Pe 26 iunie 2008, s-a inaugurat expozitia de fotografii cu titlul "Puterea comunicarii in campania antifumat" care marcheaza introducerea avertismentelor vizuale pe pachetele de tigari in Romania, incepand cu data de 1 iulie 2008.
Romania este cel de-al doilea stat membru al Uniunii Europene, dupa Belgia, care introduce avertismentele combinate - vizuale si text - pe pachetele de tigari.
Expozitia, aflata in fata Muzeului National de Arta, evidentieaza importanta pe care avertismentele adecvate si imaginile puternice le au in lupta impotriva tutunului si este organizata la initiativa Asociatiei Europene a Ligilor Anticancer (EACL), cu sprijinul companiei farmaceutice Pfizer.
In Romania partenerii evenimentului sunt Federatia Asociatiiilor Bolnavilor de Cancer (FABC), Centrul pentru Jurnalism Independent si Ministerul Sanatatii. Evenimente similare au mai avut loc si in alte tari europene: Belgia, Irlanda, Austria, Slovenia, Portugalia, Elvetia.
"In Uniunea Europeana, gradul de constientizare a efectelor devastatoare ale fumatului este din ce in ce mai mare. Utilizarea imaginilor avertisment pe pachetele de tigari, reprezinta pasi importanti catre o Europa fara tigari" este de parere Luk Joosens, Advocacy Officer la Asociatia Europeana a Ligilor Anticancer. "Avertismentele vizuale si text sunt unelte puternice pentru a-i indemna pe oameni sa renunte la fumat. Speram ca aceasta expozitie ii va ajuta pe fumatori sa inteleaga pericolele fatale la care se expun", mai spune Luk Joosen.
Expozitia cuprinde 42 de avertismente vizuale selectate care vor fi utilizate pe pachetele de tigari in Romania, imagini care vor fi folosite de catre statele membre ale UE, precum si fotografii utilizate in prezent in tari din intreaga lume, cum ar fi Canada, Singapore, Brazilia, Australia, Tailanda si este deschisa pana pe data de 30 iunie.
Pana la sfarsitul anului alte doua tari europene vor introduce avertismente vizuale pe pachetele de tigari: Marea Britanie si Letonia.
Posteaza comentariu