Inna: De ce are succes deşi nu are voce?

Meciul România-Franţa, disputat pe Arena Naţională, a stârnit multe controverse şi a ridicat foarte multe semne de întrebare. Ciudat sau nu, discuţiile de după fac abstracţie oarecum de partida în sine şi se concentrează mai mult pe ce s-a întâmplat de fapt, din punct de vedere artistic.

Meciul România-Franţa, disputat pe Arena Naţională, a stârnit multe controverse şi a ridicat foarte multe semne de întrebare. Ciudat sau nu, discuţiile de după fac abstracţie oarecum de partida în sine şi se concentrează mai mult pe ce s-a întâmplat de fapt, din punct de vedere artistic. Mai întâi a fost Marcel Pavel care, din cauza faptului că a cântat greşit Imnul Naţional, a fost amendat cu 5.000 de lei, iar apoi a continuat cu Inna, artista atât de adorată de francezi, dar atât de hulită de români. Dovadă stă şi ce s-a întâmplat marţi (6 septembrie) când a fost huiduită de cei 50.000 de spectatori prezenți pe stadion.

"Marcel Pavel a demonstrat că se poate cânta pe instalaţia aia, după ce Inna a demonstrat că nu se poate cânta", a spus Dani, matinalul de la Antena 1. Răzvan a completat: "A fost foarte interesant să o chemi pe Inna pe stadion, acolo unde oamenii vin de obicei să se uite la fotbal. Nu ştiu dacă ar fi vrut 50.000 de fluierături aşa cum s-a întâmplat aseară, dar e opţiunea organizatorilor.

Plus că Inna era la dimensiunea lui Florentin Petre".

"We are the champions", o piesă făcută praf


Reacţiile publicului nu au fost tocmai cele la care s-au aşteptat oficialii care, mergând pe ideea că Inna este foarte iubită în Franţa, au crezut că va face... o figură bună şi aici. Riscul pe care şi l-au asumat s-a dovedit a fi prea mare, pentru că prestaţia artistei a fost mai mult decât controversată.

Lăsând la o parte faptul că vocea ei subţire nu a putut cuprinde imensitatea Arenei Naţionale, mai important de atât a fost faptul că artista nu a ştiut versurile melodiei cu care şi-a deschis spectacolul: "We are the champions", de la Queen.

Această situaţie, nedemnă de un artist de talia Innei, nu face decât să nască o sumedenie de întrebări. Printre cele mai importante ar fi chiar cea din titlu: De ce are succes deşi nu are voce?. Mihai Trăistariu spune că e norocoasă: "Când Inna a debutat, m-am ofticat, dar nu prea tare pentru că şi eu am avut succes internaţional după Eurovision.
Din punctul meu de vedere ea nu este un talent, ci este mai mult norocoasă. Nu poţi să spui că Inna are o voce fantastică. Piesele ei în schimb sunt şlagăre şi au prins bine afară".


1. Piese facile, versuri uşoare

Asemenea modelului O-Zone, Inna beneficiază de o echipă managerială foarte bună care ştie ce înseamnă să scoţi un artist în afara graniţelor ţării. Străinii nu au nevoie de versuri, au nevoie de ritm, şi pe acest lucru au mizat şi ei. Piese precum "Sun is Up" sau "Deja Vu" sunt facile, uşor de fredonat, bune ca ritm pentru club şi perfecte pentru tineri, publicul țintă al Innei.

2. O artistă învăluită în mister

Se ştie că misterul atrage, iar pe acest lucru au mizat şi oamenii care se ocupă de imaginea artistei. Chiar dacă se vehiculează de ceva vreme că Inna s-ar iubi cu impresarul ei, niciunul nu recunoaşte acest lucru, lăsând subiectul în "coadă de peşte". Acest element o face interesantă.

(Inna înainte să devină celebră)

3.
O imagine glamour, secretul succesului


O femeie frumoasă, îngrijită, bine îmbrăcată, cu talie subţite şi accesorii de calitate va atrage întotdeauna. Tocmai aceasta este imaginea care i-a fost creată Innei, o artistă scumpă ca şi apariţie. Cum în România şi nu numai, scump înseamnă şi bun, atunci, din nou, succesul era garantat.

4. Publicitatea negativă este tot publicitate

Chiar dacă la început a făcut câteva greşeli de proporţii, să ne amintim momentul în care a fost înregistrată încercând să vorbească în engleză, cota Innei a crescut. De ce? Simplu, oamenii care se ocupă de ea au ştiut că şi publicitatea negativă este tot publicitate şi că uneori îţi face mai mult bine decât rău. Fapt verificat şi dovedit în cazul artistei.

5. Contracte de publicitate grase

Inna a reuşit ceva ce doar Mutu a mai făcut în România. Şi-a asociat imaginea cu una dintre cele mai căutate mărci de băuturi răcoritoare.
Este drept că serviciul a fost de ambele părţi, însă pentru portofoliul ei ca artist, acest contract cântăreşte foarte mult.

6. Spectacole impresionante

Conştientă că la capitolul voce nu stă foarte bine, Inna împreună cu echipa realizează tot felul de scenarii impresionante pentru a atrage. Să ne amintim de spectacolul de la Arenele Romane când Inna a coborat din elicopter direct pe scenă sau să facem o trecere în revistă a tuturor costumelor de scenă pe care le poartă într-un show. Inna este întotdeauna provocatoare, strălucitoare, plină de sex-appeal. Show-urile ei sunt pline de energie, mulţi oameni pe scenă, multă agitaţie, mult antren.

La final, iată două prestaţii ale Innei, una live şi alta în variantă de studio.

Live - 10 minutes - captură din concertul pe care artista l-a susţinut la Arenele Romane din Bucureşti.



10 minutes - varianta de studiou



8 Septembrie 2011