Viaţa a lovit-o în nenumărate feluri pe Ioana Tufaru. Copil părăsit, a crescut întâmplător într-o lume în care n-a primit niciun fel de ajutor până în ziua în care emisiunile TV de scandal au descoperit o comoară. Faptul că fiica Andei Călugăreanu trăia în mizerie, era supraponderală şi crescuse în condiţii groaznice reprezenta o adevărată vacă de muls audienţă. Şi de aici a început circul.
Ioana Tufaru a fost pusă să slăbească, a fost certată în direct, asta, cică, în scop educativ, a fost prezentată pe post de cobai şi analizată de experţi, mai ceva ca un exponat rar de la o grădină zoologică. Totul a culminat cu emisiunea Acces Direct de la Antena 1, emisiune în care Adriana Bahmuţan şi Simona Gherghe au batjocorit-o în direct pe neajutorata Ioana Tufaru. Asta, demn de reţinut, pe fondul în care posturile de televiziune ale lui Dan Voiculescu se află în mijlocul unei dezbateri europene cu privire la atacurile violente la persoană prin intermediul emisiunilor TV.
Reacţia puternică a opiniei publice a determinat-o pe Simona Gherghe să revină a doua zi şi să-şi ceară iertare în faţa telespectatorilor, dar e oare suficient?
Televiziunea din România s-a transformat într-un monstru. Sunt emisiuni după emisiuni care frizează absurdul, distrug valorile societăţii, atacă ”persoane incomode” şi totul de dragul audienţei. Dacă numărul oamenilor care se uită la o emisiune sau alta e atât de important, de ce nu producem show-uri cu execuţii în direct, lupte pe viaţă şi pe moarte sau sinucideri. Ar face audienţă. Deşi pare exagerat, spre asta se tinde. Se trăieşte într-un paroxism al cifrelor, al punctului de rating care naşte situaţii greu de imaginat.
”Pagina de media” a listat advertiserii care şi-au făcut reclamă în timpul ”linşării” Ioanei Tufaru. Era o vreme când companiile aveau anumite rigori morale, anumite valori pe care le cereau producătorilor de programe în schimbul cumpărării de spaţiu publicitar într-o emisiune sau alta. Astăzi, totul s-a dus. Se aleargă cu disperare după punctul de rating. Nimic nu mai contează, nici măcar viaţa.
Nu ştim dacă Simona Gherghe va suporta consecinţele emisiunii ei. Nu ştim cum va reacţiona CNA-ul, dar acest măcel, acest bâlci grotesc trebuie să înceteze. Reacţia publicului a fost primul pas.
Pe lângă public, şi un coleg de trust al Simonei a pornit un atac fără precedent asupra vedetei. Mihai Bendeac a fost deranjat de ceea ce s-a întâmplat luni în emisiunea „Acces Direct“, pe care o urmăreşte zilnic, şi a sărit să-i ia apărarea Ioanei Tufaru. „Mesaj pentru Simona Gherghe. Lucram. Şi ochii mi-au scăpat pe televizor. Simona, deseară, când ajungi acasă, mai uită-te încă o dată la reportajul de azi cu Ioana Tufaru. Ce simţi? Eu am plâns. Nu am văzut vreodată ceva mai umilitor. Simona, mai eşti OM?... Cu drag, Mihai“, a scris actorul pe Facebook.
În apărarea Simonei Gherghe au sărit mai mulţi jurnalişti, printre care Dan Capatos şi Andrei Nourescu, însă răul era deja făcut: Ioana Tufaru fusese ridiculizată în direct, iar Antena 1 se lăuda deja că a fost lider de audienţă pe segmentul orar în care se difuzează emisiunea „Acces direct“.
