eva.ro: Ce producţii Kanal D v-au întrecut aşteptările? Care dintre acestea se apropie cel mai mult de ceea ce v-aţi propus?
Clara Bomboe: Sunt atât de multe încât nu ştiu pe care să o plasez pe primul loc. „Roata Norocului“, care ne-a adus o creştere foarte mare în audienţă, „Jumătatea mea ştie“, cel mai nou proiect de studio, „Asta-i România!“, care ia an de an premii la APTR, „WOWbiz“, care reuşeşte seară de seară să fie în topul audienţelor, serialul „Suleyman“ sau show-ul lui Teo sunt producţii în care credem, eu şi colegii mei.
Ce surprize pregătiţi de Sărbători şi pentru noul an?
Vrem să aducem oamenii aproape, vrem să fim cei care pun împreună gândurile lor bune. Decembrie va fi o lună specială pentru Kanal D. De Sărbători vă aştept să ne întâlnim la Piaţa Unirii. Nu vă spun mai mult, deocamdată.
„Roata norocului“ iese din grilă. De ce?
Pentru că este show-ul care a fost difuzat cu cea mai mare frecvenţă (de trei ori pe săptămână) şi cu cel mai mare număr de minute (100 minute pe ediţie), în Prime Time, în ultimii ani, pe piaţa de televiziune din România. Am produs 136 de ediţii şi credem că merităm să luăm o pauză pentru a ne încărca bateriile.
În urmă cu câţiva ani, aveau succes serialele lansate de Pro TV, gen „Inimă de ţigan“ şi „Regina“. Acum, sunt la modă serialele turceşti „Suleyman“ şi „Iffet“, difuzate de Kanal D. Există, aşa cum sunt şi în muzică, trenduri pe piaţa serialelor TV?
Ceea ce dumneavoastră consideraţi ca fiind un trend, eu consider că este un boom. Calitatea este cea care formează tendinţele, iar ceilalţi le urmează.
De ce credeţi că este atât de „gustat“ de români serialul „Suleyman“?
Sunt atât de multe motive... Actorii sunt extrem de talentaţi în a transpune cele mai profunde emoţii, acele priviri şi sentimente care trec dincolo de ecranul televizorului. Castingul este deosebit, decorurile, costumele sunt excepţionale. Regizorii şi scenariştii ştiu cum să recreeze o întreagă lume. Ambiţia şi forţa acestui proiect extrem de dificil sunt greu de trecut cu vederea chiar şi de cei mai severi critici.
Puteţi să ne deconspiraţi ceva din acţiunea următorului sezon „Suleyman“?
Vă înţeleg nerăbdarea. Sincer, eu şi mulţi dintre colegii de la Kanal D aşteptăm să vedem în direct, la Kanal D, acţiunea serialului. Eu nu am vrut niciodată „sa fur“ startul, deşi mama mea face tot posibilul să mă convingă să-i povestesc ce urmează.
Cât ocupă profesia în managementul timpului unei femei de carieră? Cum echilibraţi agenda profesională cu cea personală?
Am un băieţel în vârstă de 7 ani, care reprezintă totul pentru mine şi pentru care nu întârzii niciodată. Ne distrăm împreună teribil. El îmi oferă acea parte din viaţă în care nu mai sunt şefă, ci partener de joacă. Mă face să rămân cu cele mai simple şi fericite bucurii ale unui copil în suflet. Dar, în general, jobul în televiziune nu permite o delimitare între timpul de la birou şi cel personal. Odată ce televiziunea îţi intră în sânge, orice ai face, o parte din mintea ta este „alocată“ ei. M-am obişnuit să trăiesc cu asta, este ceva firesc.
Ce vă motivează când începeţi o nouă zi, un nou proiect, un nou an?
Ştiţi cum mă trezesc eu dimineaţa? Cu rezultatele zilei anterioare, pe e-mail.
Studiile arată că oamenii frumoşi au mai mult succes în profesie. În cazul unei femei - cu atât mai mult când lucrează în televiziune - cât de important este aspectul fizic?
(Râde) Este o întrebare-capcană. Dacă spuneţi dumneavoastră că studiile au arătat acest lucru, probabil că aşa este. Dar eu vă spun că am văzut cum veselia, optimismul, starea de bine pe care o transmiţi celorlalţi aduc succesul oriunde, nu numai în televiziune.
Cât de importantă este atitudinea în profesia dumneavoastră? Şi cum se obţine atitudinea potrivită?
