În cadrul programului Sigur.Info, coordonat de Salvaţi Copiii România, este disponibil un HELPLINE, prin intermediul căruia copiii, adolescenţii, părinţii şi profesorii adresează întrebări, primesc informaţii şi sfaturi şi propun recomandări privind modalităţile de a evita conţinutul ilegal şi dăunător al unor pagini de Internet. La adresa www.helpline.sigur.info funcţionează linia telefonică 0744 300 476 (luni-vineri, orele 11-16, număr cu tarifare normală în reţeaua Orange), o platformă de chat şi o adresă de e-mail: helpline@sigur.info.
În perioada septembrie 2010 – ianuarie 2011, apelurile şi sesizările primite au relevat că printre principalele probleme legate de Internet în România se numără: hărţuirea şi abuzul online(30%), sub toate formele sale: agresiunea verbală, calomnierea, etc, furtul de date personale (10%), cazuri de fraudă şi spam.
Conform studiului Eu Kids Online, realizat la iniţiativa Comisiei Europene în 23 de ţări europene, în România există cea mai mare incidenţă a hărţuirilor din Europa. De asemenea, s-a constatat că profilele de pe reţelele sociale au o vizibilitate crescută conducând astfel la o rată ridicată a cazurilor în care datele personale, cum ar fi pozele, sunt furate de pe reţelele sociale şi postate pe diverse alte site-uri, în contexte defăimătoare, fără acordul persoanelor.
Pe lângă problemele semnalate, la Helpline au apelat o serie de părinţi şi copii care au dorit să afle detalii despre programele de Control Parental şi informaţii cu privire la aspecte ce ţin de siguranţa pe Internet şi metode prin care aceştia pot evita situaţiile neplăcute. Putem observa o dorinţă crescută a persoanelor de a se informa, de a fi la curent cu aceste instrumente tehnologice ce ţin de viaţa cotidiană.
Probleme întâlnite frecvent pe Internet
1. Am o problemă cu cineva care tot postează diferite anunţuri folosindu-se de o fotografie de-a mea şi de numărul meu de telefon, astfel încat în permanenţă sunt sunat de toţi maniacii de pe internet, o situaţie foarte deranjantă. Vă rog să-mi spuneţi cui să mă adresez, cărei instituţii şi în ce modalitate. Vă mulţumesc. (Eugen, 16 ani)
Dacă ţi-au fost furate datele personale şi postate pe un alt site, poţi apela la administratorii site-ului de la secţiunea Contact pentru a le cere să elimine conţinutul repsectiv. În cazul lui Eugen, a fost sfătuit să blocheze din telefon apelurile necunoscute. În astfel de situaţii, dacă doriţi să apelaţi la o autoritate competentă, vă sfătuim să depuneţi o plângere online cu detaliile cazului către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Cititi articolul integral pe www.generatiaonline.ro.
Cum ne ferim de pericolele din mediul online?
29 Martie 2011
Posteaza comentariu