGA E NEVOIE DE FOARTE MULTE ELEMENTE : COMUNICARE BUNA , SEX BUN ,PUTEREA DE A ACCEPTA SI A FACE COMPROMISURI , ETC

    0
    1

  • violeta pe 26 Iun 2008, 11:32
    imi place!

    Felicitari!...imi place cum privesti lucrurile si sunt intru totul de acord cu tine!

    1
    2

  • roxana laura pe 26 Iun 2008, 10:42
    nereusit articol

    In primul rand este un subiect discutat si arhi discutat pe care daca vrei sa il reiei trebuie sa vii cu ceva nou care sa suscite interesul. Dar tu ce faci? Scrii numai clisee si fraze fara nicio logica. O analiza simpla: "In opinia mea, atunci cand intr-o relatie importanta sexului are o pondere de 90%, poti considera ca este vorba despre o relatie bazata pe sex.". Pai daca un candidat la primarie are 90% din voturi, ce crezi, oare e favorit sa castige postul de primar? Dahhh. Iar inceputul acela cu discutiile despre sex sub influenta "lichidelor". Parca ai scrie in oracolele pe care le completam in clasa a 5-a. Sau expresii de genul "in vremurile vechi si de mult apuse", nu cred ca sunt nici pe departe jurnalistice. Si cum poti intreba in secolul 21, "ar fi fost bine sa faci sex inainte de casatorie?". E penibil. Care este pana la urma "invatatura" pe care ar trebui noi sa o tragem din acest minunat articol? AAAA, ca "Sexul este ingredientul care completeaza o relatie nu o implineste"!!! Vai ce inovativ, asta chiar este o idee originala! Felicitari!

    3
    0

  • ancutza pe 26 Iun 2008, 10:24
    Cat de mult conteaza sexul intr-o relatie?

    Eu vad lucrurile asa: ca sa faci sex cu cineva trebuie sa existe o atractie. Dar dupa mai mult timp petrecut impreuna, cand intervine si iubirea .... sexul este si mai bun, si mai dulce pentru ca nu mai este o simpla placere carnala, ci este o placere superioara a orice altceva. Eu cred ca este foarte important sexul intr-o relatie....nu pentru placerea carnala ci pur si simplu pentru multumirea care o ofera, celor 2 participanti.... Si inca ceva..... intr-adevar trebuie sa inveti sa fii cu persoana de langa tine, sa inveti ce ii place, sa invete ce iti place....dar chiar cred ca poti sa iti dai seama de prima data daca te potrivesti la pat cu persoana aia sau nu... Exista o retinere intr-adevar, si e posibil ca o femeie datorita fustrarii sa nu reuseasca sa aiba orgasm, dar oare in momentele acelea fierbinti cand nu mai conteaza cine cu cine, nu iti dai seama daca acel om te atrage intr-adevar? Fiecare este diferit si se manifesta in felul lui: altii mai romantici, altii mai salbatici, altii mai clasici, etc, insa daca ne gandim bine toti stim de prima data daca ne potrivim sau nu cu o persoana la pat. Cam asta am avut de spus....papapa

    2
    2

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod