Toamna începe cu Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele la Teatrul Naţional din Bucureşti

Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele îşi reiau dialogurile pe scena mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, luni, 24 septembrie, de la ora 20.00. Spectacolul, un dialog-acrobat glisând de la umor spre teme profunde, de la poezie, spre experienţe de teatru şi personale ale celor doi parteneri de discuţie, a fost revelaţia stagiunii trecute, aplaudat deopotrivă de public şi critică. Este un spectacol de improvizaţie, pentru că “improvizaţia este starea de graţie a unui actor”, aşa cum spune Horaţiu Mălăele, prin urmare ritmul este mereu altul, se joacă mereu în forţă, spectacolul este mai plin de haz şi mai profund de la o ediţie la alta.

Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele îşi reiau dialogurile pe scena mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, luni, 24 septembrie, de la ora 20.00. Spectacolul, un dialog-acrobat glisând de la umor spre teme profunde, de la poezie, spre experienţe de teatru şi personale ale celor doi parteneri de discuţie, a fost revelaţia stagiunii trecute, aplaudat deopotrivă de public şi critică. Este un spectacol de improvizaţie, pentru că “improvizaţia este starea de graţie a unui actor”, aşa cum spune Horaţiu Mălăele, prin urmare ritmul este mereu altul, se joacă mereu în forţă, spectacolul este mai plin de haz şi mai profund de la o ediţie la alta.

                                                                                                                                       
Cei doi actori se intorc din vacanţă pentru primul spectacol ce va fi jucat in aceasta toamna pe scena mare a Naţionalului bucureştean, pentru a se măsura încă o dată în rime, lundu-i drept martori pe Sorescu, Topârceanu, Shakespeare sau Nichita.

Se râde cu lacrimi în reprize vulcanice de haz spumos, iar hohotele devin emoţii, în momente cu o încărcătură sensibilă profundă. Seducători, cu un umor irezistibil şi cu profunzimea care i-a făcut legende, Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele se înfruntă încă o dată la Naţional, secundaţi de extraordinarul violoncel al lui Adrian Naidin, care potriveşte, la rându-i, rime şi versuri.

“Nu pot fi ce-am fost şi nu sunt ce voi fi...”, spune Adrian Naidin. “Întâlnirea cu cei doi mari actori ai teatrului românesc este, pentru mine, o binecuvântare. Caramitru recitând rascolitor, iar Mălăele interpretând genial alte texte şi poezii. Eu culeg lacrimile şi râsetele lor şi le trec prin filtrul sufletului meu, transformându-le în sunete, în muzică. Râsul-plânsul, două ipostaze ale neamului românesc”, spune violoncelistul Adrian Naidin.

Colaborator al lui Moby pentru coloana sonoră a filmului The Necessary Death of Charlie Countryman, un proiect de suflet al americanului Shia LaBeouf, Adrian Naidin este un muzician complet, experimental în jazz, inspirat în clasic, plin de forţă şi har în folclor. După succesul proiectului world “Cântice’n cerc”, realizat în colaborare cu pianistul Raul Kusak, Adrian Naidin a fost aplaudat la Freedom Jazz Festival sau la Festivalul Folk You, ediţiile organizate în vara aceasta la Vama Veche.

Biletele pentru spectacolul "Caramitru-Mălăele, câte'n lună şi în stele" se găsesc la casieria Teatrului Naţional din Bucureşti (tel 021.
314.71.71), la Sala Palatului, la Palatul Copiilor, în Unirea Shopping Center (parter), Librăriile Adevărul, Libraria Mihai Eminescu şi online, pe www.biletoo.ro, www.blt.ro si pe www.bilete.ro sau în oficiile Poştei Române semnalizate Bilete.ro.

Muzică de Hollywood la Teatrul Naţional din Bucureşti. Strălucitor în partiturile clasice, plin de forţă şi har în folclor, Adrian Naidin, continuă să testeze sunete şi maniere de expresie în colaborări excepţionale. Invitat special al lui Nicu Covaci în anul în care trupa Phoenix împlineşte 50 de ani de existenţă, Adrian Naidin a convins publicul cu vigoarea etno-rock, într-un insolit proiect fusion testat deja într-o serie de spectacole organizate în ţară în avanpremiera întâlnirii aniversare de la Bucureşti. Confirmat de muzicianul leton Mischa Maisky, care i-a fost profesor, şi de regizorul grec Mihalis Kakogiannis – care i-a fost admirator, Adrian Naidin a fost aplaudat, alături de pianistul Raul Kusak, pentru unul dintre cele mai importante proiecte world-jazz al acestui an, “Cântince‘n cerc”.

Muzica i-a sedus pe producătorii de la Voltage Production şi Bona Fide Productions, care au inclus “cânticele” pe coloana sonoră a filmului “The Necessary Death of Charlie Countryman”, peliculă care s-a turnat în această primăvară în România.
Proiectul de suflet al americanului Shia LaBeouf, starul din Transformers, filmul adună vedete ale cinematografiei internaţionale, de la Melissa Leo, premiată cu Oscar pentru rolul secundar din The Fighter (2010), la Mads Mikkelsen (James Bond: Casino Royale, The Clash of the Titans), germanul Til Schweiger (Inglourious Basterds, This Means War) şi britanicul James Buckley (The Inbetweeners). Adrian Naidin şi Raul Kusak au fost invitaţi luna această să prezinte proiectul “Cântice‘n cerc” într-o ediţie extraordinară, la Bruxelles.

Cea mai aplaudată prducţie a acestui an. Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele, au urcat pe scenă pentru prima dată în această formulă în toamna anului trecut, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru de la Bucureşti. Aplauzele au validat de fiecare data o reţetă irezistibilă: cu har, forţă şi subtilitate, cei doi actori reuşesc să ridice publicul în picioare, în reprize viguroase de un haz spumos, sau să-l oblige la reflecţie – în momente de profunzime dramatică. Cea mai aplaudată producţie a acestui an, prezentată în premieră într-un turneu naţional, spectacolul “Caramitru-Mălăele, câte’n lună şi în stele” s-a jucat cu casa închisă la fiecare reprezentaţie şi a fost reluat în ediţii speciale la insistenţele iubitorilor de teatru.

“Horaţiu Mălăele este cel mai bun produs al teatrului românesc din ultimii 20 de ani.
O personalitate complexă ca actor, ca regizor de teatru şi ca regizor de film mai nou”
, spune Ion Caramitru, explicând de ce şi-a dorit să-l apropie pe Mălăele de Teatrul Naţional din Bucureşti.

Admiraţia este reciprocă: “Marele artist Caramitru este alcătuit dintr-un material maleabil şi ductil, ce poate lua forma oricărui act artistic de interes public”, spune Horaţiu Mălăele.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod