Ar fi trebuit sa stea la cratita (conform cutumelor ancestrale ale etniei) dar si-a dat masterul in musical la Conservatorul din Timisoara si pregateste doctoratul in muzica de teatru la Institutul de teatru Tg. Mures , dirijeaza un taraf integral barbatesc (cu spatele!), infiinteaza o scoala de etno-jazz-musical si balet in Timisoara
POVESTEA
Lavinia Raducanu se pregatise pentru scena lirica si toate semnele aratau o cariera de succes in acest sens.
I se incredintasera rolurile principale din AIDA, TRAVIATA, ORFEU IN INFERN…
Facuse déjà spectacolul SATRA impreuna cu Beatrice Rancea (jucat “cu casa inchisa” 5 ani la Teatrul Muzical din Constanta si apoi la Teatrul Maghiar din Timisoara), primise propunerea de a juca pe Broadway cand… I s-au descoperit o serie de noduli (chisturi) maligne pe aparatul ORL.
Au urmat 9 (!) operatii din zona nasului pana pe laringe.
Ultima (efectuata in Italia) i-a afectat corzile vocale si a obligat-o la 6 luni in care nu trebuia nici sa citeasca sau gandeaca, necum sa vorbeasca.
Asa A AMUTIT.
Dupa un an a reinceput sa invete sa vorbeasca si primul cuvant rostit a fost (pe silabe) numele sotului ei : Gabi.Gabi Muzicas ( nume predestinat in general si in special in etnia lor pentru activitatea muzicala).
Acesta, sesizand ca exista riscul unei grave depresii la sotia sa (care se pregatise ca un sportiv de performanta pentru scena operei) , i-a alcatuit Taraful Rromak si a convins-o ca –si poate folosi energia si cunostintele culturale in (re)aducerea in atentia si interesul publicului a unei culturi cvasinecunoscuta sau suprapusa din cauza confuziilor create peste alte curente: cultura authentic tiganeasca.
Asa au inceput sa culeaga folclor tiganesc din Rusia, Ucraina, Serbia, Ungaria, Macedonia ,sa il orchestreze pentru formula de taraf preponderent din corzi (pe care Lavinia il dirijeaza cu spatele!)…sa exerseze zilnic impreuna cu taraful dar si copiii din comunitate (cu care face cursuri de pian, canto si balet)…sa isi confectioneze costumele (pentru care fiecare dimensiune sau culoare a volanelor se inscrie intr-un cod al cutumelor ancestrale, avand o semnificatie definita)…si in final sa abordeaze libertatea swing manouche-ului initiat de Django Reinhardt.
Era firesc deci ca materialul discografic pe care l-au lansat de curand sa poarte acest nume:DA LJUBA ( DIN DRAGOSTE).
Si devin: Artistii – fetis ai lui Emir Kusturica:
invitati nu o data sa anime festivalurile unde este invitat regizorul
Cei care au realizat performanta de a juca “cu casa inchisa” timp de 5 ani consecutiv si simultan in limba romana (la Teatrul “Fantasio” din Constanta) si maghiara (la Teatrul Maghiar din Timisoara) musicalul “Satra” folosind coloana Sonora a filmelor lui Emil Loteanu
De curand semnatari ai muzicii originale (si rolurilor principale) intr-un documentar artistic produs de cineaste francezi si dedicat episodului deportarii in Transnistria a tiganilor dar si anterior performerii a 2 stagiuni de spectacole pe intreaga perioada a Festivalul de teatru de la Avignon (2009 – “Da ljuba” si 2010 – “Djangofollies”)
Si cap de afis in prestigioase world music
Dar nu s-au oprit aici si se pare ca mai inca multe de aratat pentru ca déjà au pregatit , prezentat in spectacole si predat casei discografice alte 5 proiecte: SWING ME, BABY! , BOSSA, MI TANGO , VALS , CLASS(IC).