Cu toate că au existat şi persoane care i-au luat apărarea, majoritatea românilor au pus-o la zid pe Simona Gherghe. Văzând că foarte multă lume o atacă, vedeta TV a clacat, marţi, în direct. Simona şi-a cerut scuze public Ioanei Tufaru şi a început să plângă. „Nu am vrut niciodată ca Ioana să se simtă umilită, batjocorită sau să creadă că cineva a vrut să râdă de ea. Nu a fost în intenţia mea să râd de oameni“, a spus printre lacrimi Simona Gherghe.
Cum a devenit Ioana Tufaru vedetă?
Fiica Andei Călugăreanu a apărut la televizor pentru prima dată atunci când cântărea aproximativ 200 de kilograme şi avea datorii foarte mari la întreţinere. Pentru a reuşi să-şi acopere cheltuielile, ea a acceptat să apară la emisiunile de scandal.
Oamenii de televiziune au ajutat-o să slăbească peste 100 de kilograme, ca apoi să o pună să se dezbrace şi să danseze la bară, spre amuzamentul acestora. Datorită ratingului pe care acest subiect l-a avut la Pro TV, cei de la Antena 1 s-au gândit să o „fure“ pe Ioana şi să se ocupe ei de soarta ei. Imaginile prezentate de emisiuni precum „Acces direct“ sau „Un show păcătos“ au fost de-a dreptul dezgustătoare, iar Ioana Tufaru batjocorită.
Este bine ştiut că tatăl ei, actorul Dan Tufaru, decedat, avea acte din care reieşea că Ioana suferă de o formă de retard, însă chiar şi aşa, televiziunile o cheamă în continuare şi o pun să-şi facă manichiura şi pedichiura în direct.
În toamna anului trecut, atunci când Ioana Tufaru a apărut pentru prima dată la TV, Consiliul Naţional al Audiovizualului a primit 21 de reclamaţii referitor la modul în care posturile au difuzat emisiuni în care a fost prezentată cazul acesteia. Emisiunile discutate au fost „Acces Direct“, „Un show păcătos“, ambele de la Antena 1, şi „Happy Hour“ de la Pro TV, notează Pagina de Media.
La acea vreme, Antena 1 a fost amendată cu 50.000 de lei, iar Pro TV a fost taxat cu 30.000 de lei.
Dan Diaconescu, pionierul scandalului la TV
Emisiunile de divertisment depăşesc, pe zi ce trece, limita penibilului şi cad în dizgraţia publicului, din cauza personajelor care sunt invitate. Dacă pe vremea Teodorei Trandafir şi a altor oameni din media care au fost realizatori de astfel de emisiuni, cei invitaţi nu erau ironizaţi şi batjocoriţi, odată cu OTV-izarea României, acest lucru a devenit ceva normal.
În urmă cu mai mulţi ani, Dan Diaconescu regiza diferite scenarii prin care încerca să adugă rating, iar ideile lui s-au dovedit a fi demne de urmat. Rămâne încă viu în memoria publicului faptul că patronul de la OTV a fost luat cu forţa şi băgat, în timpul unei emisiuni live, într-un tomberon, de către Tolea Ciumac. Toată lumea a crezut iniţial că acest lucru s-a întâmplat deoarece Diaconescu îl ataca zilnic pe Tolea la televizor, însă s-a dovedit până la urmă că gestul a fost unul bine pus la punct şi regizat chiar de către Dan Diaconescu.
Alte episoade celebre după care s-au inspirat televiziuni precum Pro TV şi Antena 1, prin emisiunile „Acces direct“, „Happy Hour“ şi „Un show păcătos“, sunt cele despre viaţa şi moartea Elodiei. Televiziunea lui Dan Diaconescu a cunoscut un adevărat succes atunci când se vorbea, seară de seară, despre locul în care s-a ascuns Elodia sau despre faptul că Cioacă a omorât-o pe aceasta şi vrăjitoarele vorbesc cu sufletul ei.
Acum, la aproximativ 7 ani de la dispariţia Elodiei şi OTV-izarea României, toată lumea se declară oripilată de ceea ce se întâmplă în emisiunile de divertisment din ţara noastră, însă nimeni nu face nimic pentru a rezolva această problemă...