"Pentru un arhitect serios precum Oana Stănescu, care a construit blocuri de locuinţe în Dallas şi un pod în Slovenia, ar putea fi o surpriză faptul că cea mai cunoscută operă realizată de ea este un vulcan înalt de 15 metri pe care Kanye West îl amplasa pe scenă, în timpul grandiosului său turneu «Yeezus»", se afirmă în debutul acestui articol, publicat sub titlul "Când arhitectura întâlneşte cultura pop (inclusiv pe Kanye West)".
Oana Stănescu, în vârstă de 32 de ani, nu este însă un arhitect tipic, aflat în căutarea "clădirilor-trofeu" şi a comisioanelor profitabile.
Alături de Dong-Ping Wong, partenerul ei de afaceri din cabinetul de arhitectură Family din cartierul newyorkez West Village, Oana Stănescu a început să devină un nume tot mai cunoscut în cercurile frecventate de profesioniştii din arhitectură şi design prin capacitatea ei de a combina cultura pop cu designul utilitarist.
Firma ei a finalizat recent magazinul principal al companiei Off-White din Hong Kong, un brand vestimentar cu clientelă exclusivistă, înfiinţat de Virgil Abloh, directorul de creaţie al rapperului Kanye West.
Înclinaţia Oanei Stănescu pentru cultura pop a început în Reşiţa, un oraş industrial din vestul României, unde a crescut urmărind cu aviditate postul MTV şi ascultând "Appetite for Destruction", celebrul album de debut al trupei Guns N' Roses. "Îi ofereau o cale de a evada din România, aflată pe atunci pe calea către o revoluţie violentă care a dus la îndepărtarea lui Nicolae Ceauşescu", notează The New York Times.