Functiile de siguranta, pretul si marca – cele mai importante criterii in decizia de achizitie a unui aragaz, conform unui studiu Electrolux Romania

Un studiu derulat de Electrolux Romania la inceputul lunii octombrie a scos la iveala faptul ca romanii sunt preocupati de siguranta casei si, ca atare, sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru electrocasnice dotate cu dispozitive de siguranta. Suma pe care romanii sunt dispusi sa o aloce pentru un astfel de dispozitiv variaza intre 50 – 100 lei (41%) si 150 lei (23%).

Siguranta sau termocupla are rolul de a preveni accidentele care pot aparea in urma intreruperilor in furnizarea gazului metan. Astfel, in momentul in care flacara se stinge accidental, dispozitivul de siguranta blocheaza automat sistemul de alimentare cu gaz, pentru ca, dupa remedierea avariei, gazul sa nu se raspandeasca in incapere. Datorita acestui dispozitiv, se elimina riscul de gazare si cel de explozie, cauzat de eventualele acumulari de gaz.

Dintre persoanele chestionate, 45% au raspuns ca aragazul pe care il detin nu este prevazut cu termocuple, desi 37% dintre acestea au declarat ca functiile de siguranta sunt cel mai important criteriu de care tin cont atunci cand achizitioneaza un aragaz.

Printre celelalte aspecte pe care romanii le au in vedere la achizitia unui aragaz se numara: pretul (34%), marca (28%) si capacitatea cuptorului (21%).

“Am derulat acest studiu avand un dublu obiectiv: de a afla cat pret pun romanii pe functiile de siguranta ale echipamentelor electrocasnice si, in acelasi timp, de a-i informa pe consumatori cu privire la aceste dispozitive. Avand in vedere ca 75% dintre ei au raspuns ca detin o asigurare pentru locuinta, exista cu certitudine un interes semnificativ acordat sigurantei casei. Si, pentru ca promovam un comportament responsabil, echipamentele noastre sunt complet sigure, inclusiv pentru familiile cu copii.
In afara termocuplei, majoritatea masinilor de gatit Electrolux sunt dotate cu sisteme suplimentare de siguranta, precum: functia de blocare impotriva utilizarii de catre copii, dispozitivul de blocare mecanica a usii la anumite modele de cuptoare si altele”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing Manager Electrolux Romania.

Un alt aspect evidentiat de aceasta analiza a fost faptul ca, in pofida contextului economic actual, 46% dintre cei intervievati au afirmat ca au achizitionat un echipament electrocasnic in ultimul an, in timp ce 30% - in ultimii 3 ani. Cel mai frecvent, romanii utilizeaza frigiderul sau combina frigorifica (95%), aspiratorul (90%), fierul de calcat (89%) si aragazul (87%).

Studiul a fost derulat in perioada 1 – 15 octombrie, pe un esantion reprezentativ de 751 de persoane.


Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor de uz casnic si profesionale, cu vanzari anuale de peste 40 milioane de produse, catre clienti din peste 150 de tari.

Compania se concentreaza pe dezvoltarea de produse inovatoare, gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorilor casnici si profesionali.
Gamele Electrolux includ frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aspiratoare, aragaze si sisteme de aer conditionat, comercializate sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Eureka si Frigidaire.

In 2011, Electrolux a inregistrat vanzari de 102 miliarde coroane suedeze, avand 58.000 de angajati.
Pentru mai multe informatii, accesati www.electrolux.com/press si www.electrolux.com/news.