JOHANN STRAUSS ENSEMBLE - WE WILL STRAUSS YOU!

Concertul extraordinar pe care renumita orchestră de cameră vieneză Johann Strauss Ensemble îl va susţine, luni seara, la Teatrul Naţional din Bucureşti, este sold out. Biletele s-au epuizat cu o săptămână înaintea spectacolului, pe măsură ce “Regii valsului”, aşa cum i-a numit presa internaţională, seduceau Banatul şi Transilvania, în drumul lor spre Capitală.

Concertul extraordinar pe care renumita orchestră de cameră vieneză Johann Strauss Ensemble îl va susţine, luni seara, la Teatrul Naţional din Bucureşti, este sold out. Biletele s-au epuizat cu o săptămână înaintea spectacolului, pe măsură ce “Regii valsului”, aşa cum i-a numit presa internaţională, seduceau Banatul şi Transilvania, în drumul lor spre Capitală.

După ce a fost întâmpinată cu aplauze şi ovaţii în şase oraşe din ţară, orchestra vieneză îşi va încheia tradiţionalul turneu de sfârşit de an în România luni, 19 decembrie, la ora 20.30, în sala mare a Teatrului Naţional din Bucureşti. La grandiosul spectacol de final, invitat special este tânărul bariton austriac Michael Havlicek. Faimos pentru rolurile interpretate în opere  de Johann Strauss montate în marile teatre ale lumii, Michael Havlicek a venit direct din Viena pentru a li se alătura celor doi prim solişti ai orchestrei palatului Schonbrunn care au urcat pe scenă la fiecare spectacol din cadrul acestui turneu: violonistul şi dirijorul Russel McGregor şi soprana mutipremiată Romana Beutel. V-aţi pregătit, deci, pantofii de dans? Cu vals, cu polcă, cu triumfalul marş Radetzky şi, nu în ultimul rând, cu cele mai frumoase colinde ale lumii, orchestra vieneză Johan Strauss Ensemble îşi încheie luni seara, la Bucureşti, turneul extraordinar de Crăciun “Strauss Forever”, cel de-al şaptelea turneu pe care prestigiosul ansamblu îl programează în România.

Sper că prietenii noştri din Bucureşti şi-au pregătit ţinutele de vals.

Pe vremea lui Strauss, valsurile erau cântate peste tot, în parcuri şi în grădinile publice, şi toată lumea participa într-un fel sau altul. Spiritul acesta zglobiu, veselia, umorul, toate trebuie să completeze o interpretare muzicală perfectă", spune dirijorul orchestrei, Russel McGregor.

După modelul celor mai importante dintre sălile de spectacol ale lumii, de la Disney din Los Angeles la Carnegie Hall din New York, la concertul orchestrei Johann Strauss Ensemble de la Bucureşti a fost montată o lojă specială chiar pe scenă, în spatele orchestrei, astfel încât iubitorii de muzică să poată trăi foarte de aproape experienţa artistică. Este un proiect pe care muzicienii de la Johann Strauss Ensemble doresc să îl încerce de multă vreme în România şi care, speră organizatorii, va crea dependenţă. Star Dust şi Forward Media & Advertising vă invită să încercaţi „un strop de magie vieneză, ce vă va bucura şi va încălzi sufletul în pragul sărbătorilor”, aşa cum promite şi liderul orchestrei, Russel McGregor.

