Un mesaj (”tweet”) postat pe această platformă de microblogging nu poate să depăşească 140 de caractere, iar acest fapt îi obligă pe utilizatori să fie foarte concişi. Însă acest exerciţiu poate fi o veritabilă problemă, dacă utilizatorii doresc să adauge o fotografie sau un link spre un articol, deoarece îşi ”consumă” astfel o parte importantă din spaţiul disponibil pentru redactarea unui mesaj.
Potrivit Bloomberg, Twitter ar avea în vedere excluderea link-urilor şi fotografiei din contabilizarea celor 140 de caractere.
Potrivit aceleiaşi surse, noua regulă ar putea fi implementată peste două săptămâni.Este posibil ca şi hashtag-urile şi numele utilizatorilor să nu mai fie contabilizate în cadrul celor 140 de caractere admise pentru fiecare mesaj, dar această informaţie nu a fost confirmată deocamdată.
Twitter pare să fi găsit astfel o soluţie pentru a evita limitarea impusă de numărul de caractere, fără să fie abandonată de utilizatorii săi. Reţeaua de socializare a luat în calcul, pentru o perioadă oportunitatea creşterii acestei limite maximale la 10.000 de caractere, cu scopul de a atrage noi utilizatori, dar a renunţat în urma protestelor colective ale utilizatorilor.