Pat McGrath este unul dintre cei mai celebri make-up artişti de orgine britanică şi Global Creative Design Director pentru Max Factor.
De-a lungul timpului, Pat a devenit unul dintre cei mai influenţi şi respectaţi make-up artişti din industria modei, aflând-se de cele mai multe ori în spatele make-up-ului pentru catwalk, a campaniilor publicitare şi şedinţelor foto pentru cele mai mari case de modă din lume, dar şi pentru cele mai mari publicaţii.
Este renumită pentru tehnicile ei unice şi inovatoare de make-up. De cele mai multe ori preferă să îşi utilizeze mâinile în locul pensulelor. "Fiecare designer te duce pe un drum diferit", spunea Pat. "E minunat atunci când te lasă să pătrunzi în fantezia lor".
În anul 1999, Pat McGrath a dezvoltat o linie de produse cosmetice pentru Giorgio Armani. "Am fost uimit de modul în care Pat a interpretat culorile şi a pus în practică ideile ei despre frumuseţe şi feminitate", a declarat Armani într-un interviu în celebra revista Vogue.
A creat conceptele de make-up pentru Prada şi Miu Miu, iar din 2004 este Global Creative Design Director pentru Max Factor. Într-un articol al revistei Vogue, din 2007, Pat a fost numită "cel mai influent make-up artist din lume".
A lucrat cu celebrităţi diverse precum Madonna, Sarah Jessica Parker, Cate Blanchett şi Oprah Winfrey şi colaborează în constant la realizarea celor mai importante campanii publicitare de modă precum cele pentru Louis Vuitton, Prada, Lanvin, Calvin Klein şi Balenciaga. Activitatea sa editorială cuprinde şedinte foto regulate pentru Vogue Italia şi Vogue America.
Este inspirată de ţesăturile din prezentările pentru care realizează make-up-ul, de culorile colecţiilor şi mai ales de chipurile modelelor. “Întotdeauna este o provocare, dar asta e cheia - pentru a face ceva diferit de fiecare dată”.
Unul dintre cele mai recente proiecte ale lui Pat McGrath în calitate de Global Creative Design Director pentru Max Factor, o include pe Gywneth Paltrow. Reţeaua internaţională de make-up artişti Max Factor condusa de Pat McGrath şi-au concentrat experienţa lor în aducerea la viaţă a lui Max Factor într-o nouă viziune, „Declaratie de Glamour”, prin colaborarea cu Gwyneth Paltrow**.
Selectată pentru frumuseţea ei naturală, dar şi pentru stilul cameleonic şi capacitatea de a poza în situaţii diferite, Gwyneth a fost muza de inspiraţie pentru această campanie. Interpretând diverse roluri în filme, dar şi în viaţa de zi cu zi , Gywneth întruchipează femeia modernă multi-tasking. Ea a fost persoana perfectă pentru a putea crea acest aspect uimitor. Finalul va servi drept sursă de inspiraţie pentru femeile de pretutindeni. Astfel ele îşi vor putea găsi propriile lor situaţii glamour.
"Am însărcinat unsprezece make-up artişti să creeze trei situaţii glamour pentru Gwyneth. Acestea urmau să fie inspirate din viaţa ei şi din diferitele roluri pe care l-a jucat de-a lungul timpului - model, actriţă, mamă, cântăreaţă. Am lucrat atunci aceste aspecte, luând nuanţe de la fiecare, pentru a crea şapte afirmaţii glamour. Acestea au fost aduse la viaţă prin Max Factor, iar rezultatele au fost uimitoare, fascinante", explică Pat.
Max Factor este arhitectul original al glamour-ului personal. Inovaţiile şi tehnica lui continuă să influenţeze şi astăzi make-up artişti din întreaga lume. Pat McGrath, Global Creative Design Director pentru Max Factor, continuă moştenirea lăsată de Max Factor. Lansată în luna noiembrie a anului trecut, campania aduce la viaţă viziunea lui Max Factor asupra femeilor de a le inspira pentru a găsirea propriei declaraţii glamour.
