Noutatea, însă, este că, pentru cel mai recent titlu din franciza Bond, Aston Martin a creat o maşină specială, o reinterpretare a modelului clasic DB5, care a “debutat” pe marile ecrane în 1964, în “Goldfinger”. Cinci ani mai târziu acelaşi DB5 apărea în compania lui Sean Connery în filmul “On Her Majesty’s Secret Service”, ambele fiind disponibile pe piaţa auto la vremea respectivă.
Nu la fel stau lucrurile cu noua Aston Martin DB10, care e, în primul rând, o maşină concept. Şasiul lui Aston Martin DB10 e bazat pe modelul de serie V8 Vantage şi dispune de un motor V8 4,7 litri. La nevoie, maşina atinge 300 de kilometri pe oră. În plus, are nevoie doar de 4,7 secunde pentru ajunge de la 0 la 100 km/h. O altă calitate incontestabilă e designul elegant, cu botul ascuţit ca de rechin, un mic indiciu al caracterului secretos. Caroseria maşinii este compusă din elemente din fibră de carbon, vizibil mai ales în cazul pragurilor laterale şi al deflectorului spate. În plus, capota dispune de două guri de aerisire care asigură ventilaţia şi, respectiv, răcirea motorului.
DB10 e al şaselea Aston diferit care apare în seria Bond.
“Am vrut o maşină cu o linie clară, curată, ceva atât de clasic, încât să fie greu de stabilit cu precizie anul în care a fost produsă. Modelul acesta pare produs oricând între anii ’70 şi acum”, spune Mendes.
Modelul goneşte nebuneşte pe străzile Romei într-o cursă contracronometru cu un Jaguar C-X75, o maşină high-tech care şi ea are o relaţie durabilă cu seria Bond.
“Gama C-X75 reprezintă un vârf al designului şi producţiei Jaguar”, spune Adrian Hallmark, director global al brandului. Sistemul de propulsie ales pentru C-X75 este plug-in hibrid şi este compus dintr-un motor turbo în patru cilindri de 1,6 litri care produce 500 CP şi două motoare electrice care furnizează împreună 390 CP. Puterea combinată a celor trei motoare este de 850 CP. Primul prototip a atins şi 320 de km/h în teste, iar, în teorie, viteza maximă e de 350 de km/h.
Coordonatorul cascadoriilor din “Spectre”, Gary Powell, s-a declarat super surprins de bolid. “Jaguarul era atât de puternic, încât a trebuit să modificăm motorul astfel încât raspunsul acceleraţiei să nu fie atât de agresiv”.
Pe lângă Jaguar şi Aston Martin, în noul Bond apar şi câteva maşini Land Rover, într-o scenă care se desfăşoară în Alpi. “A trebuit să montăm bare de protecţie ca la curse în toate maşinile astea. După care le-am trimis înapoi la Land Rover să le refacă interioarele aşa cum sunt ele pe maşinile de serie, practic să ascundă barele de protecţie din interior”, explică Chris Corbould, directorul de efecte speciale al filmului.
Scena e una de super-acţiune, în care în cursa cu maşini participă de sus şi un avion utilitar de mici dimensiuni din anii ’60, un Britten-Norman BN-2 Islander pe care Bond îl foloseşte.
Alte vehicule demne de menţionat din film sunt şi trei elicoptere diferite: un McDonnell Douglas MD500E, un AgustaWestland AW109 şi un the Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo 105. Ultimul este un elicopter cu două motoare care apare în scena de acţiune intensă din Mexico City. Aparatul, adaptat să se rotească şi să plonjeze, a fost pilotat de către un cunoscut pilot de cascadorii, Chuck Aaron.
“Apogeul scenei din Mexico City este o luptă spectaculoasă într-un elicopter complet pierdut de sub control”, afirmă Sam Mendes. “Chuck Aaron e incredibil”, mai spune regizorul.
Filmul „James Bond: SPECTRE” este distribuit de Forum Film România şi a avut premiera pe 6 noiembrie 2015, odată cu lansarea internaţională, fiind proiectat în format 2D şi IMAX