AUDIO Ultima convorbire dintre Adrian Iovan şi turnul de control din Sibiu

Înainte de a ateriza forţat şi de a-şi pierde viaţa, pilotul Adrian Iovan a vorbit cu turnul de control din Sibiu, discuţia fiind făcută publică de site-ul publika.md.

Controlorii de trafic sibieni i-au spus lui Iovan cum este vremea în zonă şi l-au asigurat pe acesta că poate ateriza în condiţii optime.

 

Turnul: Să procedaţi direct către Oradea.

Pilot: Ok, aşa facem.

Turnul: Puteţi urca la 9-0 (n.r. 9.000 de picioare, echivalentul a circa 2.700 de metri)?

Pilot: Încerc.

Turnul: Confirm. Să urcaţi vă rog. Să mă anunţaţi când vă apropiaţi de 9-0.

Controlorul de trafic intervine din nou şi îi explică pilotului că în zonă există un alt avion.

Turnul: Încercăm să îl coborâm sub dumneavoastră să nu mai fie nicio problemă pentru aterizare.

Procedaţi iniţial către Sibiu. De la Sibiu direct Oradea.

Pilot: Da, aşa facem.

Turnul: Să-mi spuneţi, vă rog, altitudinea dumneavoastră în momentul de faţă.

Pilot: 8.600 (n.r. echivalentul a circa 2.600 de metri).

Turnul: Confirm. Mulţumesc. Să mă anunţaţi când atingeţi 9.000.

Pilot: Vă anunţ.

Turnul de control de la Sibiu contactează apoi aeronava care se află în apropierea avionului pilotat de Iovan şi controlorul de trafic discută în engleză cu pilotul acesteia, apoi reia convorbirea cu Iovan.
Acesta cere să zboare la o altitudine mai mică.

Turnul: Coborâţi la 8-0 şi mă anunţaţi când atingeţi.

Pilot: Confirm.

Turnul: Să mă anunţaţi la ieşirea din zonă.

Pilot: Da.

Turnul: Aprob ieşirea din zonă. În continuare monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare 136575 sau 136225.

(...neinteligibil...)

Turnul: Puteţi urca mai sus?

Pilot: Confirm, singura variantă ar fi 129 cu 4.

Turnul: Dar e 124 cu 1.
Avionul intră în sectoare cu 127075. Dacă zburaţi (... neinteligibil...) s-ar putea să nu vă vectorizeze.

Turnul: Turnul Sibiu?

21 Ianuarie 2014