Dana Dorian: „Piata muzicala din Romania este fix ca o piata. Fara sa-ti dai seama ajungi leguma pe taraba”

Invitata in emisiunea Constantin 60’, de la Prima TV, Dana Dorian a vorbit printre altele si despre Compania de Artisti pe care o detine, dar si despre piata muzicala din Romania.

Dana Dorian este critic de muzica, dar si mentor, prieten si mama pentru tinerii care-i trec pragul Companiei de Artisti. Nu se sfieste sa spuna lucrurilor pe nume si marturiseste ca nu o intereseaza ce spune lumea despre ea. In urma cu 10 ani a pus bazele Companiei de Artisti, afacere care a luat nastere dintr-un pariu pe care criticul de muzica l-a facut cu prezentatorii TV Constantin Trofin si Ovidiu Uscat.

Pariul consta intr-o bere la Munchen, pe care nu am primit-o nici pana azi. Daca stiam in ce ma bag, nu stiu daca mai faceam asta...

Oamenii aia nu sunt elevii mei, sunt copiii mei. E greu sa-i cresti si e greu sa le dai drumul, sa-i lasi liberi”, povesteste Dana.

Pentru criticul de muzica calitatea este importanta si nu cantitatea, asa ca cei care-i trec pragul vin la ea prin recomandari.

Daca vii la recomandare inseamna ca stii unde vii. Daca stii unde vii inseamna ca stii ce poti. Drept pentru care, cand deschizi gura nu mor pasarile in zbor de cat de afon esti. Este o chestie care-mi convine. Acum sunt foarte multumita.
Dar mi-a luat timp sa ma simt multumita. Pana nu vine viata sa-ti dea o cazma peste ceafa, nu intelegi ca trebuie sa fii multumit
”, a spus Dana.  

Intrebata ce parere are despre piata muzicala romaneasca, Dana Dorian a raspuns sincer.  

Piata muzicala din Romania este fix ca o piata. Fara sa-ti dai seama ajungi leguma pe taraba, pentru ca este mult mai usor sa promovezi andive. Cat este sezonul andivelor? O luna, doua, trei. Daca mai scot si anul viitor ceva este perfect, daca nu, fac alte andive”, a spus criticul muzical.


De asemenea, Dana Dorian este de parere ca tinerii din ziua de azi isi doresc cu ardoare sa ajunga precum Inna, pentru ca acestia confunda muzica cu celebritatea.  

In urma cu 10 ani toata lumea isi dorea sa fie manechin. Acum toata lumea vrea sa fie Inna. Din punct de vedere muzical Inna nu este un etalon. Andra este un artist. Paula Selling este un artist. Sunt foarte multi tineri, pe care n-avem de unde sa-i stim, pentru ca nu au unde sa se exprime. Exista o lista uriasa de artisti mari romani care nu sunt pe radio si nu pentru ca au murit sau s-au apucat de legumicultura, ci pentru ca nu sunt promovati”, spune Dana Dorian.

Daca vreti sa aflati ce dezvaluiri i-a mai facut criticul muzical lui Alexandru Constantin, puteti vedea emisiunea Constantin 60’ integral pe site-ul Prima TV.