Profesionist cu mare experiență în criminalistică, Dr. Richard Shepherd a luat parte la numeroase anchete complexe din Marea Britanie. În cartea sa, "Unnatural Causes/ Cauze nenaturale", care a fi lansată pe 18 aprilie, el amintește cele mai importante cazuri la care a lucrat, printre care și accidentul tragic în care și-a pierdut viața Prințesa Diana. Concluzia specialistului este că rana care i-a fost fatală nu a fost una mare, dar s-a produs într-o zonă sensibilă, iar consecințele au fost devastatoare.
Shepherd povestește cum a ajuns să lucreze la acest caz: "La primele ore ale zilei de 31 august 1997, Prințesa de Wales și Dodi Fayed au murit într-un accident rutier într-un tunel din Paris, el la locul impactului, iar ea la spital, după o operație. Dar întrebările continuă să fie puse și teoriile conspirației zburdă în jur de atunci. În 2004, Sir John Stevens a condus o anchetă a poliției pentru a stabili dacă a existat vreun motiv de îndoială că ei au fost victimele unui accident auto, pur și simplu, și am cerut să văd probele."
Criminalistul explică în cartea sa dinamica accidentului și modul în care impactul i-a ucis pe cei din mașină, așa cum rezultă din probele din dosar și din reconstituirea făcută de anchetatori. El arată că în acea noapte, în Mercedesul care gonea prin tunelul Alma din Paris se aflau șoferul Henri Paul și bodyguardul prințesei, Trevor Rees-Jones, pe locurile din față, iar pe cele din spate stăteau Diana și Dodi.
"Henri Paul a acționat efectiv ca un airbag pentru Dodi și a murit instantaneu. La fel și Dodi. Diana a fost puțin mai norocoasă, fiindcă bodyguardul ei, Trevor Rees-Jones, stătea pe locul din fața ei și a rămas fix în scaun. Bodyguarzii nu-și pun centura de obicei pentru că le restrânge mișcările, dar Rees-Jones, poate pentru că a fost alarmat de felul în care conducea Henri Paul sau poate pentru că a realizat că urma impactul, și-a pus centura în ultimul moment. Centurile sunt proiectate să se desprindă treptat când sunt fixate. Așa că el era prins de centură și a fost parțial amortizat de airbagul mașinii care s-a umflat instantaneu, în timp ce corpul Dianei a fost proiectat spre el de pe banchetă. Ea era mult mai ușoară decât Dodi, iar centura lui Rees-Jones a absorbit o parte din forța suplimentară. Asta a redus puțin energia impactului ei", arată expertul.