MyKey lansează We Are Here – prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale

Festivalul Internaţional de Film NexT face parte din prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale, alături de alte 7 evenimente importante din spaţiul românesc.

·         8 festivaluri-reper din arta cinematografică, teatrală şi muzicală se unesc pentru prima dată într-o amplă campanie de activare a publicului.

·         Scopul campaniei este crearea unui precedent puternic pentru crowdfunding, o variantă viabilă de finanţare pentru proiectele culturale, alături de finanţarea statului şi a companiilor private. Acţiunea se va desfăşura punctual, pe o perioadă de 3 săptămâni.

·         Pentru peste 500.000 de spectatori, din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Alexandria, aceste festivaluri au devenit momentele culturale cele mai intense ale ultimilor 8 ani.

 

În contextul în care organizatorii festivalurilor culturale independente se confruntă cu subfinanţarea şi reducerea bugetelor, MyKey iniţiază prima campanie majoră de crowdfunding de pe piaţa românească, prin lansarea platformei www.we-are-here.ro.

We Are Here este prima campanie de activare a fiecărui fost, actual sau viitor spectator.

Publicul poate susţine acum concret proiectele pe care le-a urmărit şi aplaudat, finanţând ediţiile din acest an ale festivalurilor participante. We Are Here este o gală de fundraising virtuală: festivalurile ies la scenă deschisă, pentru prima dată, în faţa publicului, într-o acţiune menită să creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, şi anume ediţiile din 2013 ale evenimentelor, iar susţinătorii vor fi recunoscuţi public.

Acţiunea de crowdfunding este una cu potenţial viral, bazată pe idea că fiecare dintre noi poate participa la un proiect în care crede şi nicio contribuţie financiară nu este prea mică pentru un mare succes. În România, acest gen de acţiune este una în afara hărţii, încă, publicul nefiind obişnuit să obţină rezultate reale prin donaţii.

Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finanţare sunt repere pentru cultura urbană şi educaţia alternativă prin artă în România.

·        Anim’est – Festivalul internaţional de film de animaţie, ediţia 8

·        NexT – Festivalul internaţional de film, ediţia 7

·        Ideo Ideis – Festivalul naţional de teatru tânăr, ediţia 8

·        SoNoRo – Festivalul internaţional de muzică de cameră, ediţia 8

·        KINOdiseea – Festivalul internaţional de film pentru copii, ediţia 5

·        Green Hours International Jazz – Festivalul internaţional de jazz, ediţia 5

·        Street Delivery – Convertirea peisajului urban în peisaj cultural, ediţia 8

·        Temps D’images – Festivalul de teatru, dans şi imagine foto/video, ediţia 6

Proiectele propuse vin cu cifre impresionante, care dau o viziune de ansamblu asupra impactului pe care acestea îl au în peisajul cultural românesc: peste 500.000 de spectatori care i-au aplaudat, peste 9.500 de proiecţii de film, 200 de spectacolo de teatru, 200 de concerte, peste 500 de invitaţi străini.
Fiecare dintre aceste proiecte este unic şi vine cu o abordare curajoasă şi inedită în aria sa de interes, inspiră an de an şi adună o adevarată comunitate în jurul său.

Campania de crowdfunding We Are Here pentru festivaluri culturale se va desfăşura pe o perioadă de 3 săptămâni, în care implicarea publicului să nu se dilueze. Impactul pe care această mişcare îl va avea asupra domeniului cultural românesc sperăm să fie unul major, iar contribuţia publicului în finanţarea acestor evenimente să devină de acum înainte un gest firesc.

Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o sumă care începe de la 5 euro, sau poate achiziţiona afişul campaniei prin SMS, pentru o sumă de 6,2 euro. Fondurile obţinute prin donaţie sau prin cumpărarea afişelor intră direct în contul organizatorilor festivalurilor listate.
Susţinătorii vor fi nominalizaţi în cadrul evenimentelor şi vor primi afişul campaniei, personalizat cu numele lor.