La nici 30 de ani, Roxana Moise a lucrat ca și stilist pentru multe brand-uri și magazine reputate, a călătorit în mai toată lumea, a locuit în multe orașe care dau tonul în materie de modă. Chiar dacă palmaresul ei o recomandă e reținută în a se promova agresiv în România, așa cum a văzut că se poartă, criticând vedetele autohtone.
Spune că un stilist trebuie să educe nu să critice. A cochetat cu moda câțiva ani de zile în România, ajunsese un designer cunoscut, cu toate astea a ales să plece din țară și să-și urmeze visul de a devein stilist peste hotare, să lucreze pentru brand-uri reputate și să adune la CV-ul ei cât mai multă experiență în domeniul modei.
Vorbește spaniolă, engleză, franceză și germană. A terminat mai întâi Parsons, The New School for Design secția AAS in Fashion Marketing, apoi a lucrat pentru Lisa Perry Boutique, în New York pe Madison Avenue ca stilist, pentru Haute Hippie LLC, New York City, Wholesale International accounts operations manager, și a ajuns la Christian Dior SA, în departamentul de Retail Intern al New York Dior flagship store.
La Bergdorf Goodman, tot în New York a fost buyer.
A organizat evenimente de modă în Porto Cervo, Sardinia. În România puțină lume își mai amintește de ea. „Am plecat acum 7 ani. Eu am avut de la început altă mentalitate, foarte deschisă și inovativă care nu se plia pe tipologiile neocomuniste din țară. Am știut cert din școala generală, eu fiind din Moldova, că vreau să ajung în București la facultate și după să plec din țară. Plus că, citind și studiind atât de mult, mi-am format din copilărie o dorință imensă de a călători, de a acumla experimență și de a trăi în diferite părți ale lumii. Până acum am trăit în 4 megalopolisuri: New York, Paris, Zurich și momentan Londra”.
Pasiune pentru modă a venit firesc, din familie, de la mama ei, o doamnă profesoară cochetă care o uimea de mică cu rochiile pe care croitoreasa i le realiza după propriile modele. Apoi a studia despre asta, mai târziu a pus bazele unei case de modă, dar nu s-a mulțumit cu atât.
„Am vrut să cresc ca experiență, și asta nu o poți face decât lucrând pentru brand-uri și companii de modă care au scris deja istorie. În România probabil că mă plafonam, adică rămâneam la un nivel, ori visele mele sunt altele. Pe viitor voi crea un private label dedicat femeilor care doresc o rochie clasică și de calitate la preț de premium brand rezonabil, pe care să o poată purta în orice moment al vieții, la 20 sau la 50 de ani, atâta timp cât duc și se îngrijesc de o viață sportivă și sănătoasă”. Primul job a fost în timpul studiilor de fashion marketing la Parsons, The New School for Design din New York, cel mai prestigios institut de moda din Statele Unte ale Americii, a făcut parte din divizia de buying pentru accesorii (genți și bijuterii), din cadrul magazinului de lux Bergdorf Goodma
Și-a dorit să aibă o experiență cât mai variată și a vrut să lucreze atât pentru boutiquri de lux, cât și pentru marile department stores din State, așa că are în palmares: Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue, Dior și premium brands ca Haute Hippie și Lisa Perry.
Momentan se ocupă de crearea unui business online internațional pe axa New York - Londra - Paris - Zurich - Hong Kong, care va oferi servicii de consulting în moda și lifestyle. “Nu-mi place că sunt persoane în peisajul media autohton, care mai au de studiat mult până să-și permită să dea verdicte, care judecă răutăcios, deloc constructiv, care, din punctul meu de vedere par mai degrabă preocupate de propria afirmare decât să educe. Ori treaba unui stilist e să educe, să facă ceva constructiv nu distructiv”.
Pe vremea când avea casa de modă în România, Roxana a avut o strategie de marketing agresivă, la care n-ar mai apela niciodată. Anii de experiență în industria modei peste hotare au schimbat-o radical. Acum își analizează cu minuțiozitate fiecare pas în carieră. E stilată și rafinată, deloc opulentă, deși are în garderobă piese vestimentare și accesorii pentru care ar invidia-o multe femei. „Desinerul meu preferat este Roland Mouret prin excelență. .
Am avut onorea în această vară, în New York, să particip la o cină privată, organizata de cel mai de lux department store din State, Bergdorf Goodman, pentru Roland Mouret. Am fost singurul client Bergdorf Goodman invitat, restul a fost doar crema managerială. Roland Mouret a fost și baza creativă pentru Victoria Beckham care merge pe același stil însă mult mai minimalist. Ador culorile și linia structurală omniprezentă în colecțiile sale. Personal, este un om foarte sociabil, modest și creativ prin orice propoziție rostită”