Mihai Leu: “Am lovit mașina și era să sar într-un lac”

Viața de sportiv nu este scutită de accidente, mai ales cea de pilot la raliu. Mihai Leu, campion mondial la box și campion național la raliu, a numărat și i-au ieșit cel puțin opt răsturnări, însă, după cum chiar el spune, s-a răsturnat “bine”.

Multiplele accidente nu l-au dat înapoi niciodată, dimpotrivă, de fiecare dată, dacă mașina era în stare cât de cât bună, continua cursa. Ba mai mult de atât, câștiga. “La primul raliu câștigat, am lovit mașina și era să sar într-un lac. Mecanicii au reparat repede ce se putea repara și am intrat iarăși în cursă. Am câștigat atunci. Îmi aduc aminte și acum ce bucurie imensă am trăit”, povestește campionul.

Au mai urmat multe alte curse, cu multe alte accidente, însă de fiecare dată regulile erau aceleași: “După ce verificam dacă eu și copilotul suntem bine, îi atenționam imediat pe ceilalți participanți, pentru a nu se crea un accident în lanț.

M-am răsturnat de multe ori, uneori mai ușor, alteori mai grav...  Îmi aduc aminte că la raliul de la Piatra Neamț ne-am rostogolit până când am ajuns într-un râu. Și era octombrie și apa foarte rece, iar mașina cu roțile în sus. Știu că pare foarte riscant din exterior acest sport și poate mulți se întreabă cum de nu mi-am rupt vreun picior sau câteva coaste până acum, însă ce trebuie să știți e că mașinile de raliu sunt foarte bine întărite, iar în 99% din cazuri, locul din față destinat pilotului și copilotului rămâne intact”, a mai completat Mihai Leu.

Mihai Leu este primul campion mondial al României la box profesionist, el fiind unul dintre cei 5 foști campioni mondiali care s-au retras neînvinși din cariera de box profesionist.
După ce a incheiat cariera de pugilist din cauza unei accidentări, Mihai Leu a revenit în viața sportivă în calitate de consilier sportiv în cadrul Ministerului Tineretului și Sportului, iar mai apoi a început să concureze ca pilot de raliu, devenind campion național în 2003. Din 2012, campionul este organizatorul Raliului Aradului, care, datorită probelor foarte tehnice, a devenit o competiție importantă în automobilismul românesc.