De fapt, alungarea sentimentului de singurătate prin cumpărături poate crea un cerc vicios, în care oamenii cumpără doar pentru că se simt singuri şi continuă să facă acest lucru într-o încercare greşită de a se vindeca de singurătate, informează cotidianul britanic Daily Mail, citat de Mediafax.
Studiul cercetătorilor americani, publicat în Journal of Consumer Research, a analizat datele oferite de 2.500 de clienţi, pe o perioadă de peste şase ani, autorii lucrării descoperind că, în timp ce singurătatea contribuie la "materialism", cele două au o relaţie bidirecţională.
Definind materialismul ca "importanţa pe care consumatorii o acordă achiziţionării şi deţinerii unor bunuri materiale", studiul susţine că acesta poate afecta relaţiile sociale, determinând amplificarea sentimentului de singurătate.
Aşadar, înainte de a arunca la gunoi toate cardurile de credit, trebuie menţionat că cercetătorii au descoperit că acest cerc vicios se aplică doar în cazul a două subtipuri de materialism - "achiziţionarea unor bunuri ca sursă de fericire" şi "posesia definită ca succes", amândouă amplificând, în timp, sentimentul de singurătate.
Cu toate acestea, dacă oamenii se aşteaptă ca achiziţionarea unei rochii să vindece un sentiment interior de nefericire sau dacă o fac doar pentru a le arăta prietenilor şi colegilor cât de fericiţi sunt, această acţiune ar putea conduce la o stare de singurătate mult mai accentuată decât înainte de sesiunea de cumpărături, relevă studiul citat de ziarul britanic.
Foto: Hepta