Cea mai mare cutiuță muzicală interactivă expusă în Băneasa Shopping City pentru a le face copiilor cunoștință cu muzica lui Enescu

O producție inovatoare sub forma unei cutiuțe muzicale de dimensiuni impresionante a fost expusă în premieră în Băneasa Shopping City din capitală, cu ocazia Festivalului Internațional George Enescu, pentru a încuraja publicul să descopere opera marelui compozitor.

Un hibrid între o cutie muzicală mecanică și una digitală, obiectul reprezintă o inovație la nivel de concept si  producție: la exterior arată ca o cutie muzicală clasică prevăzută cu o manivelă ce trebuie învârtită manual pentru a funcționa, iar sunetele sunt generate electronic. Lamelele au senzori de vibrații si declansează note atunci când sunt atinse de protuberantele de pe tambur, fiecare vibrație determinand o tonalitate diferită. Sunetele reproduse au la bază note muzicale din partitura Rapsodia Română.

Pentru a păstra caracterul ludic și interactiv al construcției, protuberanțele (pinii) tamburului sunt de fapt 2.500 de piese Lego  de diverse culori, pe care copiii și adulții sunt invitați să le așeze după un algoritm prestabilit.

Ulterior aceștia trebuie să învârtă tamburul pentru a genera o melodie. Oamenii sunt invitați să recompună atât fragmente din opera lui George Enescu, dar și să creeze propria „compoziție”, plasând piesele Lego oriunde pe tambur.

“Ne dorim să generăm interes pentru muzică în general și pentru opera lui George Enescu în special, atât în rândul părinților, cât și al copiilor și să îi încurăjăm pe toți deopotrivă să asculte și să interacționeze cu muzica bună. Și pentru că cel mai bine învățăm atunci când ne jucăm, vrem să încurajăm copiii să ia contact cu muzica prin elementele familiare lor: piesele Lego.
Din câte știm, o asfel de construcție interactivă este o premieră la nivel mondiall ”, a explicat Claudiu Dobriță, Director de Creație FCB Bucharest, agenția care semneazaă conceptul și executia întregii campanii. Pe lângă cutiuța muzicală, în campanie sunt incluse și execuții de promovare outdoor și semnalizare la fața locului.

Cutiuța muzicală a fost produsă la inițiativa agenției de publicitate FCB Bucharest în colaborare cu Băneassa Shopping City ca parte a proiectului Bucureștiul Creativ, organizat cu ocazia Festivalului Internațional George Enescu. Tema dată participanților anul acesta de Bucureștiul Creativ a avut în vedere compoziția „Impresii din copilărie” de George Enescu, suită în pian și vioară, a lui Enescu.


Confecționată din lemn, inox și aluminiu, producția cutiuței a durat aproximativ o lună și a fost realizată în România cu ajutorul a doi furnizori: unul responsabil de producția în sine (carcasa de lemn, tamburul, lamelele), cel de-al doilea de integrarea software (partea digitală, cu senzori de lamele și sunete). Producția tamburului a fost cea mai mare provocare, echipa fiind nevoită să testeze trei soluții diferite de productie până la forma finală. Cutiuța a fost transportată pe subansamble și remontată în mall, dupa multe ore de probe de montaj și de sunet în atelier. Este posibil ca în viitorul apropiat să fie începute demersurile pentru înscrierea cutiuței în Cartea Recordurilor.

Băneasa Shopping City și Grand Cinema & More sunt parteneri ai Festivalului Internațional George Enescu.
La Grand Cinema & More vor avea loc transmisii live ale concertelor din cadrul festivalului pe toată durata acestuia. Cutiuța muzicală va fi amplasată în mall-ul Baneasa Shopping City (intrarea Samsung) până la data de 20 septembrie.