Pat McGrath a acordat un interviu în exclusivitate pentru cititoarele eva.ro în cardul evenimentului anual P&G Beauty VisionHouse*, ce a avut loc în perioada 4-6 decembrie 2012 în Abu Dhabi.
eva.ro: Care sunt trendurile în make-up pentru anul 2013?
Pat McGrath: Anul 2013 în machiaj se reduce la minimalism şi maximalism. Ten mat, buze mate, ten de culoarea piersicii, linii colorate deasupra pleopelor (roşu, verde, roşu închis), gene extra-lungi şi ruj roşu.
Cum putem adapta machiajul de catwalk în machiaj de zi cu zi?
Cred că machiajul de catwalk poate fi foarte uşor adaptat de către doamne. Şi mai cred că mulţumită revistelor care prezintă totul aşa cum trebuie, nimic nu mai este greu. Mai ales machiajul din acest sezon este foarte uşor de adaptat.
De exemplu Lanvin, cu putin negru în jurul ochilor. Sigur mai sunt show-urile în cadrul cărora machiajul este mult mai intens, unde folosim foarte multă culoare. De aici, femeile nu trebuie decât să aleagă şi să se joace cu culorile.
Câteva exemple de trenduri care nu vor dispărea niciodată?
Este destul de greu de spus, dar cred că în acest moment aş putea menţiona ideea de “aripi”. La fel ca şi ideea de smokey eyes care va dura cel puţin 10 -20 de ani de acum înainte. Smokey eyes sunt la modă din anii 20’. De fapt dacă stăm bine să ne gândim, creionul de ochi provine din Egipt, fiind folosit de Cleopatra.
Cinci produse care nu trebuie să ne lipsească din trusa zilnică de machiaj?
În primul rând un fond de ten bun, sau o crema tip BB cream; un mascara pentru efectul ochilor mari şi luminoşi şi al genelor lungi; un ruj puternic şi un ruj nude, astfel încât să putem alege; un fard de obraz şi un creion de ochi dublu - nergu şi maro.
Câte piese aveţi în trusa personală de machiaj?
Cred că cel puţin 30 de produse. Dar daca ies undeva seara, cred că nu am mai mult de patru.
La ce produse de make-up nu puteţi renunţa niciodată?
Nu cred ca aş putea spune pentru că toate îmi sunt de ajutor şi asta pentru ca iubesc machiajul. Dar indispensabile sunt fonul de ten, mascara, fardul de obraz, creionul de ochi dublu, negru şi maro şi rujul rosu.
Sfaturi pentru un ten curat şi luminos?
În primul rând tenul trebuie să fie curat, hidratat. Sfatul meu este să folosiţi un fond de ten mat care să vă ajute să controlaţi machiajul.
Lucraţi cu multe celebrităţi. De obicei vin cu trusa lor de machiaj sau aveţi un kit special pentru fiecare?
Mulţi da, au propria lor trusă de machiaj, dar cei mai mulţi ştiu că sunt pe mâini bune şi au incredere! Eu am grijă ca înainte de orice întâlnire cu o vedetă, să mă documentez, să ştiu ce preferinţe are, astfel încât să ştiu ce să îi propun.
Ce vă place să faceţi în timpul liber?
Îmi place să mă relaxez şi mai nou am descoperit spinningul care îmi oferă un tonus foarte bun.
Articol realizat cu ajutorul P&G România
*P & G Beauty a început găzduirea de evenimente regionale în anul 2008, reunind o parte a celor mai apreciaţi artişti din industria frumuseţii şi a celor cei mai apreciaţi oameni de stiinţă din întreaga lume în cadrul mai multor întâlniri în oraşe de top. Anul acesta P&G Beauty VisionHouse a avut loc în perioada 4-6 decembrie 2012 în oraşul Abu Dhabi şi a fost găzduit de hotel Shangri-La.
** Credit foto: Mihaela Udrea