Despre pasiunea pentru scurt-metraje, ceea ce au ele de oferit atat publicului, cat si regizorului, "talentul neslefuit" existent in domeniul productiei de filme in Romania, dar si vointa puternica de a merge mai departe, indiferent de situatie sau consecinte, am discutat cu Christopher Sewall, regizor american de scurt-metraje.
Absolvent al Academiei de Film din New York in 2001, Christopher Sewall are, la cei 29 de ani ai sai, atat experienta lucrului cu regizorii americani, colaborand pentru realizarea a patru productii cinematografice hollywoodiene, cat si pe cea a lucrului cu tineri regizori romani, "foarte talentati", dupa cum ne-a spus chiar el.
A fost suficient sa filmeze un scurt-metraj in Romania, pentru a urma alte noua. In prezent, lucreaza intens la realizarea unei noi productii, tot cu romani, tot in Romania...
Tinerii cineasti vor avea ocazia de a-si face cunoscute productiile prin intermediul festivalului "Future Shorts Romania". Cum consideri ca va fi primit acest festival in Romania?
Organizarea festivalului este un lucru bun si va avea ecou in randul publicului, deoarece romanii au o apreciere deosebita pentru filmele de scurt-metraj.
Care este, din ceea ce ai observat, perceptia generala a publicului roman referitor la filmele de scurt-metraj?
Exista un respect foarte mare pentru filmele de scurt-metraj autohtone; multe dintre ele sunt ridicate la rangul de arta.
Cum vezi evolutia acestui tip de filme in urmatorii cinci ani in Romania?
Cu siguranta, Romania va trebui sa faca "saltul" catre tehnologia digitala.
Aceasta va conduce, probabil, la o crestere a numarului de scurt metraje produse, deoarece va deveni ceva mai convenabil din punct de vedere financiar sa produci astfel de filme.Care sunt particularitatile care diferentiaza un scurt-metraj bun de unul mai putin bun?
Exista o sumedenie de aspecte ale unui film, prin intermediul carora acesta poate deveni unul valoros sau, dimpotriva, unul slab. Oricare dintre aceste aspecte poate sa-l transforme din nou dintr-un film bun, intr-unul prost si viceversa. In termeni foarte generali, scurt-metrajele sortite esecului sunt acelea care incearca sa devina filme de lung-metraj, care incearca sa demonstreze prea mult. Trebuie constientizat intotdeauna ca un film de scurt-metraj nu dispune de suficient timp pentru a crea personaje profunde, intrigi multiple, relatii complexe si asa mai departe.
Aceste lucruri sunt specifice productiilor de lung-metraj. Pur si simplu, nu functioneaza in cazul majoritatii scurt-metrajelor.Au scurt-metrajele mai putin succes la public decat lung-metrajele?
Desi apreciate, scurt-metrajele sunt, cu siguranta, mai putin populare in Romania decat productiile de lung-metraj. Acelasi lucru se intampla si in Statele Unite ale Americii si banuiesc ca oriunde in lume, pentru motivele expuse anterior. Filmele de lung-metraj au suficient timp pentru a expune o poveste completa, personaje complexe, pentru a sintetiza si starni emotii. Scurt-metrajele rareori dispun de suficient timp pentru a starni adevarate reactii emotionale din partea publicului.
Eu, personal, nu-mi amintesc sa fi plans, oftat sau sa-mi fi fost vreodata teama in timp ce urmaream un scurt metraj. Singura exceptie de la "regula" este umorul, ceea ce explica motivul pentru care comediile sunt, de obicei, cele mai de succes filme de scurt-metraj.
Comentarii (2)
buna ,ai reusit sa faci vreun scurt-metraj ?ai ceva informatii ? si eu ma gandeam la un scurt-metraj ,daca vrei sa ne cunoastem sa discutam te rog sa ma contactezi gje.2010@yahoo.com
Explica-mi,te rog, mai detaliat cum se face un scurt-metraj. Am nevoie de aceasta informatie urgent!!Multumesc.
Posteaza comentariu