Cele 2 mărci, 100% româneşti, au făcut furori în vremea comunismului însă nu au reuşit să rămână pe piaţă şi după venirea capitalismului. Marţi, de la 21.00, la „România furată”, la Digi24, deschidem poarta uzinei Tohan, acolo unde se fabricau biciclete, motorete şi... rachete.
Pegas şi Mobra, două dintre cele mai puternice brand-uri comuniste, au reuşit să rămână vii în memoria românilor, în ciuda faptul că autorităţile le-au „casat” la doar câţiva după Revoluţie.
Erau produse la Zărneşti, un orăşel aflat la aproape 30 de kilometri de Braşov, într-o fabrică cu profil militar pe poarta căreia ieşeau, pe lângă Mobre şi Pegas, focoase, grenade militare şi rachete. În cei 26 de ani de existenţă pe porţile fabricii au ieşit 155.000 de biciclete şi 7.000 de motorete.Primul model de Pegas, pentru adulţi, a fost lansat în 1972 iar trei ani mai tarziu apar şi bicicletele pentru copii. Primul model Mobra a fost fabricat în serie începând cu anul 1971. Nici la capitolul bani fabrica de la Zărneşti nu stătea rău. Din calculele reporterilor de la “România furată” bicicletele şi motoretele erau o industrie ce aduceau, în perioada comunismului, încasări de aproape 20 de milioane de dolari. Declinul a început după căderea comunismului când interesul românilor pentru Pegas şi Mobră a început să scadă. Produsele fabricate în Asia au câştigat tot mai mult teren în România, în detrimentul celor autohtone, pe motiv că erau mai ieftine.
Astăzi, la mai bine de 25 de ani de la Revoluţie, mai mulţi tineri au decis să salveze cele două brand-uri. Le-au înregistrat la OSIM şi şi-au propus să le transforme în afaceri de succes. Care este adevărul din spatele bancului cu Bulă care fura piese de Pegas de la Tohan şi oricum le asambla tot o mitralieră îi ieşea, aflaţi dintr-un nou episod marca „România furată”, marţi, 19 ianuarie, în „Jurnalul de Seară”, de la ora 21:00.
Posteaza comentariu