Ideea realizarii acestui interviu cu Tudor Chirila nu este intamplatoare. In nu mai putin de 4 zile, pe 25 martie, fanii trupei "Vama" vor avea parte de o surpriza de proportii. Baietii au pus la punct o lansare inedita a noului single "Pe sarma". Partenerii evenimentului sunt eva.ro si cinemagia.ro.
Tudor Chirila impreuna cu trupa "Vama" au pregatit un nou single, o avanpremiera a albumul care va fi lansat in luna mai. Baietii au pus la punct o campanie originala pentru prezentarea single-ului "Pe sarma", de pe 25 martie.
In rolurile principale sunt Henry si Wannabe, doua personaje animate care aduc in fata publicului ideea de relatie intre doi oameni si care sunt obstacolele peste care trece ea, intr-o societate ca cea de astazi. Cei doi au o "viata" foarte agitata: dau interviuri, apar in emisiuni la tv, vorbesc la radio si au propria lor pagina web: www.vamamusic.ro.
Care este mesajul melodiei "Pe sarma" si de ce a fost aleasa aceasta pentru a-i face videoclip?
A fost aleasa pentru a-i face videoclip pentru ca ne-a placut noua foarte mult si credem in potentialul ei comercial. Mesajul este un semnal de alarma: noi vorbim despre faptul ca iubirea este un lucru care a devenit din ce in ce mai greu de pastrat.
In conditiile unei societati in care lucrurile si valorile sunt in permanenta rotire cu o viteza enorma, este din ce in ce mai greu sa fii consecvent in iubirea ta si sa fii consecvent in iubirea de durabilitate.
Spuneai ca "Iubirea e ca mersul pe sarma". Ce inseamna asta?
Participantii merg pe sarma deasupra unei prapastii sociale, orasul si aglomerarile urbane fiind reprezentarea acesteia. Toata viata asta vine peste noi cu foarte multe rele, de la tehnologie, lipsa de timp, la consumism. Toate aceastea se reflecta asupra noastra ca oameni; ne iau din timpul pentru lucrurile frumoase si a devenit ca o echilibristica intre doi participanti la relatie, care trebuie sa se tina strans de mana si sa nu pice, sa incerce sa mearga si sa stea cat mai mult pe aceea sarma pentru a nu pica in prapastie.
Iubirea e un lux?
Da, in contextul asta, da, a devenit un lux. Afirmatia mea nu are o conotatie materiala, e o forma de a intari ce ziceam mai devreme.
Daca mesajul piesei era dublat de un videoclip clasic risca sa aiba o doza de dramatism. Ce era sa faci? Sa omori o fata sau un baiat, sa-i pui deasupra, sa-i suprapui pe o imagine cu trafic, sa faci o poveste urbana, acestea s-au mai tot facut.
Am zis ca e bine sa mergem pe ideea de animatie, pentru ca asa poti sa spui mult mai simplu lucruri profunde. Nu neaparat ca mesajul nostru ar fi unul profund, nu pot spune ca suntem voit profunzi sau ca incercam sa fim profunzi cu orice pret, doar ca animatia te ajuta sa spui anumite lucruri fara sa aiba aerul acesta, intr-atat de serios.Care este rolul lui Henry si a lui Wannabe?
Ne-am gandit sa facem doua personaje, Henry si Wannabe care sa vina cumva sa comunice mesajul nostru intr-un mod mai usor, nu superficial, doar mai usor si mai ludic.
Cine este regizorul videoclipului?
Tudor Avramut si echipa lui de animatie. Veronica Solomon este cea care a facut decorurile din videoclip, le-a desenat si a conceput si personajele.
De ce ati ales acest tip de lansare, pe net?
Am facut-o si la "Bed for love", nu neglijam mediile clasice, dar cred ca foarte mult din publicul nostru se afla pe net, cred ca foarte multa lume a migrat aici si nu cred ca mai este o posibilitate sa eviti internetul, chiar daca intr-un disc trecut am afirmat ca el reprezinta un mare pericol pentru noi toti.
Cred in continuare ca internetul este o sursa pentru exagerbarea unor frustrari, pentru dezvoltarea unor complexe si pentru absenta comunicarii, intr-un final, dar cred ca are si partile bune in sensul ca poti ajunge foarte repede la oameni.
Punand in balanta am ales sa fim si pe net.Cine asigura vocile Henry si Wannabe?
Este un baietel Alexandru Voda si o fata de 17 ani, Andreea Badescu.
Cat de importante sunt, pentru acest proiect, interviurile pe care le dau cele doua personaje?
Ele au rostul de a pregati lansarea. Vor rula pana pe data de 25 martie cand se va lansa videoclipul propriu-zis. Ne-am gandit ca este bine ca lumea sa-i cunoasca si cand vorbim despre Vama si videoclip, sa nu mai vorbim noi despre noi, ci sa inventam niste personaje care sa vorbeasca despre noi.
Ni s-a parut o chestie inedita si am vrut sa ne jucam putin, sa fim mai relaxati, sa creem un joc in jurul acestei lansari; sa nu fie numai o lansare de single in care noi trimitem muzica la radiouri si videoclipul la televiziunile muzicale si atat. Sa fie un soi de eveniment care sa vina inca o data sa spuna ca pregatim un disc special. Eu cred ca este un disc foarte special cel pe care-l pregatim.
Titlul este ultimul lucru pe care-l alegem. Oscilam intre "Pe sarma" si "Undeva in Vama", "Suflet normal". Nu stim inca. De obicei, titlul discului coincide cu titlul uneia dintre piese, deci e posibil sa fie "Pe sarma", fiind al doilea single, fiind un single in care noi credem.
Banuiesc ca sunt foarte multi bani la mijloc in realizarea acestui proiect.
Va autofinantati sau aveti sponsori?Ne autofinantam si facem raising sponsorship la campania asta. Noi suntem proprii producatori si fiecare intra cu un procent in productie, in masura in care trebuie. Este ca o societate pe actiuni, si incercam ca prin "Agentia de vise", sa capacitam si sponsori.
Acum suntem sustinuti de Romtelecom care a suportat o parte buna din aceasta campanie. Bugetul spectacolului de lansare, fiind in jur de 100.000 euro, nu-l vom putea suporta singuri, deci ar fi nevoie de interventia unui sponsor. Si speram ca toata campania din jurul proiectului "Pe sarma" sa capaciteze in continuare sponsori pentru lansarea din mai.