Este foarte important ca în fiecare dimineaţă să ai zâmbetul pe buze şi să le inspiri colegilor o atitudine pozitivă. Închipuiţi-vă că sunt zile în care audienţa noastră e foarta bună, însă sunt şi zile mai puţin fericite. Noi, ca echipă, suntem implicaţi profesional şi emoţional în aceste rezultate. Eu sunt cea care trebuie să le dau încredere şi putere. Atitudinea este extrem de importantă.
La ce vârstă aţi câştigat primii bani şi cum?
Am început să lucrez încă de când eram foarte tânără. Aveam 19 ani şi făceam chestionare pe teren, pentru o firmă de research. Când se terminau cursurile, parcurgeam foarte mulţi kilometri pe jos, indiferent de vreme, pentru că eram plătită pe chestionar. Sunt mândră că am avut puterea să fac acest job solicitant şi să şi învăţ, astfel încât să obţin bursă. E foarte importantă încrederea în propriile forţe de la cea mai fragedă vârstă.
„Când voi fi mare vreau să fiu...“. Aşa încep primele proiecţii pe care le facem în copilărie. Ce vă doreaţi să fiţi când ajungeaţi “mare”?
Îmi doream să fiu doctoriţă. Cred că acesta este visul pe care îl au mai toţi copiii, la o anumită vârstă. Mă vedeam cu halat alb şi stetoscop şi foarte importantă. Dădeam doctorii, făceam injecţii păpuşilor şi îmi imaginam că, mare fiind, voi face acelaşi lucru, iar lumea mă va aprecia pentru asta.
Aţi lucrat o perioadă la Pro TV. Cum v-a ajutat experienţa petrecută acolo?
La Pro a fost primul meu job în televiziune. Eram Brand Manager ProCinema. Pe mine personal, această experienţă m-a transformat enorm din punct de vedere profesional.
Sport, dietă, fitness, întreţinere... Cât de familiare vă sunt?
Mănânc multă îngheţată, mănânc chipsuri, floricele şi alte lucruri care nu ar trebui să facă parte din dieta zilnică a unei femei de 37 de ani (râde). Şi nu este un miracol faptul că mă menţin, pentru că fac sport în orice moment liber şi nu trece zi fără să diversific ceea ce mănânc - proteine, legume, seminţe. În general, am cât se poate de multă grijă de mine, dar în sport cred cel mai mult.
Atunci când decideţi ca un program TV să intre în grilă, ce anume cântăreşte mai mult: experienţa sau intuiţia, inspiraţia, flerul?
Pune o femeie într-o poziţie managerială şi vei ştii că va exista un mix perfect între experienţă şi intuiţie, atunci când e vorba despre luarea deciziilor. Cel puţin asta ne dorim ca bărbaţii să creadă. Televiziunea nu va fi niciodată o ştiinţă exactă. Nu s-a inventat încă o formulă pe care să o aplici şi să ai succes garantat. Da, este nevoie de experienţă, iar aceasta îţi dezvoltă flerul. Şi intuiţia este esenţială. Ce-şi doresc oamenii atunci când se aşează seara în faţa televizorului, în cea mai comodă şi relaxantă perioadă a zilei lor? Sunt 20 de milioane de „dorinţe“. Cât de multe poţi să îndeplineşti?
Să fii lider se învaţă sau e un talent pe care trebuie să-l îmbogăţeşti de-a lungul carierei? Poate fi oricine lider dacă are parte de educaţia potrivită?
Liderul este cel care, în primul rând, crede în ceea ce îşi propune. Nu ştiu dacă oricine poate fi lider, dar ştiu că oricine crede în propriile sale forţe are şansa aceasta. Normal că se învaţă - orice se învaţă - însă determinarea este cea pe care, cumva, trebuie să ne-o educăm singuri. Doar astfel poţi să-i convingi pe ceilalţi să te urmeze.
Cât de important este să fii un bun coechipier pentru a dobândi succesul?
Televiziunea este un mecanism foarte complex, în care toate rotiţele trebuie să funcţioneze perfect. La noi, lucrul în echipă este esenţial. Pentru strălucirea pe care o vedeţi pe ecran, sunt angrenaţi sute de oameni din zone atât de diferite - meserii, discipline, specializări. Există un singur lucru care îi poate face să funcţioneze împreună: spiritul de echipă. Ideile bune sunt importante, dar ele funcţionează atunci când toţi aceşti oameni sunt la unison.
Posteaza comentariu