Creșterea calității procesului de învățare este un prim pas în extinderea accesului la o educație completă pentru tineri. În România, chiar și deprinderea noțiunilor de bază se dovedește dificilă pentru aproximativ 40% dintre adolescenţii de 15 ani, care întâmpină dificultăţi la citire (capacitatea de înţelegere a unui text), potrivit Raportului 2011 OECD/PISA, Ciclul de testare 2008-2009, publicat pe site-ul Centrului National PISA. Cei aproximativ 40% de elevi nu pot îndeplini condiţiile minime de înţelegere a unui paragraf scurt şi simplu din punct de vedere sintactic.
Ei nu pot identifica ideea lui principală şi nu pot realiza o conexiune simplă între informaţia din text şi cunoştinţe obişnuite.De-a lungul vieții, lipsa noțiunilor de bază se traduce în dificultăți în integrarea pe piața muncii și asigurarea unui nivel de trai bun pentru propria persoană și pentru familie. Școala este locul în care copiii încep să-şi contureze viitorul şi să exploreze posibilităţile pe care educaţia le oferă, astfel că lipsa accesului la anumite resurse educaționale, cum ar fi laboratoare de științe exacte sau cărți din programa școlară, afectează semnificativ șansele acestora de a deprinde noțiunile esențiale pentru dezvoltarea lor.
Din convingerea că tinerii au nevoie de susținere pentru a avea acces la o educație completă, Always, cu sprijinul MECTS, dă o mână de ajutor la creșterea calității procesului de învățare în patru școli cu acces redus la resurse materiale, aflate în localităţile Ocolna (jud. Dolj), Moroieni (jud. Dâmboviţa), Valea Măcrişului (jud. Ialomiţa) şi Turda (jud. Tulcea).
Materiale didactice, o bibliotecă şi rechizite, calculatoare şi un laborator de ştiinţe vor ajuta la construirea unui sistem care le oferă elevilor acces la nenumăratele posibilităţi pe care le deschide un sistem educaţional de înaltă calitate.
Pentru a afla mai multe informatii despre proiectele Always, intra pe pagina de Facebook.
Posteaza comentariu