Bucureşti, 10 noiembrie 2015 - Fundaţia Principesa Margareta a României anunţă lansarea liniei Telefonul Vârstnicului - prima linie telefonică gratuită de ajutor şi consiliere dedicată vârstnicilor din România, proiect desfăşurat în parteneriat cu Fundaţia Vodafone România şi finanţat prin programul Mobile for Good cu suma de 68 500 Euro.
Conform unui studiu realizat recent de GFK pentru Fundaţia Principesa Margareta a României, aproximativ 1.500.000 de vârstnici din România sunt astăzi afectaţi de singurătate. Acelaşi studiu arată că situaţia financiară precară, problemele de sănătate, dependenţă de ceilalţi, sentimentul de inutilitate şi de singurătate, precum şi lipsa interlocutorilor, sunt cele 5 probleme principale cu care se confruntă vârstnicii din România.
„Telefonul Vârstnicului reprezintă un prim pas important spre conectare a cât mai multor bătrâni afectaţi de izolare, lipsă de informaţii şi sprijin. Ne propunem să ascultăm problemele vârstnicilor din România, să le oferim oportunităţi de participare la viaţa societăţii şi de valorificare a experienţei lor. De asemenea, dorim să mobilizăm comunităţile locale în sprijinul acestor persoane care au fost la un moment dat stâlpii societăţii şi trebuie trataţi cu respectul cuvenit”, declară Mugurel Mărgărit Enescu – director executiv al Fundaţiei Principesa Margareta a României
Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită şi confidenţială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere, sau sprijin practic şi emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României. Această linie telefonică este disponibilă de luni până vineri, între orele 08.00 şi 20.00. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân. În zilele de weekend, voluntarii special pregătiţi ai Fundaţiei vor apela vârstnicii afectaţi de singurătate.
„Dorinţa noastră comună de a aduce schimbări majore în comunităţile în care intervenim este ceea ce marchează parteneriatul de peste şase ani cu Fundaţia Principesa Margareta a României. Suntem onoraţi de această colaborare şi bucuroşi că am reuşit să contribuim la creşterea calităţii vieţii pentru persoanele în vârstă singure. Fie că vorbim de telefoane pentru persoanele vârstnice care trăiesc singure, sau de reţelele mobile portabile, de care oameni din zone afectate de dezastre naturale pot beneficia instantaneu, tehnologia mobilă a dovedit că poate salva vieţi omeneşti, sau le poate face considerabil mai bune,” a declarat Angela Galeta, directorul Fundaţiei Vodafone România.
Proiectul vine ca răspuns la problema îmbătrânirii populaţiei, fenomen în creştere care afectează întreaga Europa. Conform Institutului Naţional de Statistică, în România, peste 3 milioane de persoane au vârste de peste 65 de ani. La aceasta se adaugă emigrarea tinerilor, maladiile moderne, insuficienţa resurselor umane şi financiare specializate, precum şi lipsa unui sistem integrat de suport, toate acestea făcând ca un procent însemnat dintre bătrâni să trăiască singuri, izolaţi şi lipsiţi de contact social.
Fundaţia Principesa Margareta a României este una dintre puţinele organizaţii non-guvernamentale care derulează programe sociale dedicate seniorilor, cu sprijinul voluntarilor, într-o manieră intergeneraţională. De-a lungul timpului, Fundaţia a venit în sprijinul vârstnicilor din România prin programe menite să crească calitatea vieţii acestora şi să lupte împotriva izolării lor, prin prezenţa în centre de îngrijire sau la domiciliul lor. Peste 171.000 de persoane au primit sprijinul Fundaţiei, implicând parteneri instituţionali şi întreaga comunitate, prin programe precum „Fondul special pentru Bătrâni”, reţeaua Pentru Seniorii Noştri, “Niciodată singur –voluntari aproape de vârstnici”, campania „Flori pentru Suflet”, Centre intergeneraţionale.
© Copyright:
Telefonul Vârstnicului - răspundem cu suflet vârstnicilor din România
0800 460 001 – Dincolo de Alo, o voce caldă şi înţelegătoare oferă un răspuns şi o vorba bună persoanelor în vârstă
Posteaza comentariu