De 25 de ani, Salvați Copiii depune toate eforturile pentru a reduce abandonul școlar și pentru a ajuta cât mai mulți copii să meargă la școală. Principalul eveniment prin care organizația finanțează programele dedicate copiilor defavorizați este Festivalul Brazilor de Crăciun.
Anul acesta, Festivalul Brazilor de Crăciun a ajuns la cea de-a cincisprezecea ediție. De-a lungul anilor, Salvați Copiii a strâns prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun aproximativ 3 milioane de euro, prin care au fost ajutați peste 20.000 de beneficiari, prin programele educaționale Grădiniţe Estivale, A Doua Şansă și Școală după Școală. Până acum, impactul acestor programe asupra categoriilor vizate a fost unul major:
- Grădinițe Estivale - 96% dintre beneficiari au fost înscrişi la grădiniță sau în clasa pregătitoare;
- A Doua Șansă - 97% dintre copii au promovat examenele din anul şcolar 2014-2015;
- Școală după Școală – 97% dintre copii au promovat anul școlar 2014-2015, iar 20% dintre ei au obţinut şi premii la concursuri şcolare.
Programele dezvoltate de Salvați Copiii au contribuit și la o creştere a atenției acordate de către părinți educaţiei copiilor - 87% dintre aceștia manifestându-și interesul față de evoluţia educaţională a copiilor, precum și față de participarea la activităţi de consiliere parentală.
În 2015, grație sumelor strânse la ediția precedentă, Salvați Copiii a susținut 2.560 de copii, dintre care 560 au beneficiat de suport în programul Grădinițe Estivale, 413 au fost reintegrați prin programul A Doua Șansă, iar 1.587 de copii au beneficiat de suport în programul de prevenire a abandonului școlar Școală după Școală.
Alături de ei, au beneficiat de fondurile strânse și 1.023 de părinți, care s-au bucurat de asistență socială, juridică și psihologică. De asemenea, pentru suportul copiilor și părinților au fost formați 386 de specialiști cu atribuții în drepturile copilului și educație. Per total, 9.500 de copii au fost informați cu privire la serviciile educaționale și sociale dezvoltate de Salvați Copiii România.
„Să fii generos astăzi înseamnă să investești în viitorul copiilor. Ne dorim ca și anul acesta să strângem fonduri pentru cât mai mulți copii care, din diverse motive, nu pot merge la școală. Prin Festivalul Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii România finanțează programele educaționale menite să reducă abandonul școlar. Fără generozitatea sponsorilor noștri, acest lucru nu ar fi posibil. Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice și nu numai, care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent.” - Andi Moisescu, Preşedinte Salvaţi Copiii România.
Președintele Executiv Salvați Copiii România, Gabriela Alexandrescu, a arătat că investiția făcută astăzi în educație înseamnă, de fapt, investiții mai mici în adulții de mâine, întrucât abandonul nu reprezintă numai cifre cu și despre copiii care nu pot merge la școală.
„Anual, mii de copii nu sunt înscriși la școală sau abandonează parcursul educațional din cauza lipsurilor. Fără investiții și ajutor, aceste cifre nu vor scădea. Din acest motiv, noi milităm de mult timp pentru alocarea a 6% din PIB pentru educație. În lipsa acestei măsuri, încercăm să suplinim cât putem lipsa investiției în educație prin programele noastre. Festivalul Brazilor de Crăciun este dedicat copiilor din medii defavorizate, și este singura lor șansă pentru a-și continua studiile”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România.
În cei 15 ani de la lansare, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment de referință, la care participă cei mai influenți manageri de companii, antreprenori, persoane publice, oameni de business și de media, în scopul strângerii de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educaționale ale Salvaţi Copiii România. Evenimentul este organizat sub forma unei licitații speciale de brazi de Crăciun, concepuți exclusiv pentru această ocazie, de către unii dintre cei mai cunoscuţi designeri din țară.
Creatorii invitați să participe la ediția din 2015 sunt: Doina Levintza, Stephan Pelger, Irina Neacșu, Carmen Ormenișan, Malvina Cservenschi, Iris Șerban & Lama Arhitectura, Hamid Nicola Katrib, cu sprijinul Pop Art Design, Omid Ghannadi & Amalia Enache, MATIUS & Philips România, Zenya Atelier & Mădălina Stan, Dragoș Epure & Anca Lungu, PNK Casual, Ioana Ciolacu, Cristina Săvulescu, Mihai Țopescu, Cornel Ilie & Adelina Ivan, Bogdan Adrian Lefter & Honeywell, Tudor. Personal Tailor, în colaborare cu Miso Architects, Mărioara de la Țară, cu sprijinul Wild Olive, Rozalia Bot, Diana Stoicescu & Miruna Darie by Createlier, cu sprijinul Euromedia, Salvați Copiii & Ștefania Mircea. Anul trecut, licitațiile pentru brazi au ajuns la sume cuprinse între 700 și 16.000 de euro.