The Check Out Suite este un experiment social care se desfășoară la Hotelul Bellora, din Goteborg, Suedia. Clienții plătesc cazarea la preț întreg dacă nu reușesc să se abțină de la obiceiul de a naviga pe internet.
O lampă inteligentă, denumită Skarmfri, termen care înseamnă "ecran deblocat", contorizează timpul petrecut online, pentru ca oamenii să conștientizeze ceea ce fac. Lampa măsoară timpul în care o persoană folosește internetul, trecând de la lumina de culoare albă la cea roșie pe măsură ce minutele se scurg.
Experimentul realizat în colaborare cu compania suedeză de asigurări Lansforsakringar nu este, însă, conceput într-o manieră extremă. Pentru a nu pierde mesaje sau știri importante, clienții primesc 30 de minute de persoană pentru a sta pe internet - asta înseamnă două ore pentru o familie cu patru membri.
Oaspeții trebuie să-și conecteze telefoanele la lampa din cameră, folosind rețeaua Wi-Fi. Gândit ca o recompensă, nu ca o pedeapsă, tariful camerei este decis de client prin cât de mult intră pe internet. Renunțarea completă la navigarea online echivalează cu o cazare gratuită.
Prețul pentru o noapte al unei camere în acest hotel este de maximum 2.400 de coroane suedeze, adică 230 de euro, cu mic dejun inclus. Sistemul va fi lansat pe 14 februarie, iar cei interesați pot face de acum rezervări, relatează agenția de presă Ferrari.
Foto: Hepta