Iar Cinema City România nu s-a lăsat mai prejos, continuând să îmbogăţească experienţa cinematografică oferită iubitorilor de film, adăugând în portofoliu, alături de sala T IMAX din AFI Palace Cotroceni, şi două săli 4DX – în Bucureşti (Mega Mall) şi Constanţa (City Park Mall).
„În 2015, am pus accent pe experienţa cinematografică totală şi ne-am propus ca, în mai multe săli, spectatorii să devină parte din acţiune şi să trăiască intens întreaga proiecţie. Eforturile de a aduce tehnologia mai aproape de oameni ne-au fost răsplătite din plin, foarte mulţi iubitori de cinema alegând să vadă peliculele preferate în IMAX sau 4DX. Iar 2016 se anunţă a fi un an şi mai spectaculos, cu un număr şi mai mare de filme care vor putea fi urmărite în aceste formate speciale”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City România.
După ce a ajuns la cifra de 1.000 de ecrane în întreaga lume, IMAX continuă trendul ascendent şi în 2016, printr-o nouă campanie de imagine denumită „ImaxMovies”, care se concentrează pe conexiunea emoţională pe care o au spectatorii cu mersul la cinema.
Alături de IMAX, o nouă tehnologie a luat avânt în ultimii câţiva ani: formatul 4DX – o experienţă cinematografică revoluţionară care activează toate cele cinci simţuri. Sala 4DX este dotată cu scaune high-tech mobile şi efecte speciale care includ vânt, ceaţă, fulgere, baloane de săpun, apă, ploaie şi mirosuri, disponibile atât pentru filmele 2D, cât şi pentru cele 3D. Aceste efecte sunt perfect sincronizate cu acţiunea de pe ecran, dând naştere unei experienţe cinematografe memorabile, care face trecerea de la a “vedea” un film la a “trăi” un film. La nivel global, în 2015, aproape 12 milioane de cinefili au văzut filmele dorite în 4DX, ceea ce a transformat respectiva tehnologie într-un motor de încasări de box office, de peste 180 de milioane de dolari.
„Mărimea nu contează – decât când e vorba de un ecran IMAX” a spus Yoda cândva, într-o galaxie foarte, foarte îndepărtată. „Star Wars: Trezirea Forţei”, lansat în decembrie în cinematografele din aproape întreaga lume, a stabilit un record de vânzări de bilete pentru weekendul premierei, cu încasări în valoare de 517 milioane de dolari, urmat de multiple alte recorduri care se adaugă încă zi după zi și încasări globale care au ajuns deja la 1,73 miliarde de dolari, conform forbes.com.
Cei mai mulţi dintre cinefili – tendinţă valabilă şi în România – au ales să vadă al şaptelea episod al seriei pe ecranul enorm şi curbat IMAX, unde imaginile îţi taie răsuflarea, sunetul zguduie pământul, iar imersia e totală, spectatorul devenind parte din acţiune.
Aşteptările le-au fost răsplătite din plin, pentru că noul „Star Wars” a depăşit, în primele trei săptămâni după lansare, un record global de audienţă la IMAX, încasările fiind de 179 de milioane de dolari, conform forbes.com. Mai mult, şi acum, la peste trei săptămâni de la premiera internaţională, filmul este în continuare vizionat full house în format IMAX. Şi cine să fie mai potrivit să împărtăşească această experienţa unică, de pe cel mai măreţ ecran din galaxie, decât fanii din toată lumea, într-un featurette dedicat, realizat de IMAX: https://www.youtube.com/watch?v=w5lk7KwZ3h4