“Caramitru-Malaele, cate-n luna si in stele” se joaca cu casa inchisa

Spectacolul “Caramitru-Mălăele, câte’n lună şi în stele”, care va avea loc luni, pe 5 martie, la Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, se va juca cu casa închisă.
Spectacolul “Caramitru-Mălăele, câte’n lună şi în stele”, care va avea loc luni, pe 5 martie, la Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, se va juca cu casa închisă.

Având în vedere numărul mare al solicitanţilor de bilete, actorii Ion Caramitru şi Horaţiu Mălăele au acceptat încă o provocare - o ediţie extraordinară a acestei întâlniri, care va avea loc la Teatrul Naţional din Bucureşti pe data de 16 aprilie (a doua zi de Pasti), de la ora 20.00.  

Biletele pentru cel de-al doilea spectacol de la Bucureşti vor fi puse în vânzare vineri, pe 2 martie si se vor gasi la casieria Teatrului National din Bucuresti (tel 021. 314.ţ.ţ), la Sala Palatului, în Unirea Shopping Center (parter), Librăriile Adevărul, Libraria Mihai Eminescu si online, pe www.biletoo.ro, www.blt.ro si pe www.bilete.ro sau în oficiile Postei Române semnalizate Bilete.ro.


“Caramitru-Mălele, câte’n lună şi în stele“ este un spectacol de improvizaţie… pentru că improvizaţia este, de fapt, starea de graţie a actorului, spune Horaţiu Mălăele. Cei doi parteneri de dialog au urcat pe scenă pentru prima dată în această formulă în toamna anului trecut, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru de la Bucureşti. Aplauzele au validat de fiecare data o reţetă irezistibilă: cu har, forţă şi subtilitate, cei doi actori reuşesc să ridice publicul în picioare, în reprize viguroase de un haz spumos, sau să-l oblige la reflecţie – în momente de profunzime dramatică.

“Horaţiu Mălăele este cel mai bun produs al teatrului românesc din ultimii 20 de ani.
O personalitate complexă ca actor, ca regizor de teatru şi ca regizor de film mai nou”, spune Ion Caramitru, explicând de ce şi-a dorit să-l apropie pe Mălăele de Teatrul Naţional din Bucureşti. Admiraţia este reciprocă: “Marele artist Caramitru este alcătuit dintr-un material maleabil şi ductil, ce poate lua forma oricărui act artistic de interes public”,
spune Horaţiu Mălăele.

Cine este Adrian Naidin? L-a inspirat pe regizorul grec Mihalis Kakogiannis, iar muzicianul leton Mischa Maisky, supranumit “Paganini al violoncelului”, îl numără printre cei mai talentaţi dintre ucenicii săi.
Deşi are o structură şi o educaţie orientate spre clasic, violoncelistul Adrian Naidin a experimentat şi alte limbaje, de la conceptele uneori abstracte ale jazz-ului contemporan, până la world music sau pop.
În etno-jazz a strălucit încă de la prima încercare, în grandiosul spectacol “Damian’s Fire”, montat de Damian Drăghici în 2001 la Bucureşti.
Este compozitor de muzică de scenă, confirmat, printre altele, în colaborările cu compania de teatru Alekton din Atena. Orice gen poate suna perfect dacă violoncelul simte muzica în mâinile unul profesionist înzestrat cu har - spun cei care l-au ascultat pe Adrian Naidin la violoncel sau voce în concertele de folclor românesc şi grecesc susţinute în urmă cu câţiva ani la Atena, alături de Thanassis Polikandriotis, sau în spectacolele de flamenco de la Bucureşti, alături de dansatorul şi percuţioniştul argentinian Lucas Molina.
Absolvent al Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, licenţiat în Violoncel şi Muzică de Cameră, Adrian Naidin s-a perfectionat cu muzicianul Mischa Maisky. A debutat în 1988 la Opera Maghiară din Cluj Napoca şi este, din 2001, membru al Orchestrei Naţionale Radio Bucureşti.