UN TURNEU DE CINCI STELE ÎN BANAT ȘI TRANSILVANIA. Cu eleganţa, cu forţa şi cu harul cu care însuşi Strauss îşi aşeza, în urmă cu un secol şi jumătate, Viena la picioare, orchestra Johann Strauss Ensemble şi-a purtat până acum prietenii din Banat şi Transilvania într-o călătorie sensibilă prin lumea înălţătoare a valsului. În Timişoara, Mediaş, Târgu Mureş, Sibiu sau Braşov, iubitorii de muzică au visat pe ritmurile de „aur şi argint” compuse cândva de Lehar, legănaţi de Sonata de Crăciun şi de alte poveşti minunate de iarnă imaginate de Bethoven, au aplaudat nopţile magice ale lui Haydn sau compoziţiile altor favoriţi clasici ai Crăciunului, printre care Mozart sau Schubert.
Explozii de bucurie şi hohote de râs au punctat întotdeauna triumfalul Marş Radetzky, condus cu „mână forte” de carismaticul dirijor Russel McGregor, care şi-a sedus de fiecare dată publicul cu glume, poveşti spuse în orice limbă şi-ar fi dorit cineva să le audă sau cu reprize remarcabile interpretate la preţioasa sa vioară, un „exemplar de colecţie” fabricat în 1697 de faimosul lutier italian Carlo Giuseppe Testore (cel din mâinile căruia a ieşit şi viola lui Mozart). Russel McGregor este un dirijor atipic, iar publicul îl iubeşte, cu atât mai mult cu cât a rămas deschis tuturor genurilor şi abordărilor, deşi şi-a dat măsura talentului având sub bagheta sa nume cu rezonanţă ale muzicii clasice, de la Luciano Pavarotti şi Jose Carreras, până la Ildiko Raimondi. Vals, săltăreaţa polcă, liedurile şi colindele cântate de soprana Romana Beutel au asigurat spectacole pline de vervă, inventivitate şi veselie, care să amintească de eleganta tradiţie vieneză a sărbătorilor de iarnă.

REGII VALSULUI VIENEZ. Celebra orchestră vieneză Johann Strauss Ensemble - una dinte puţinele orchestre din lume care a primit aprobarea urmaşilor celebrului compozitor să cânte în capela familiei Strauss - revine pentru al şaptelea an consecutiv în România. Cu o istorie de peste două decenii, Johann Strauss Ensemble a cunoscut succesul internaţional după ce australianul McGregor a acceptat să devină concertmeister şi a schimbat complet stilul de interpretare al austriecilor.
Violonist virtuoz şi un adevărat showman, McGregor rămâne deschis în abordări, cu atât mai mult cu cât nu are un gust exclusiv clasicist: iubeşte rock-ul şi muzica heavy-metal ("atâta vreme cât e bună!") şi îl consideră pe excentricul Eddie Van Halen un geniu ("pentru că nu există nimic ce omul acela să nu fie în stare să cânte la chitară"). Cu un asemenea lider, Johann Strauss Ensemble a reuşit să încânte prin perfomanţe muzicale publicul din toate marile centre muzicale europene. A fost aplaudată la Paris, Londra, Monaco sau Madrid, la Roma, Bruxelles, Berlin, Zurich, Hamburg, Salzburg Linz şi, nu în ultimul rând, la Viena. Supranumiţi de presa internaţională “Regii valsului”, Johan Strauss Ensemble au periodic turnee în lume, atât în Europa, cât şi Australia sau Japonia, reuşind să ducă muzica clasică până şi în Iran.

O STEA A MUZICII CLASICE, MICHAEL HAVLICEK. Născut la Viena, în 1977, baritonul Michael Havlicek a studiat la Conservatorul din Viena, pe care l-a absolvit în 2004. Printre rolurile pe care le-a preluat de-a lungul timpului se numără Papageno, din “Flautul Fermecat” al lui Mozart – cu care, de altfel, a fost aplaudat inclusiv în teatre din Tokyo sau Osaka –, rolul principal din “Nunta lui Figaro” sau Guglielmo din “Cosi fan Tutte”. A fost primit cu aplauze de public pe patru cotinente, în Statele Unite sau Africa, în Europa, Asia sau America de Sud, în special cu muzică de operă şi operetă semnată de marii compozitori austrieci, printre care şi Strauss.


COLINDE CU PRIM SOLISTA PALATULUI SCONBRUNN. Soprana Romana Beutel a studiat muzica clasică la Conservatorul din Viena, avându-i printre profesori pe Julia Conwell sau Uta Schawabe. Este laureată a multor premii naţionale din Austria, dar a câştigat şi nenumărate premii internaţionale, printre care trofeul concursului “Prima la Musica” sau cel mai mare premiu a competiţiei “Fidelio”. A colaborat cu instituţii culturale prestigioase, precum Vienna Chamber Opera, Vienna Konzerthaus sau Vienna Musikverein, preluând partituri variate, de la rolul Papagena din “Flautul fermecat”, Euridice din “Orpheus” sau partitura principală din “Amahl şi vizitatorii nocturni” de Gian Carlo Menotti. Romana Beutel, care a cântat şi cu coruri prestigioase din întreaga lume, este, în prezent, prim solistă a ansamblului de la Palatul Schonbrunn din Viena.